سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13479 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۲۳ |
89 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز سه‌شنبه ادراک خبر به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی محمدیان اردی در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با استاندار اردبیل گفت: این استان در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی نیز از میانگین کشوری عقب‌تر است. وی افزود: استان اردبیل ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ […]

به گزارش روز سه‌شنبه ادراک خبر به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، دکتر علی محمدیان اردی در دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان با استاندار اردبیل گفت: این استان در زمینه تخت بیمارستانی و زیرساخت‌های درمانی نیز از میانگین کشوری عقب‌تر است.
وی افزود: استان اردبیل ۱۲ بیمارستان، ۲ هزار و ۳۶۶ تخت بیمارستانی، ۱۰۵ تخت آی.سی.یو، ۵۱ تخت سی.سی.یو، هشت تخت آی.سی.یو اطفال، ۳۵ تخت آی.سی.یو نوزادان و ۱۱۳ تخت دیالیز دارد ولی نیاز استان فراتر از این آمار است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به تحصیل حدود چهار دانشجو در این مرکز آموزش عالی گفت: بخش آموزش دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با ۱۲۷ رزیدنت، ۹ دانشکده و در ۳۹ کد رشته و حدود ۴۰۰ هیات علمی نقش کلیدی در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز حوزه سلامت استان دارد.
وی افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجوی رشته‌های پزشکی در سال تحصیلی جاری را مهم‌ترین چالش حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل برشمرد و اظهار کرد: این دانشگاه از نظر امکانات آموزشی در تنگنا قرار دارد.
دکتر محمدیان اردی همچنین در ادامه این دیدار با اشاره به وارد شدن آسیب شدید به زیرساخت‌های تجهیزاتی، ساختمانی، اعتباری و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در پی شیوع کرونا طی ۲ سال اخیر گفت: دستگاه های سی.تی.اسکن فعال در استان که قرار بود در طول ۱۵ سال، ۱۰۰ هزار سی.تی.اسکن انجام دهد، در طول ۲ سال اخیر حدود ۱۰۵ هزار سی.تی.اسکن داده و فرسوده شد.
وی بیان کرد: در طول ۲ سال شیوع کرونا، حدود ۶۳۶ هزار مراجعه سرپایی، حدود ۲۸۰۰ فوتی، حدود ۳۰۰ هزار خدمات درمانی، حدود ۳۴ هزار بستری و حدود ۱۲۵ هزار آزمایش پی.سی.آر توسط مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل انجام شد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ارائه این میزان خدمات در مدت ۲ سال به علت شیوع بیماری کووید.۱۹ را موجب افت شاخص‌های بهداشتی و درمانی در این استان عنوان کرد.
وی شیوع کرونا را یک امتحان بزرگ برای ارزیابی ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به جامعه دانست و با ابراز رضایت از روند واکسیناسیون، کاهش فوتی و بستری را از نتایج خدمات ارائه شده در سطح کشور و استان اردبیل ذکر کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!