جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13471 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۲ |
136 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

علینقی حیدریان  روز سه شنبه در حاشیه بازید از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل های بلوط  استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس  دچار ۲ نوع آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.وی تصریح کرد: جنگلهای بلوط قسمت شمالی و سردسیری کهگیلویه […]

علینقی حیدریان  روز سه شنبه در حاشیه بازید از جنگل های کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جنگل های بلوط  استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و فارس  دچار ۲ نوع آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.وی تصریح کرد: جنگلهای بلوط قسمت شمالی و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد به آفت جوانه خوار بلوط و جنگل های منطقه گرمسیری  این استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شده و در حال گسترش است.
حیدریان با تاکید بر اینکه آفت پروانه برگ خوار سفید بلوط به عنوان یک تهدید برای جنگل‌های بلوط این منطقه است گفت: در صورت کنترل نشدن  آفت جنگل های این مناطق دچار خسارت جدی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در هشت هزار هکتار از جنگل های بلوط  کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته انجام شد.
حیدریان ادامه داد: برای مبارزه  آفت های پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط در مناطق گرمسیری و سردسیری این استان باید برنامه‌ ریزی  گسترده‌ای انجام شود.
 معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه هم اکنون کار مطالعات و پایش و شناسایی مناطق آلوده انجام شده افزود: برای مبارزه و جلوگیری از گسترش آفت ها پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط در جنگل های  کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی های لازم با استاندار این استان و بسیج انجام شده  و عملیات مبارزه با این آفت تا  ۲۰ روز آینده آغاز خواهد شد.

 وی افزود: در منطقه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با تلاش بسیار که امسال  و  سال آینده انجام خواهد شد آفت پروانه برگ خوار سفید کنترل می شود.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ادامه داد: از تشکلهای مردمی، دهیاری ها، طبیعت دوستان، سازمان‌ مردم نهاد NGO و مسئول استانی انتظار می رود برای مبارزه و جلوگیری از گسترش این آفت همکاری لازم را داشته باشند.

 عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT  در سال گذشته  در این استان اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست نداشته است.
 ۶۰ هزار هکتار از جنگل های مناطق سرد سیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.
 ۲۵  هزار هکتار از این جنگل ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شدند و در حال گسترش است.
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و جمعی از مسولان کشوری،استانی و شهرستانی  در سفری یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد از جنگل های بلوط در مناطق گرمسیر و سردسیر این استان بازدید شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!