پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-05-02
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 185179 |
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۸:۰۸ |
43 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ادراک خبر، احمد وحیدی وزیر کشور، در رویداد ملی همت (هسته‌های اندیشه‌ورز منطقه‌ای پیشرفت و تحول) که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه امام حسین (ع) به‌منظور شناسایی و حمایت از گروه‌های اندیشه‌ورز در زمینه توسعه محلی-منطقه‌ای برگزار شد، از آمادگی وزارت کشور برای همکاری کامل در این زمینه خبر داد و […]

به گزارش ادراک خبر، احمد وحیدی وزیر کشور، در رویداد ملی همت (هسته‌های اندیشه‌ورز منطقه‌ای پیشرفت و تحول) که با همکاری بنیاد ملی نخبگان و دانشگاه امام حسین (ع) به‌منظور شناسایی و حمایت از گروه‌های اندیشه‌ورز در زمینه توسعه محلی-منطقه‌ای برگزار شد، از آمادگی وزارت کشور برای همکاری کامل در این زمینه خبر داد و گفت: هرگونه حرکت در مسیر تعالی و ایجاد تحول اجتماعی با تغییر و توسعه اقتصادی گره خورده و این عرصه‌ها بطور مستقیم بر یکدیگر اثرگذارند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های توسعه اقتصادی، تکیه بر بنگاه‌های اقتصادی بزرگ است، به ناکامی‌های چنین راهبردی در برخی از کشور‌ها اشاره کرد و گفت: در جوامعی که در ظاهر اقتصاد قدرتمند و پیشرفته‌ای دارند و عمده اتکاء آن‌ها به چند شرکت بزرگ است، می‌بینیم که از نظر اجتماعی توفیق مطلوبی رخ نداده و اغلب مردم، شادابی و سرزندگی کمتری دارند.

وزیر کشور با تاکید بر لزوم برقراری هماهنگی در توسعه اقتصادی و توسعه اجتماعی، اتخاذ روش‌های عقلانی را بهترین راهبرد خواند و گفت: در این مسیر، اندیشه ورزی بسیار مهم است و علاوه بر اینکه دستاورد‌های فراوانی در پی خواهد داشت، به خودی خود نیز جایگاه مهمی در زیست عقلانی جوامع دارد.

وحیدی افزود: با اینکه در این همایش بر ابعاد اقتصادی توجه بیشتری شده است، اما باید توجه داشت که موضوعات فرهنگی و اجتماعی نیز به همین میزان اهمیت دارند.
وزیر کشور استفاده از تجربیات بشری در جوامع دیگر را مفید خواند و گفت: بکار گیری تجربیات کشور‌های دیگر امر مطلوبی است، اما کپی کاری صرف و بی توجهی به الزامات و نیاز‌های داخلی و به ویژه تکرار تجربیاتی که در کشور‌ها ابداء چندان مفید به فایده نبوده اند، نه تنها سودمند نخواهد بود، بلکه می‌تواند آسیب زا باشد و مشکلات را مضاعف کند.

وی در ادامه با بر شمردن برخی از ویژگی‌های زندگی روستایی، روحیه تعاون و همکاری را یکی از مهمترین دارایی‌های جوامع روستایی عنوان کرد و گفت: متاسفانه گاهی ابعاد فرهنگی یا علوم و دانش نهفته در این سبک زندگی با مرور زمان و به دلیل درگذشت بزرگان محو می‌شود و لازم است که اقدامی برای زنده نگه داشتن و احیا این علوم صورت گیرد.

وحیدی با بیان اینکه حدود ۳۸ هزار روستا داریم، تصریح کرد: باید برای هر روستا یک برنامه توسعه و پیشرفت داشته باشیم که بر اساس ویژگی‌های مختلف و شرایط اقلیمی آن‌ها تدوین شده باشد.

وی افزود: از همین رو آموزش ۱۰۰ هزار تسهیل گر در دستور کار قرار گرفت و با توجه به تاکیدات برنامه ششم، سازوکار‌های آن نیز تهیه شد.

وزیر کشور همچنین به تعریف زنجیره‌های ارزش در کسب و کار‌های روستایی اشاره کرد و گفت: تدوین این زنجیره ارزش می‌تواند ضمن مشخص کردن ظرفیت‌های فعلی، به روش شدن افق پیش رو و هر گونه برنامه ریزی و فعالیتی در زمینه توسعه نیز کمک کند.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید