پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13745 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳ |
82 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در شرایطی که آمریکایی‌ها همچنان درباره تورم ابراز نگرانی می‌کنند، میزان محبوبیت جو بایدن به شکل بی سابقه‌ای کاهش یافته است. به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی نیوزویک نوشت، بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، در شرایطی که آمریکایی‌ها […]

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که در شرایطی که آمریکایی‌ها همچنان درباره تورم ابراز نگرانی می‌کنند، میزان محبوبیت جو بایدن به شکل بی سابقه‌ای کاهش یافته است. به گزارش سرویس بین الملل­ ­خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی نیوزویک نوشت، بر اساس نتایج نظرسنجی جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، در شرایطی که آمریکایی‌ها همچنان درباره تورم ابراز نگرانی می‌کنند، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بیشتر کاهش یافت و اکنون تنها ۳۹ درصد است.
عملکرد رئیس جمهور آمریکا در اشتغالزایی و به ویژه دیدگاه رای دهندگان درباره نحوه عملکرد او در مدیریت اقتصاد، احتمالا یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در نتیجه انتخابات میان دوره سال ۲۰۲۲ کنگره آمریکا خواهد بود.
جمهوری خواهان تصمیم دارند کنترل مجلس نمایندگان و سنا را در اختیار بگیرند. اگر آن‌ها بتوانند تنها کنترل یکی از این دو مجلس آمریکا را در اختیار بگیرند، می‌توانند در دو سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، به شکل موثری در عملکرد بایدن مانع تراشی کنند.
نتایج یک نظرسنجی مشترک نشریه اینوستر بیزینس دیلی/ TIPP نشان داد میزان محبوبیت بایدن بار دیگر کاهش یافته است و به رکورد پایین ۳۸ درصدش که در ماه فوریه ثبت شد، نزدیک می‌شود.
نتایج نظرسنجی اینوستر بیزینس دیلی/ TIPP نشان داد که ۳۹ درصد از بزرگسالان آمریکایی عملکرد بایدن را در اشتغالزایی تائید کرده اند و ۴۷ درصد عملکرد او را تائید نکردند. البته یک شکاف حزبی شدید در نتایج این نظرسنجی وجود داشت.
در میان دموکرات ها، ۷۶ درصد عملکرد بایدن را در دوره ریاست جمهوری اش تائید کردند و تنها ۱۲ درصد از عملکرد او راضی نبودند –نتیجه این نظرسنجی با نظرسنجی که در ماه آوریل انجام شده بود، تغییر نکرده بود-، اما ۸۴ درصد از جمهوری خواهان عملکرد بایدن را تائید نکردند و تنها ۹ درصد از عملکرد او راضی بودند.
احتمالا رای دهندگان مستقل در تعیین نتیجه انتخابات میانه دوره آتی نقشی تعیین کننده خواهند داشت و این نظرسنجی اینوستر بیزینس دیلی/ TIPP نشان داد که بایدن در جلب نظر این گروه از رای دهندگان با مشکل مواجه است.
در ماه مه، ۵۸ درصد از رای دهندگان مستقل عملکرد بایدن را در سمت رئیس جمهورتائید نکردند و تنها ۲۷ درصد از آن‌ها عملکرد او را تائید کردند. زمانی که نتایج این نظرسنجی نشان داد که ۵۱ درصد از رای دهندگان مستقل عملکرد بایدن را در سمت رئیس جمهور تائید نکردند و تنها ۲۹ درصد او را تائید کردند، نشان می‌دهد که میزان محبوبیت بایدن در میان این گروه از رای دهندگان کاهش یافته است.
این نظرسنجی از چهارم تا ششم ماه مه برگزار شد و ۱ هزار و ۳۲۰ بزرگسال در آن شرکت کردند و درصد خطای این نظرسنجی +/- ۲.۸ درصد است.
در نظرسنجی که اینوستر بیزینس دیلی/ TIPP در ماه آوریل انجام داد، میزان عدم تائید عملکرد بایدن ۴۳ درصد بود هرچند ۴۲ درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، عملکرد بایدن را در اشتغالزایی خوب ارزیابی کرده بودند. در ماه فوریه، میزان محبوبیت بایدن به کمترین میزان ۳۸ درصد کاهش یافت و ۴۸ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد او را در سمت رئیس جمهور تائید نکردند.
یکی از مشکلات جدی بایدن و دموکرات‌ها در آستانه انتخابات میان دوره احتمالا تصور رای دهندگان درباره اقتصاد در میان تورم بالا و کاهش تولید ناخالص داخلی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ است.
نتایج نظرسنجی اینوستر بیزینس دیلی/ TIPP در ماه مه نشان داد ۴۷ درصد از افراد شرکت کننده عملکرد بایدن را در مدیریت اقتصاد تائید نکردند و تنها ۲۹ درصد عملکرد او را در این زمینه تائید کردند. این نتایج در مقایسه با یک نظرسنجی مشابه را در ماه آوریل نشان می‌دهد که نشان داد میزان عدم تائید عملکرد اقتصادی بایدن ۴۴ درصد و تائید عملکرد او در اقتصاد ۳۳ درصد است.
در این نظرسنجی همچنین از افراد شرکت کننده سوال شد که آیا دستمزد آن‌ها با تورم افزایش یافته است یا نه که تنها ۱۸ درصد گفتند دستمزد آن‌ها افزایش یافته است و ۵۱ درصد گفتند با وجود افزایش تورم دستمزد آن‌ها تغییری نکرده است.
بر اساس نرخ تورم سالانه، تورم در آمریکا در ماه مارس ۸.۵ درصد افزایش یافت، که بالاترین میزان از سال ۱۹۸۱ است و قرار است در روز چهارشنبه قیمت‌های مصرف کننده برای ماه آوریل منتشر شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!