شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-05-04
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 155603 |
تاریخ انتشار : ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹ |
40 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر ؛ حسن روشن، کاپیتان اسبق تیم ملی و استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حاشیه‌های حضور کاروان تیم النصر در کشورمان برای دیدار با پرسپولیس در چارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و هجوم مردم به هتل محل اقامت کاروان تیم سعودی اظهاراتی را مطرح کرد.  چرا در حاشیه سفر تیم […]

به گزارش ادراک خبر ؛ حسن روشن، کاپیتان اسبق تیم ملی و استقلال در گفتگو با خبر ورزشی، درباره حاشیه‌های حضور کاروان تیم النصر در کشورمان برای دیدار با پرسپولیس در چارچوب رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و هجوم مردم به هتل محل اقامت کاروان تیم سعودی اظهاراتی را مطرح کرد.

 چرا در حاشیه سفر تیم النصر به کشورمان اتفاقات ناخوشایندی رخ داد که در سطح جامعه اکثر مخاطبان فوتبال از آن به عنوان مایه شرمساری یاد می کنند؟
برای اینکه ما در فوتبالمان از موضوع ستاره شناسی دور افتاده‌ایم! استقبال از سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس در دنیای ورزش و هنر، در همه جای دنیا شرایطی شبیه به این دارد اما با نظم، انضباط و دیسیپلین خاص. هیچ کجا به این شکل وحشی‌بازی درنمی‌آورند. رفتارها به گونه‌ای است که بتوان آن را تحمل کرد. وقتی یک سلبریتی به جمعیت طرفدارانش می‌رسد، می‌داند همه حد و حدود خودشان را می‌دانند اما متاسفانه در تصاویر منتشر شده از استقبال مردم از رونالدو صحنه‌هایی را دیدیم که باعث خجالت همه ما شد.

 چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟
برای اینکه ما از خودمان دور افتاده‌ایم. از فوتبال جهان فاصله گرفته‌ایم. زمانی علی دایی در فوتبال ما حکم رونالدو امروز النصر را داشت. وقتی قرار بود دایی به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برود از ساعت‌ها قبل برای دیدنش صف می‌بستند. اما الان فوتبال ما از چنین ستاره‌هایی خالی شده و در نبود چنین افرادی وقتی رسانه‌ها و فضای مجازی تا این اندازه فوتبالیست‌های جهان را بزرگ جلوه می‌دهند طبیعی است که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟
بله! زمانی بود که ما در قالب تیم جوانان یا تیم ملی به کشور بحرین می‌رفتیم. آنجا مردم صف می‌بستند تا با من عکس بگیرند. با نراقی، جباری و بقیه ستاره‌های تیم ملی ایران، چیزی شبیه به امروز در کشورمان برای رونالدو اما با تعداد کمتر. ولی نکته مهم این است که آن زمان رفت و آمدهای فوتبالی بیشتر بود. ستاره‌ها بیشتر به ایران می‌آمدند و ما هم بیشتر سفر می‌کردیم. آن هم به کشورهای معتبر نه به بلغارستان یا آنگولا!

چرا مردم ایران را ستاره ندیده کرده‌اید؟/ زمانی همین دایی برای اعراب منطقه حکم رونالدو را داشت/ مردم کمترین سهم را در آبروریزی هتل اسپیناس داشتند

منظورتان حضور پله در ایران است؟
دقیقاً! غیر از پله هم ستاره‌های دیگری آمدند. اوزبیو، بکن باوئر، سوکراتس، پوشکاش. دیگر از پوشکاش بزرگتر که نداشتیم! این‌ها همه اسامی بزرگ فوتبال دنیا در آن زمان بودند. الان هم ما باید برویم با ستاره‌های بزرگ جهان رو در رو بشویم. آنها را به ایران بیاوریم و این تبادل فوتبال را بیشتر کنیم. در این صورت مردم تا این اندازه عطش دیدن ستاره‌ها را پیدا نمی‌کنند. این رونالدو که با حضورش در تهران چنین وضعیتی به وجود آورده همان کسی است که بیرانوند پنالتی اش را گرفت. پس بازیکنی نیست که از کره ماه به زمین آمده باشد ولی متاسفانه کمبود ارتباط فوتبال ما با فوتبال جهان باعث شده که این شرایط به وجود بیاید.

اشکال از کجاست؟
از مسئولان فدراسیون فوتبال! از روابط کم فوتبالی‌های ما با دنیای فوتبال. چرا ژاپن هر سال با برزیل و آلمان بازی می‌کند؟ چرا کره جنوبی با کشورهای بزرگ فوتبال بازی می‌کنند؟ چرا عربستان با فرانسه و دیگر قدرت‌های بزرگ جهان رو در رو می‌شود و یا آنها را به کشورشان می‌برند؟ برای اینکه اولاً تجهیزات خوب دارند، استادیوم خوب دارند، آب دریاچه قایقرانی را پای چمن فوتبال نمی‌ریزند. یک نفر رئیس فدراسیونشان است که کارش را بلد است. متاسفانه ما در ایران کار را به دست کاردان نسپرده‌ایم. بعد از مردم توقع داریم با دیدن کریستیانو رونالدو گوشه‌ای بایستند و خیلی شیک برای او دست تکان بدهند! کدام تسهیلاتی که به طرفداران فوتبالمان دادیم با بقیه چیزهای این ورزش مان همخوانی دارند؟

پس به عقیده شما مردم مقصر نیستند؟
مردم از بس در چنین شرایطی قرار نگرفته‌اند فوتبالیست ندیده شده‌اند! ستاره ندیده شده‌اند! اول حرفم گفتم ما باید کلاس ستاره شناسی برای طرفداران فوتبالمان برگزار کنیم، آن وقت است که همه چیز عادی می‌شود و وضعیت به این شدت غم انگیز و خجالت بار نخواهد بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید