شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2574 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ |
430 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

وزارت دفاع تایوان در گزارش سالانه خود به پارلمان نوشت، چین می تواند از طریق حملات مختلف از جمله سایبری و موشکی، توان دفاعی این جزیره را فلج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تایوانی‌ها در گزارشی اذعان کردند که چین می‌تواند توان دفاعی این جزیره را با حمله سایبری و موشکی فلج کند.

خبرگزاری «رویترز» روز چهارشنبه نوشت به گزارش پارلمانی سالانه وزارت دفاع تایوان دست پیدا کرده که در آن نسبت به گزارش سال قبل تأکید بیشتری بر قدرت چین صورت گرفته است.

در این گزارش آمده است چین می‌تواند «حملات نرم و سخت الکترونیکی» از جمله مختل کردن خطوط ارتباطی جزایر اطراف خود از ژاپن تا فیلیپین را ترتیب دهد.

این گزارش می‌افزاید چینی‌ها قادر هستند «با استفاده از ارتش اینترنتی خود، به صورت بیسیم یا از طریق سیم‌های ارتباطی، حملاتی به بخش‌های مختلف اینترنت جهانی انجام دهد که می‌توانند دفاع هوایی، فرماندهی دریایی و قابلیت‌های سیستم ضدحمله ما را فلج کرده و تهدید عظیمی را موجه ما کنند».

وزارت دفاع تایوان در این گزارش آورده است، چینی‌ها همچنین توان شناسایی و اکتشافی خود از طریق سیستم «بیدو» را تقویت کرده‌اند. به این معنا که پکن می‌تواند تحرکات تایوان را از طریق هواپیماهای تجسسی، پهپادها و کشتی‌های مخصوص گردآوری اطلاعات، رصد کند.

این گزارش مدعی شده پکن همچنان توان کافی لجستیک و نقل و انتقال لازم برای حمله در مقیاس وسیع را ندارد و ارتش چین در تلاش است این قابلیت‌ها را تقویت کند. با این حال موشک‌های دقیق چینی می‌توانند هر نقطه از تایوان را هدف قرار داده و مراکز فرماندهی ارتش تایوان و توان رزمی نیروی دریایی و هوایی آن را فلج کند.

همچنین در این گزارش آمده است جاسوسان چینی می‌توانند «حمله مرگباری» را جهت از بین بردن زیرساخت‌های سیاسی و اقتصادی تایوان ترتیب دهند.

به نوشته وزارت دفاع تایوان، چینی‌ها با استقرار موشک‌های میان برد و دوربرد و رزمایش‌های متعدد با حضور ناوهای هواپیمابر، در تلاش هستند در موضعی قرار گیرند که در صورت حمله به تایوان، «مداخله نظامی خارجی» را به تأخیر اندازند.

روزنامه انگلیسی زبان «گلوبال تایمز» روز یکشنبه نوشت، ارتش چین کنترل کاملی بر وضعیت منطقه دارد و فعالیت های تحریک آمیز آمریکا نمی‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. سخنگوی وزارت دفاع چین در این زمینه گفت، فرماندهی بخش شرقی ارتش چین با پایش اوضاع تردد  دو ناو آمریکایی هنگام عبور از تنگه تایوان روز جمعه ردیابی و نظارت کرد.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت: «ایالات متحده بارهاچنین اقدامات تحریک آمیزی را انجام داده و این ثابت می‌کند که ایالات متحده بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات است و بزرگترین خطرات امنیتی را در تنگه تایوان ایجاد می‌کند. ما به شدت با این امر مخالف و محکوم می‌کنیم».

ایالات متحده در سال ۱۹۷۹ به طور رسمی تحت سه اعلامیه مشترک واشنگتن با پکن، سیاست «چین واحد» را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود با تایوان را قطع کرد. به‌رغم تعهد رسمی واشنگتن به پکن، طی سال‌های اخیر روسای جمهور آمریکا از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات اقداماتی مغایر با سیاست چین واحد از قبیل فروش تسلیحات نظامی و برقراری مراودات دیپلماتیک با تایوان انجام داده‌اند.

نیروی دریایی آمریکا نیز بارها  به بهانه دفاع از آزادی ناوبری در آب‌های بین‌المللی و به قصد حمایت از جدایی‌طلبان تایوان، کشتی‌های جنگی خود را از تنگه تایوان عبور داده است. فقط ۱۵ کشور در جهان به‌صورت رسمی با تایوان روابط دیپلماتیک دارند، اما بسیار از دولت‌ها دفتر نمایندگی خود در این کشور را تحت عنوان «دفاتر تجاری» اداره می‌کنند.

انتهای پیام/م


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید