شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13597 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۵۶ |
120 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

رییس جهاددانشگاهی در پیامی به مراسم نکوداشت مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بر نقش آنها در تحقق اهداف شعار سال تاکید کرد. به گزارش ادراک خبر، در پیام دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی آمده است: تربیت نیروی انسانی متخصص متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با تأکید بر رویکرد آموزشِ مهارتی، […]

رییس جهاددانشگاهی در پیامی به مراسم نکوداشت مدرسان مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بر نقش آنها در تحقق اهداف شعار سال تاکید کرد.

به گزارش ادراک خبر، در پیام دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاد دانشگاهی آمده است:

تربیت نیروی انسانی متخصص متعهد و توانمند در تولید علم و فناوری با تأکید بر رویکرد آموزشِ مهارتی، پژوهش‌محور و فناوری‌محور، و ارائۀ خدمات آموزشی با تأکید بر آموزش‌های تخصصیِ پیشرفتۀ کاربردی و تکمیلی به منظور ارتقاء توانمندی‌های مهارتی و حرفه‌ای با استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی در عرصۀ ملی و بین‌المللی از مأموریت‌های اصلیِ جهاد دانشگاهی براساسِ نیازسنجی صحیح و علمی از جامعه است.

ازمنظرِ این مأموریت‌ها، جهاد دانشگاهی به‌عنوان نهاد علمی، فرهنگی و آموزشیِ برآمده از انقلاب اسلامی نیز نقشی بی‌بدیل و انکارناپذیر در توسعۀ نظام آموزش مهارتی کشور ایفا می‌کند و می‌تواند به‌عنوان یک شریک و همراه همیشگیِ دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی باشد و در مسیر توسعه نظام آموزش مهارتی کشور گام بردارد. این مدعا، در دوران بیش از سه دهه‌ای که جهاد دانشگاهی وارد مسیر توسعۀ آموزش‎های مهارتی شده است، به‌خوبی دیده می‌شود.

در همین حال، اهمیت نظام آموزش مهارتی و مأموریت‌های جهاد دانشگاهی در این زمینه، با تأکیدِ مقام معظم رهبری(مدظله) بر تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در سال ۱۴۰۱ اهمیتی دوچندان یافته است. تأکید ایشان بر توسعۀ مهارت‌ها و نیاز به پنجۀ کارآمد در کنار احتیاج به علم، فرصت خوبی برای نقش‌آفرینی مراکز آموزش علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی در سراسر کشور فراهم آورده تا با برعهده‌گرفتنِ بخش عمده‌ای از بار مسئولیتِ این مأموریت‌ها، نقطه اتکای جهاد دانشگاهی در مسیر حرکت به سوی تحقق اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. در این میان، مدرسان مراکز آموزش علمی ـ کاربردی، به ویژه مراکز جهاددانشگاهی، نقش مهمی در تحقق اهداف تبیین‌شده در شعار سال ۱۴۰۱ برعهده دارند. این امر مستلزم توجه به شرایط و لوازمی است که در اندیشه شهید مطهری تبلور یافته است.

چنان‌که استاد شهید مرتضی مطهری تبیین کرده‌اند، استادان و مدرسان، همچون چراغی پرفروغ، با احاطه و پختگیِ علمی، نو بودن مطلب، مدیریت علمی، پاسخگویی به پرسش‌ها، تدریس دلنشین، بیان مسایلِ کاربردی و نو، تقویت روحیۀ تحقیق، تتبع و نقد در دانشجویان، و در عین حال، حس مهربانی و همدردی با آنان، رعایت انصاف در ارزشیابی، خوش‌خلقی و بردباری، و تلاش برای پرورش خلاقیت و تفکر در دانشجویان، نقش بی‌نظیری در پیشرفت جامعه ایفا می‌کنند.

امروزه، گام نهادن در مسیر انقلاب، مستلزم توجه بیش از پیش به نسل جوان و آینده‌ساز، و پرورش استعدادها و مهارت‌های موردنیازِ جامعه در میان آنهاست که بی‌تردید، بخش مهمِ این وظیفۀ خطیر برعهده استادان و مدرسان ارجمندی است که با هنرمندیِ تمام، دانشجویان را برای حرکت در مسیر پیشرفت کشور آماده می‌کنند.

در ایام گرامیداشت مقام استاد و معلم، یاد و خاطره معلم شهید، استاد مرتضی مطهری را گرامی می‌داریم؛ او که در کوتاه‌فرصتی که تا زمان شهادت در اختیار داشت، به تبیین مسیر انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) پرداخت و در عمر پربرکت خود، آثاری از خویش به جای گذاشت که او را بی‌تردید در جایگاه معلمِ شهیدِ انقلاب اسلامی قرار داد.
روز معلم که به‌درستی، با گرامیداشتِ یاد این معلم بزرگ گره خورده، یادآورِ شکوه و عظمت زنان و مردان پاکباخته‌ای است که در طول تاریخ، در عرصۀ تعلیم و تربیت، زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به نمایش گذاشته‌اند تا امید بیافرینند.

اینجانب، ضمن تبریک ایام گرامیداشت مقام معلم، و تقدیم مراتب سپاسگزاری و احترام خویش به محضر پُرمهرِ مدرسان گرامیِ مراکز علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی، از خداوند متعال می‌خواهم توفیق رهروی در مسیر درخشان انقلاب اسلامی را آن‌گونه که شهدا، امام شهدا و رهبری معظم تبیین نموده‌اند، نصیب همۀ ما گردانَد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی مراسم نکوداشت مدرسان مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی سراسر کشور با عنوان «جان روشن» برگزار شد و در آن از جمعی از مدرسان برگزیده کشوری و استانی مراکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاد دانشگاهی تقدیر شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!