پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 14079 |
تاریخ انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ |
85 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان بسیج مستضعفین: سردار سلیمانی گفت: شمار قابل توجهی از شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران را عشایر دلیر از سراسر ایران اسلامی تشکیل می‌دادند و اکنون نیز نیرو‌های عشایر نگین انگشتری بسیج را تشکیل می‌دهند. به گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» امروز (چهارشنبه) […]

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

سردار سلیمانی گفت: شمار قابل توجهی از شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران را عشایر دلیر از سراسر ایران اسلامی تشکیل می‌دادند و اکنون نیز نیرو‌های عشایر نگین انگشتری بسیج را تشکیل می‌دهند.

عشایر نگین انگشتری بسیج هستندبه گزارش خبرگزاری صداو سیما به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» امروز (چهارشنبه) در یادواره ملی شهدای دانش‌آموزی و فرهنگیان عشایر جنوب کشور که در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به نقش و اهمیت عشایر کشور در دوران قبل و پس از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: گذشته کشور ما یک حقیقت غیر قابل کتمان دارد و آن حقیقت این است که پیش از روی کار آمدن حکومت رضاخان توسط انگلستان، قدرت و نیروی داخلی کشور را عشایر تشکیل می‌دادند.

وی ادامه داد: این عشایر بودند که در جنگ‌ها و در مقابل هجوم بیگانگان صف‌آرایی و فتوحات بزرگی را نصیب ملت ایران می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: مهم‌ترین سیاست داخلی رضاخان مخالفت و سرکوب عشایر بود. رضاخان جنایات بسیاری علیه عشایر انجام داد و از به شهادت رساندن سران عشایر هم دریغ نکرد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) و با بیعتی که عشایر با امام راحل انجام دادند، نقش و حضور عشایر در مقابله با رژیم منفور پهلوی بیشتر هویدا شد.

وی با بیان اینکه راهبرد امام راحل راهبرد به میدان آوردن ملت ایران و عشایر غیور و شرافتمند بود، گفت: بسیاری از دلاوران در دفاع مقدس از میان عشایر برخاستند. عشایر در برخی از استان‌ها که نیرو‌های نظامی کمتری داشتیم در مرز‌ها و در مقابل متجاوزان در جنوب و غرب کشور، ایستادند مقاومت کردند و به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: نیرو‌های فجر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که مسئولیت سازماندهی نیرو‌های گرانقدر مردمی را به عهده داشتند، شاهد بودیم که فرزندان عشایر نگین انگشتری این سازمان را تشکیل می‌داند.

سردار سلیمانی عنوان کرد: همه ملت ایران از جنوب، شمال، شرق و غرب کشور در دوران دفاع مقدس و انقلاب مشارکت کردند، اما نقش عشایر به دلیل تدبر، شجاعت و دلیری نقش بسیار برجسته‌ای بود.

وی با اعتقاد به اینکه میدان‌های دفاع مقدس منبعی از افتخارات عشایر بود، افزود: عشایر استان فارس با جمعیت بالای توجهی که داشتند، توانستند افتخارات بسیاری را در دوران‌های مهم تاریخی برای کشور بیافرینند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه انقلاب اسلامی دوره تحولات سریع و پی در پی در جهت بازیابی عظمت و شکوه دوران تمدن اسلامی ایران است، گفت: گام دوم انقلاب اسلامی به فرماندهی رهبر معظم انقلاب مسیر تحقق دولت و جامعه اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی را طی می‌کند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: دوران رضاخانی‌ها پشت سر گذاشته شد و ملت ایران توانست در سطح جهان الگو باشد. نظام سلطه، آمریکایی‌ها، برخی کشور‌های اروپایی و رژیم صهیونیستی تمام توان خود را متمرکز کردن و همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا این الگوی جذاب یعنی جمهوری اسلامی ایران در مقابل ملت‌های دنیا به صورت کامل تجلی نشود و این نشان دهنده هراسی است که آن‌ها از جهان اسلام و کشور‌های آسیایی و غرب آسیا دارند.

وی ادامه داد: دورانی که آن‌ها می‌خواستند تمام ذخایر، معادن و دارایی‌های کشور ما را ببرند با پیروزی انقلاب اسلامی به پایان رسید و امروز هیچ کشوری در دنیا حاضر نیست در مقابل ملت ایران که در رویارویی با این توطئه‌ها ایستادگی کرد و به پیروزی رسید ننگ ذلت و خاری را به جان بخرد و به مقابله با ملت ایران بپردازد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: دنیا ملت ایران را تحسین می‌کند و انگشت تحسین به سمت ملت ایران از سوی همه ملت‌هاب دنیا روانه است و ملت ایران در حال گذر از یک دوره حساس و تاریخی است.

سردار سلیمانی بیان کرد: مشکلات اقتصادی که در حال حاضر در کشور ایجاد شده از سؤ تدبیر‌هایی در دورانی که است که نباید به غربی‌ها اعتماد می‌کردیم.

وی افزود: در تاریخ اروپا و آمریکا و در سابقه غرب با سایر کشور‌ها و سابقه غرب با جهان اسلام و به ویژه در سابقه غرب با ملت ایران هیچگونه نقطه روشن و شفافی با ملت ایران وجود ندارد. ملت ایران جز ظلم و تجاوز، کشتار تحقیر، استبداد و استعمار چیز دیگری از آمریکا و رژیم صهیونسیتی ندید.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به وجود بیماران پروانه‌ای در کشور و درد و رنج آنان و تحریم دارویی آمریکا گفت: مرگ، قطع عضو و پیشرفت بیماری، محصول تحریم پانسمان بیماران‌ای بی است و این نشان دهنده روح خبیث آمریکا است. آمریکایی که حتی به ملت خود هم خدمت نمی‌کند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه آمریکا بزرگترین قدرت اقتصادی دنیاست، به ظلم آمریکا به سیاهپوستان اشاره و عنوان کرد: تبعیض و بی‌عدالتی و ظلم در آمریکا بیداد می‌کند. آمریکایی‌ها در همه دوران‌ها به ملت ایران خیانت کردند. تجاوز و ستم تنها چیزی است که در کارنامه آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و حتی رژیم صهیونیستی مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم‌ها باعث شد که جوانان کشور ما به فکر بیفتند و ما امروز شاهد موفقیت و پیشرفت آن‌ها در حوزه‌های مختلف علمی هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: ولایتمندی فرزندان عشایر در دوران دفاع مقدس در صیانت از خون شهدا این عهد و تکلیف را بر ما واجب می‌کند که این مسیر را با افتخار و با شجاعت و دلاوری تحت فرمان امام ادامه دهیم.

سردار سلیمانی با اعتقاد به اینکه پیروزی و رهایی نزدیک است، گفت: رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی قرار دارد و آمریکا که در گذشته تصمیمات اساسی برای کشور‌های دیگر اتخاذ می‌کرد دیگر قدرت گذشته را ندارد. امروز آمریکایی‌ها در اتخاذ تصمیمات در سطح دنیا عاجز هستند.

وی با اشاره به شکل‌گیری جبهه مقاومت در مقابل بیگانگان اشاره و بیان کرد: امروز جبهه مقاومت الگوی رهایی جهان اسلام در گام دوم انقلاب اسلامی و در تحقق اهدافمان در تکثیر دولت اسلامی خواهد شد. خود جبهه مقاومت الگو گرفتن از مکتب دفاعی انقلاب اسلامی است که شهدا در دوران دفاع مقدس خلق کردند. این امنیت پایدار ملت ایران مرهون خون پاک شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی عشایر و مقاومت عشایر است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: برای حل مشکلات کشور باید در کنار دولت خدمتگزار بایستیم. بایستی برای برقراری دولت و کم‌کردن فاصله طبقاتی و پشتیبانی از تولید، عشایر، روستاییان، مستضعفان و محرومان که در کانون توجه دولت جدید قرار گرفته است تمام ظرفیت‌ها را به میدان بیاوریم.

سردار سلیمانی با اعتقاد به اینکه فداکاری عشایر ستایش برانگیز است، به ایجاد فضای سایبری که از طرف بیگانگان موجب مشکلاتی در کشور شد، اشاره کرد و گفت: بسیاری از تحریم‌های ناجوانمردانه بر اساس اطلاعات دروغی بود که بیگانگان از طریق فضای مجازی در کشور ما منتشر کردند. دشمنان درصدد هستند که از طریق فضای مجازی، یأس و ناامیدی را اشاعه بدهند. هر مطلبی که از سوی دشمنان نظام در فضای مجازی منتشر می‌شود قابل تأمل و ریشه‌یابی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه تمدن غرب پایان یافته است و حرف جدیدی ندارد، خاطرنشان کرد: تمدن غرب از پیشرفت علم سوء استفاده و بشریت را گرفتار خصومت‌های بزرگ کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!