جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13529 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲:۲۳ |
78 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری بر افزایش نرخ تورم در کشورش اذعان کرد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری جنگ اوکراین و همه گیری کرونا را دو عامل تاثیر گذار بر افزایش نرخ تورم در کشورش بر شمرد. جو بایدن تورم را  اولویت اول خود در […]

رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری بر افزایش نرخ تورم در کشورش اذعان کرد. به گزارش گروه بین الملل ادارک خبر؛ رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری جنگ اوکراین و همه گیری کرونا را دو عامل تاثیر گذار بر افزایش نرخ تورم در کشورش بر شمرد.

جو بایدن تورم را  اولویت اول خود در میان مسائل داخلی کشورش دانست و اذعان کرد خانواده‌ها در سراسر آمریکا به دلیل تورم، آسیب دیده اند.بایدن در توجیه افزایش نرخ تورم در آمریکا گفت اولین دلیل تورم، همه گیری است که هر قرن یک بار رخ می‌دهد.وی گفت: همه گیری هم اقتصاد جهانی را به حالت تعطیلی درآورد و هم زنجیره عرضه و تقاضا را کاملاً به هم ریخت، به ویژه در کشور‌های که نتوانستند اقدامات تاثیرگذاری برای بهبودی شرایط انجام بدهند. به خصوص این مسئله در بخش‌هایی خودش را بیشتر نشان داد که به نیمه رسانه‌ها متکی بودند. چالش‌های مربوط به عرضه به واسطه ظهور سویه‌های دلتا و اومیکرون، بیشتر شد.  بایدن همچنین افزود: دلیل دوم افزایش نرخ تورم در آمریکا را  ناشی از جنگ در اوکراین دانست.وی افزود: دیدید که در ماه مارس، ۶۰ درصد از تورم آن ماه به دلیل افزایش قیمت بنزین بود. جنگی که پوتین به راه انداخت، قیمت مواد خوراکی را هم افزایش داده است، چون روسیه و اوکراین، دو تولیدکننده اصلی گندم و ذرت هستند و روند عرضه متوقف شده است. اوکراین در سیلو‌ها ۲۰ میلیون تن غلات ذخیره دارد که اگر بشود آن را وارد بازار جهانی کرد، قیمت‌ها را کاهش می‌دهد. در شرایط عادی می‌شد این ذخایر را وارد بازار کنیم، اما به دلیل حمله پوتین این کار امکان پذیر نیست. به همین دلیل ما به همراه متحدان اروپایی مان در تلاش هستیم تا این مواد خوراکی را وارد بازار جهانی بکنیم تا بشود قیمت‌ها را پایین آورد. اما این کار دشوار است و دلیل آن هم همان طور که گفتم حمله پوتین و روسیه به اوکراین است؛ این دو دلیل باعث افزایش نرخ تورم شده اند.در بخش پایانی کنفرانس خبری، خبرنگاری پرسید: «سال گذشته دولت شما (بایدن) می‌گفت افزایش نرخ تورم، موقت است. حالا کاملاً مشخص است که این طور نیست. به نظر شما، چقدر طول می‌کشد تا ما شاهد پایین آمدن قیمت‌ها باشیم؟»بایدن در پاسخ گفت: «من نمی‌خواهم در این زمینه پیش بینی کنم. بستگی دارد با کدام اقتصاددان حرف بزنید. بعضی‌ها می‌گویند نرخ تورم در پایان امسال (۲۰۲۲) کاهشی خواهد شد و بعضی‌ها می‌گویند نرخ تورم سال دیگر هم افزایشی خواهد بود. من نمی‌دانم نرخ تورم چه زمانی کاهشی خواهد شد، اما می‌دانم که باید هر کاری از دستمان برمی آید انجام بدهیم تا اطمینان حاصل کنیم نرخ تورم پایین می‌آید.»خبرنگار دیگری گفت: «سناتور ریک اسکات گفت “تاثیرگذارترین اقدامی که جو بایدن می‌تواند برای حل و فصل بحران تورم که خودش آن را به وجود آورد، انجام بدهد این است که استعفا بدهد. مشکل خودِ اوست. “»جو بایدن گفت: «استعفا؟ ایده‌ی خوبی است.»خبرنگار ادامه داد: «سناتور بعداً افزود حال جو بایدن خوب نیست، او برای ریاست جمهوری مناسب نیست، او حواس پرت و ناتوان و گیج است. این‌ها عین کلمات او هستند. شما حالا فرصت پاسخ دادن دارید.»جو بایدن گفت: «به نظرم این مرد، مشکل دارد.»پیشتر نیز رئیس شورای مشاوران اقتصادی دولت بایدن در نشست خبری معاون سخنگوی کاخ سفید درباره بودجه سال ۲۰۲۳، به تاثیر تحریم‌ها علیه روسیه بر اقتصاد آمریکا اذعان کرد.سیسیلیا رز (Cecilia Rouse)، رئیس شورای مشاوران اقتصادی دولت بایدن گفته بود: عملیات روسیه در اوکراین می‌تواند موجب ایجاد چالش‌های اقتصادی بیشتر و افزایش تورم در آمریکا شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!