پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 13898 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱ |
75 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

سرهنگ رضا بینقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۲۹ درصد پرونده‌های مربوط به سرقت مسلحانه در استان سمنان سال گذشته کشف شد. رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس سرقت به عنف سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ کاهش ۱۱ درصدی داشت و ۷۸ درصد پرونده‌ها در زمینه […]

سرهنگ رضا بینقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۲۹ درصد پرونده‌های مربوط به سرقت مسلحانه در استان سمنان سال گذشته کشف شد.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: با تلاش شبانه‌روزی پلیس سرقت به عنف سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ کاهش ۱۱ درصدی داشت و ۷۸ درصد پرونده‌ها در زمینه سرقت به عنف منجر به نتیجه شد.
وی افزود: سرقت داخل خودرو با فراوانی هفت درصد و سرقت  موتور با فراوانی ۵.۸ درصد در سال گذشته ثبت شد.
وی ادامه‌ داد: سارقان در سرقت‌های خودرو معمولا به قطعه قطعه کردن و فروش قطعات خودرو اقدام می کنند و توصیه می‌شود رانندگان از سالم بودن قفل‌، بالا بودن شیشه‌های خودرو اطمینان حاصل کنند و حتما از قفل و دزدگیر برای پیشگیری از سرقت استفاده کنند.رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت:  افراد هنگام خرید خودرو حتما سوئیچ اصلی و یدک و هر دو ریموت دزدگیر را از فروشنده تحویل بگیرند و در صورت امکان حتما در برنامه دزدگیر با مراجعه به متخصص فن تغییر ایجاد کنند.وی اضافه کرد: مالکان خودرو برای پیشگیری از سرقت دقت داشته باشند تا اشیاء درون خودرو در معرض دید نباشد و در هنگام پارک خودرو تلاش کنند خودروی خود را در زیر روشنایی و در پارکینگ عمومی و محلی امن پارک کنند.
وی اضافه کرد: گرایش سارقان به سرقت موتورسیکلت با گرم‌شدن هوا افزایش می‌یابد و ضرورت دارد مالکان توصیه‌های پلیس را به منظور حفظ اموال خود جدی بگیرند.
رئیس پلیس آگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از پارکینگ عمومی و شخصی به منظور حفظ خودرو و پیشگیری از سرقت جدی گرفته شود.
به گزارش ایرنا، مجموع پرونده‌های تشکیل شده مربوط به سرقت در استان سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۱۳۹۹ افزایش ۲ درصدی و کشف پرونده‌های مربوط به سرقت نیز افزایش یک درصدی داشت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!