جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13779 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸ |
67 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارش عملکرد صنایع و شرکت‌های صندوق‌های راهبردی زیرمجموعه این وزارتخانه بیان کرد: در طول ۷-۶ ماه گذشته رکوردزنی […]

به گزارش ادراک خبر به نقل از فارس به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی در حاشیه حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای ارائه گزارش عملکرد صنایع و شرکت‌های صندوق‌های راهبردی زیرمجموعه این وزارتخانه بیان کرد: در طول ۷-۶ ماه گذشته رکوردزنی خوبی در بخش‌های مختلف زیرمجموعه وزارتخانه از جمله تولید، پتروشیمی، صنایع غذایی، حمل و نقل، فولاد و صندوق‌های دیگر داشته‌ایم.

وی افزود: به عنوان مثال صنایع لبنیات وابسته به وزارتخانه ۳۰ درصد افزایش صادرات داشته‌اند و جهش و سودآوری خوبی در شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی «شستا» طی ۶ ماه دوم سال گذشته در دولت مردمی سیزدهم رخ داده است که شامل ۷۲ درصد افزایش فروش و ۵۰ درصد رشد سودِ بخش تولید بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۱ در حوزه تولید دانش‌بنیان و سودآوری و ایجاد اشتغال رکوردهای جدیدی را تجربه خواهیم کرد.

عبدالملکی درباره یارانه‌های پرداختی به مردم در طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و اعتراض‌های موجود نسبت به نحوه واریز یارانه‌ها اظهار داشت: ۲ دسته یارانه پرداخت شده است؛ دسته اول یارانه‌های عمومی است که به اغلب مردم و به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر نفر پرداخت شده و ۳۵ هزار تومان قسط وام معیشتی دوره کرونا کم شده است.

وی افزود: دسته دوم یارانه‌های پرداختی نیز برای اقشار ضعیف تر و به مبلغ هر نفر ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: یک دسته از اعتراض‌ها از جانب کسانی است که اصلاً یارانه نمی‌گیرند که این افراد باید به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کرده و اعتراض خود را ثبت کنند و این سامانه هم در حال آماده‌سازی است و به زودی اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: دسته دوم اعتراض‌ها هم مربوط به نوع دهک بندی‌های صورت گرفته است که این افراد هم باید به سامانه «حمایت» وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کرده و درخواست بررسی مجدد بدهند.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: از شب گذشته تاکنون چندصدهزار نفر به سامانه «حمایت» مراجعه و اعتراض کرده‌اند و سامانه هم به طور کلی مشکلی ندارد و البته مردم هم هیچ عجله‌ای برای ثبت اعتراض نسبت به یارانه‌ها نداشته باشند.


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!