جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13302 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۱ |
110 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، حامد یزدیان عصر سه‌شنبه در نشست همگرایی نخبگان چهار استان مجاور زاینده‌رود که به صورت برخط (آنلاین) و در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران برگزار شد،با اشاره به اینکه موضوع این بحث بین حوزه‌ای است نه بین استانی، بیان کرد: آنچه در بالادست حوزه زاینده‌رود به لحاظ صنعتی و کشاورزی […]

به گزارش ادراک خبر، حامد یزدیان عصر سه‌شنبه در نشست همگرایی نخبگان چهار استان مجاور زاینده‌رود که به صورت برخط (آنلاین) و در حاشیه سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران برگزار شد،با اشاره به اینکه موضوع این بحث بین حوزه‌ای است نه بین استانی، بیان کرد: آنچه در بالادست حوزه زاینده‌رود به لحاظ صنعتی و کشاورزی تغییر داده ایم باید اصلاح شود.
این استاد دانشگاه اظهارداشت: سال‌های اخیر در برخی استان‌ها به کشاورزی یا صنعت بیش از قبل بها داده می‌شود که باید روال آن به قبل بازگردد.
وی با تاکید بر اینکه مهاجرت معکوس از حوزه زاینده‌رود باید در دستور کار قرار گیرد، تصریح کرد: باید دید جمعیت قدیم در حوزه زاینده‌رود چقدر بوده و جمعیت مهاجر چقدر است.
وی گفت: اکنون بحران‌های اجتماعی مربوط به آب، ادبیات تهدیدی به خود گرفته است و نخبگان این حوزه باید ببینند چه اقدامی می‌توان انجام داد که این بحران‌ها کاهش یابد.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان خاطرنشان کرد: نشست‌هایی مانند این نشست باید به صورت مفصل‌تر و موضوع محور برای ریشه‌یابی در استان و کشور برگزار شود.
جهانگیر عابدی کوپائی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و مدیر این نشست نیز گفت: آب همواره در سال‌های اخیر دنباله‌رو توسعه بوده است و ما به آمایش سرزمینی حوزه آب توجه نکرده ایم.
وی افزود: به همین دلیل بیشتر صنایع آب‌بَر در استان‌های خشک ایجاد شده است و از جمله آنکه ۶۵ درصد فولاد کشور در اصفهان مستقر شده است.
عابدی با اشاره به اینکه طبق قانون اساسی، تامین آب شرب برای همه مردم کشور ضروری است، تصریح کرد: زاینده‌رود یکی از رودهای اساسی کشور است، بنابراین باید تلاش کنیم تا زاینده‌رود حتی به میزان حداقلی جاری باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!