جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13320 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲ |
99 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فعالان دانشگاهی کشورهای آمریکا، کانادا و اتریش اظهار داشت: هر مسافری که به منطقه‌ای سفر می‌کند، می‌کوشد ره‌آورد خوبی به عنوان سوغات برای کشورش ببرد، امیدوارم شما نیز خردمندانه بکوشید معارف اسلامی و تاریخ بلند مسلمان‌های این منطقه و […]

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از فعالان دانشگاهی کشورهای آمریکا، کانادا و اتریش اظهار داشت: هر مسافری که به منطقه‌ای سفر می‌کند، می‌کوشد ره‌آورد خوبی به عنوان سوغات برای کشورش ببرد، امیدوارم شما نیز خردمندانه بکوشید معارف اسلامی و تاریخ بلند مسلمان‌های این منطقه و تحلیل دقیق انقلاب اسلامی و رهبری به عنوان یک رهبر مسلمان آگاه، فقیه، عادل و همچنین هماهنگی همه جانبه ملت بزرگ ایران را به عنوان ره آورد این سفر برای خود داشته باشید.
وی ادامه داد: از این طرف ما نیز همه شما مهمان‌ها به‌ویژه بزرگواران را با آغوش باز می‌پذیریم و اگر سوالی، طرحی است ارایه کنید تا پاسخ قانع کننده‌ای دریافت کرده و این پاسخ را به عنوان بهترین ره آورد و سوغات به کشور خود منتقل کنید.
آیت الله العظمی جوادی آملی سپس در پاسخ به سوال‌های مهمانان حاضر بیان داشت: آنچه بنده پس از گذراندن حدود ۹۰ سال از عمر خود تجربه و به‌دست آورده‌ام، آن چیزی است که از سفره وحی و قرآن کریم آموخته‌ام، این کتاب آسمانی قرآن کریم، سخن کسی است که به ما حیات داد و رهبری ما را بر عهده گرفت و به جامعه بشری فرمود که مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است.
این مرجع تقلید به ذکر نمونه‌هایی از حیات حیوانی و حیات فرشته خویی اشاره کرده و گفت: حال دو نمونه ذکر می‌کنیم، یکی جهان بدون دین و وحی و دیگری جهان بشریتی که اسلام آن را پروراند و به‌ عنوان تشیع تعبیر کرد، آن روزی که شرق و غرب به‌ویژه کشورهایی که آن سوی آب حیات پیدا کردند و دستشان به اسلحه رسید، جنگ جهانی اول و دوم را راه انداختند و همچنین جنگ‌های نیابتی بعدی را و جز قتل، غارتگری و خونریزی کاری نکرده، نداشته و ندارند و این همان حیات حیوانی و جنگلی است که باید از آن هجرت و سفر کرد و به نمونه دیگر که همان حیات فرشته خویی است، رسید.
جوادی آملی بیان داشت: در ذکر نمونه حیات فرشته خویی، باید به جریان حضرت علی (ع) اشاره کرد، او که رهبر و حاکم مسلمانان و زمامدار جامعه اسلامی در ۱۴۰۰ سال قبل بود، روزی که مهمترین سلاح جنگی غیر از شمشیر، داشتن اسب تندرو بود، اما وقتی به امیرالمومنین عرض کردند بودجه مملکت فراوان است و این اسب که شما الان دارید، اسب باربری عادی است و شما باید در جنگ، اسب تندرو و تیزپا داشته باشید، حضرت فرمود من از بودجه بیت‌المال، برای خود اسب تند و تیز تهیه نخواهم کرد چرا که من هرگز از میدان جنگ فرار نمی‌کنم، آن کسی را هم که فرار کرد، تعقیب نمی‌کنم، از این رو به اسب تندرو احتیاجی ندارم.
وی گفت: این حیات اسلام است که نه کسی را می‌کُشد و نه فتنه و خونریزی به پا می‌کند و نمونه آن را همه ما در جنگ تحمیلی ۸ ساله دیدیم که ایرانیان مظلومانه ولی شجاعانه از کشور خودشان دفاع کردند و مرزها را حفظ کردند و خون زائد نیز نریختند.
در این جلسه بعضی از این استادان به طرح سوال‌های خود پرداختند و حضرت آیت الله جوادی آملی به آنها پاسخ دادند.
یکی از استادان دانشگاه‌های آمریکا، هدف خود از سفر به ایران را آشنایی با ایران، اسلام، فرهنگ مردم ایران و به‌ویژه مکتب تشیع دانست و رهنمودهای آیت‌الله جوادی آملی را بهترین ره آورد و سوغات سفر خود دانست که به کشور خود منتقل خواهد کرد.
یکی دیگر از استادان دانشگاه‌های آمریکا نیز با اشاره به نقض عهد دولت آمریکا در برجام و وضع تحریم ها علیه ایران، این نقض عهد را موجب شرمساری ملت آمریکا و خود دانست و بیان داشت: چنانچه پاسخی به این اقدام شرم آور دارید، بفرمایید.
آیت‌الله جوادی آملی هم گفت که اگر کسی دین هم نداشته باشد باید فتوت و مردانگی داشته و اقتضا دارد که انسان این دو کار را همیشه انجام دهد، نه بیراهه برود و نه راه کسی را ببندد.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: که این هیات، ره توشه خوبی از ایران تهیه کرده و پیام صلح، صفا و دوستی ایران اسلامی را به جهان منتشر کنند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!