جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13513 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۴۹ |
98 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری شبانگاه سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که دبیر کل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)  به بیماری کرونا مبتلا شده است. به گزارش خبرگزاری «آناتولی» آزمایش کرونای «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو مثبت اعلام شده است. وزرای خارجه ناتو آخر هفته در برلین […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، منابع خبری شبانگاه سه شنبه به وقت تهران گزارش کردند که دبیر کل ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی)  به بیماری کرونا مبتلا شده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» آزمایش کرونای «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو مثبت اعلام شده است. وزرای خارجه ناتو آخر هفته در برلین نشستی غیررسمی برگزار خواهند کرد.

ینس استولتنبرگ سیاست مدار نروژی، نخست‌وزیر سابق این کشور و دبیرکل منتخب ناتو از مارس ۲۰۱۴ تا کنون است. او عضو حزب کارگر نروژ است.استولتنبرگ تا قبل از شکست در انتخابات سپتامبر ۲۰۱۳، به مدت ۱۰ سال نخست‌وزیر نروژ بود.استولتنبرگ در مارس ۲۰۱۴ به عنوان جانشین «آندرس فو راسموسن» دبیرکل  ناتو انتخاب شد.

 به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز» سخنگوی ناتو  گفت که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به کووید-۱۹ مبتلا شده است.

سخنگوی ناتو در توییتر نوشت: «رئیس ناتو مستقر در بروکسل علائم خفیفی از خود نشان می دهد و در روزهای آینده مطابق با دستورالعمل‌های پزشکی بلژیک از خانه کار خواهد کرد.»

بر اساس آمارها، موارد ابتلا به کرونا، بستری و موارد فوتی مرتبط با کرونا در جهان طی ماه‌های اخیر و با شیوع «اُمیکرون» کاهش یافته، اما طبق آمار پایگاه اطلاع‌رسانی «ولد میترز» که همیشه از آمار ارائه شده از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا بالاتر است، تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در ایالات متحده هم‌اکنون هم مرز یک میلیون نفر را پشت سر گذاشته و تعداد مبتلایان هم از ابتدای همه‌گیری به رقمی بالاتر از ۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسیده است. 

گفته می‌شود که ممکن است ایالات متحده ممکن است شاهد ۱۰۰ میلیون ابتلا به کرونا در پاییز و زمستان  سال جاری باشد.

یک مقام ارشد دولت آمریکا اخیرا به شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که پیش‌بینی ۱۰۰ میلیون ابتلای احتمالی، تخمینی بر اساس طیف وسیعی از مدل‌های خارجی است که به دقت توسط دولت پیگیری و شامل پاییز و زمستان می‌شود. مقام‌ها آمریکایی می‌گویند این تخمین بر اساس این فرض اساسی استوار است که منابع اضافی یا اقدامات کاهش‌دهنده همه‌گیری، از جمله بودجه جدید مقابله با کرونا وجود نداشته باشد یا سویه‌های جدید ظاهر شود. 

 


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!