جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13384 |
تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹ |
92 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی با اشاره به سفرش به تهران، گفت که بار دیگر برای دیدار با علی باقری کنی و دیگر مقامات ایرانی در خصوص مذاکرات وین و سایر موضوعات راهی تهران است. وی افزود: […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین در توییتی با اشاره به سفرش به تهران، گفت که بار دیگر برای دیدار با علی باقری کنی و دیگر مقامات ایرانی در خصوص مذاکرات وین و سایر موضوعات راهی تهران است. وی افزود: کار بر روی حل اختلافات باقی‌مانده در مذاکرات ادامه دارد.  

مورا قرار است بعد از توافق اخیر جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران برای دومین بار در سال جاری به تهران بیاید.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه  ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست هفتگی در خصوص سفر معاون بورل به تهران گفت:‌ مذاکرات تا امروز بدون وقفه ادامه داشته است. مکثی در حضور در وین رخ داده، ولی رد و بدل پیام‌ها از طریق هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در حال انجام است.

وی افزود: سفر مورا بعد از تماس تلفنی امیرعبداللهیان و بورل انجام می‌شود. به این معنا نیست که بعد از وقفه‌ ایجاد شده، ایشان با پیام جدیدی می‌آید. پیام‌ها به صورت مستمر بین ایران و آمریکا از طریق اتحادیه اروپا در حال رد و بدل شدن است. البته لازم بود با توجه به پیشنهاد بورل و استقبال امیرعبداللهیان دیدار حضوری انجام و رایزنی‌هایی در تهران انجام شود. مورا با آقای باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران ملاقاتی خواهد داشت. البته دستورکار گفت‌وگوها در تهران تقریبا روشن است. امیدواریم بتوانیم بعد از انجام این گفت‌وگوها، نتیجه را بهتر اعلام کنیم.

وی درباره ملاقا‌ت‌های مورا در تهران افزود: اجازه دهید وارد تهران شود، بعدا اعلام خواهد شد و فعلا تنها ملاقات قطعی با آقای باقری به عنوان مذاکره‌کننده ارشد است. ایشان درخواست‌های ملاقات‌های دیگری را داخل و بیرون وزارت خارجه داشته است.

پیش‌تر،  «استفانی لیختن اشتاین» خبرنگار اتریشی در پیامی توییتری نوشت که انریکه مورا سه‌شنبه به تهران سفر خواهد کرد و تا روز جمعه در ایران خواهد ماند و با مقام‌های ارشد ایرانی گفت‌وگو خواهد داشت.

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!