سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13716 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۴۸ |
82 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، انتخابات پارلمان لبنان یکشنبه هفته آینده (۲۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تنها چهار روز تا این اتفاق باقی مانده است. در همین راستا، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان سفرهای خود به «البقاع» (شرق) لبنان و دیدارهایی در راستای حمایت از نامزدهای احزاب مورد تأیید […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از خبرگزاری فارس، انتخابات پارلمان لبنان یکشنبه هفته آینده (۲۵ اردیبهشت) برگزار می‌شود و تنها چهار روز تا این اتفاق باقی مانده است.

در همین راستا، «ولید البخاری» سفیر عربستان سعودی در لبنان سفرهای خود به «البقاع» (شرق) لبنان و دیدارهایی در راستای حمایت از نامزدهای احزاب مورد تأیید ریاض را بیشتر کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «النهار»، البخاری در جدیدترین تحرکات انتخاباتی به دیدار دو نامزد رقیب برای جذب آراء سُنی در البقاع رفت؛ «بلال الحشیمی» از لیست حزب «القوات اللبنانیه» و «میشل ضاهر» رئیس لیست «سیادیون مستقلون» نامزد یکی از کرسی‌های کاتولیک.

سفیر سعودی در این سفر مدعی شد، ریاض در کنار مردم لبنان ایستاده و دنبال خصومت با کسی نیست بلکه خواستار اقتصادی شکوفا برای لبنان به دور از نزاع است.

فروردین ماه گذشته بود که وزارت خارجه عربستان سعودی خبر داد ، سفیر این کشور که لبنان را ترک کرده بود، به این کشور بازگشته است.

یک روزنامه لبنانی در همین راستا نوشت، ریاض دریافته که جریان سیاسی «۱۴ مارس» قدرت مقابله با ائتلاف حزب‌الله در انتخابات را ندارد به همین دلیل سفیر خود را مأمور به تشکیل یک اتاق عملیات مشترک در این خصوص کرده است. (جزئیات بیشتر)

تنش‌ میان لبنان و کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه سعودی از آنجا آغاز شد که «جرج قرداحی» وزیر پیشین اطلاع‌رسانی لبنان در یک مصاحبه تلویزیونی که مربوط به پیش از انتصاب وی به پست وزارت بود، خواهان توقف جنگ علیه یمن شد.

قرداحی در پاسخ به این سوال که تحولات جاری در یمن را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: «تجاوز وحشیانه به یمن که هشت سال از آن می‌گذرد، باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم» .

در پی این مصاحبه، عربستان به همراه چند کشور دیگر سفرای خود را از بیروت فراخواندند.

م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!