جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13425 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۱ |
83 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان همه نظرات ما را در بر نگرفته است، ولی قانونی خوبی است و ما به سرعت ۱۲ تا ۱۳ آیین‌نامه آن را تهیه و در هیات دولت تصویب خواهیم کرد. به گزارش ادراک خبر دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در […]

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت: قانون جهش تولید دانش بنیان همه نظرات ما را در بر نگرفته است، ولی قانونی خوبی است و ما به سرعت ۱۲ تا ۱۳ آیین‌نامه آن را تهیه و در هیات دولت تصویب خواهیم کرد.

به گزارش ادراک خبر دکتر سورنا ستاری امروز در حاشیه یازدهمین نمایشگاه اینوتکس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه امسال برنامه‌های متنوعی با تمام بازیگران اصلی اقتصاد داریم، افزود: برای اجرایی سازی این برنامه ها تقریبا هر هفته یک مصوبه با یکی از وزارتخانه های مطرح، در هیات دولت داریم.

وی با تاکید بر اینکه حرکت به سمت بازیگران اصلی اقتصاد در حال طی شدن است، اظهار کرد: وزارتخانه‌هایی مانند وزارت کشاورزی، نیرو، نفت، صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و… که بازیگران اصلی اقتصاد هستند، از جمله نهادهایی به شمار می‌روند که نقش اصلی در اقتصاد کلان کشور دارند و ما برنامه متنوعی برای آنها در سال جاری داریم. 

ستاری با اشاره به برنامه‌های این معاونت با شرکت های بزرگ ادامه داد: این برنامه ها شامل شرکت های پیشران یعنی شرکت‌های بزرگ است که  در حوزه های مختلف صنعتی چون صنایع بزرگ معدنی فعال هستند و وقتی این شرکت‌ها در جهت توسعه فناوری و نوآوری حرکت کنند، حجم بازار بسیار زیادی برای سایر شرکتها مهیا خواهند کرد.

معاون علمی رئیس‌جمهوری خاطر نشان کرد: این دو بخش اصلی یعنی وزارتخانه‌های اصلی اقتصادی و بخش خصوصی بزرگ جزو رویکردهای جدی ما است و امیدواریم با تکیه بر تاکیدات رئیس جمهور و تاکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه به دستاوردهای خوبی نائل شویم.

نقش مجلس در توسعه فناوری 

ستاری ضمن امیدواری از تصویب نهایی قانون جهش تولید دانش بنیان در آینده نزدیک، گفت:  این اتفاق بزرگی است گرچه تمام ایده های ما در آن محقق نشد، ولی اتفاق بزرگی است و می تواند نقشه راه ۱۰ تا پانزده سال آینده کشور باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اجرایی سازی این قانون در سال جاری را یکی از برنامه‌های جدی این معاونت عنوان کرد و ادامه داد: این قانون جدید به بیش از ۱۲ تا ۱۳ آیین نامه نیاز دارد و سعی می‌کنیم به سرعت این آیین‌نامه‌ها  را تهیه کنیم و به تصویب دولت برسانیم.

رویکرد جدید در صنایع سنتی

ستاری با اشاره به اقدامات نوآوری اخیر در شرکت مس توضیح داد: قرار است جلسه ای در خدمت فعالان این حوزه باشم. اینکه اکنون این صنعت به دنبال نوآوری است و مرکز نوآوری تاسیس می کند، ارزشمند است؛ ولی قطعا از شرکتهای معدنی انتظارات بیشتری داریم.

وی خام فروشی را بزرگترین اشتباه در کشور توصیف کرد و گفت: ما نیاز داریم تا در حوزه هایی چون آب، انرژی، عناصر نادر و خاکی و در زنجیره‌های تولید در صنعت فولاد مس، تکنولوژی تزریق شود.

تلاش معاونت برای بهینه سازی مصرف انرژی 

ستاری در خصوص توسعه طرح‌های بهینه سازی مصرف انرژی گفت: بخشی از مصوباتی که با وزارت نیرو و نفت داریم، مربوط به این حوزه می‌شود.

وی افزود: به خاطر پایین بودن قیمت انرژی در ایران امر توسعه نوآوری در آن جواب نمی‌دهد.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!