پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13157 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹ |
79 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی از ارسال شمار دیگری از سلاح‌های پیشرفته ساخت شرکت‌های آمریکایی از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به اوکراین خبر دادند. به نوشته وبگاه، «سی نت» ایالات متحده در حال ارسال تجهیزات جنگال به خطوط مقدم در اوکراین است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکایی از ارسال شمار دیگری از سلاح‌های پیشرفته ساخت شرکت‌های آمریکایی از سوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) به اوکراین خبر دادند.

به نوشته وبگاه، «سی نت» ایالات متحده در حال ارسال تجهیزات جنگال به خطوط مقدم در اوکراین است. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده که یک بسته امنیتی ۱۵۰ میلیون دلاری برای اوکراین شامل تجهیزات پارازیت و همچنین ۲۵۰۰۰ گلوله توپخانه، سیستم های راداری و سایر تجهیزات میدانی و قطعات یدکی ارسال می‌کند.

روزنامه «واشنگتن پست»  نیز دوشنبه در این زمینه نوشت، پنتاگون در حال افزایش تحویل تسلیحات و تجهیزات نظامی از شرکت‌های آمریکایی برای ارسال به اوکراین است و قرار است پهپادها، راکت‌های هدایت لیزری، دوربین، سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک) و سایر تجهیزات‌ به کی‌یف ارسال کند.

تسلیحات و تجهیزاتی که قرار است از شرکت‌های آمریکایی خریداری شود، دسته جداگانه از کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین است. کمک‌های جدید شامل راکت‌های ۷۰ میلی‌متری به ارزش ۲۲.۶ میلیون دلار و پهپادهای «سوئیچ بلید» است. گفته می‌شود که پنتاگون قصد دارد پهپادهای جاسوسی «پوما» را به قیمت ۱۹.۷ میلیون دلار خریداری و به اوکراین ارسال کند.

مقام‌های دفاعی آمریکا گفته‌اند که پهپادهای سوئیچ بلید که کامیکازه نیز نامیده می‌شوند، برای عملیات به آموزش کم نیاز دارند و در حال حاضر برابر ارتش پیشرفته‌تر روسیه موثر بوده‌اند. انتظار می‌رود پهپادهای جاسوسی پوما نیز قابلیت‌های جمع‌آوری اطلاعات اوکراین را گسترش دهند.

در حالیکه رسانه‌های غربی مدعی کارآمدی تسلیحات غربی از جمله سامانه‌های ضد تانک «جاولین» ساخت آمریکا هستند و آنرا به نماد مقاومت اوکراین در درگیری با روسیه تبدیل کرده‌اند، یکی از فرماندهان ارتش اوکراین که در جریان نبرد در «ماریوپل» دستگیر شد فاش کرد که این موشک دوش پرتاب چندان نیز مثرثمر نبوده است.

سرهنگ «ولادیمیر بارانیوک» فرمانده تیپ پیاده نظام ۳۶ نیروی دریایی اوکراین  به شبکه خبری «راشاتودی» گفت: «موشک‌های جاولین به ویژه در جنگ شهری مفید نبودند و ما حتی نتوانستیم یکی را راه اندازی کنیم. من فکر می‌کنم این موشک در محیط شهری کاملاً بی فایده است، زیرا همیشه چیزی مانع می‌شود.»

به گفته این افسر ارشد ارتش اوکراین، تسلیحات ضد تانک ارسال انگلیس نیز نقص‌های خود را داشتند. بیش از ۵۰۰۰ تیر موشک جاولین توسط واشنگتن به کی‌یف تحویل داده شده است. انگلیس نیز ارتش اوکراین را با بیش از ۴۰۰۰ تیر موشک «انلاو» و سایر موشک‌های ضد تانک مسلح کرده است.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!