چهارشنبه, ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-17
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2703 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ |
440 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری از شکل‌گیری ۱۰ کارگروه تخصصی حمایت کرد تا ارائه خدمات کارآمدتر و با کیفیت‌تر شود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، کارگروه‌های تخصصی، کانون‌هایی برای گردهم‌آیی کارشناسان و متخصصان یکی از حوزه‌های آزمایشگاهی یا یک خانواده از تجهیزات آزمایشگاهی هستند که از این طریق، تجربیات و دانش خود را در قالب نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، انتشار مقاله و یا کتب تخصصی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

در حال حاضر با فعالیت ۱۰ کارگروه تخصصی تعداد کارشناسان فعال در آنها به بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است. «برگزاری بیش از ۱۰ کارگاه آموزشی عمومی و تخصصی در سطوح مختلف»، «برگزاری بیش از ۱۴ نشست هم‌اندیشی تخصصی با حضور مدیران فنی و کارشناسان آزمایشگاه‌ها»، «ترجمه و تدوین ۱۰ مورد استاندارد تخصصی آزمایشگاهی برای انتشار به عنوان استاندارد ملی» و «انتشار  مقالات تخصصی دستگاهی، حوزه استاندارد، ایمنی و کالیبراسیون» از جمله اقدامات این کارگروه‌های تخصصی است.

این کارگروه‌ها شامل «کارگروه تخصصی آنالیز اندازه ذرات»، «کارگروه تخصصی آنالیز حرارتی»، «کارگروه تخصصی آنالیز سطح»، «کارگروه تخصصی آنالیز عنصری»، «کارگروه تخصصی استاندارد و کالیبراسیون»، «کارگروه تخصصی تعیین ماهیت»، «کارگروه تخصصی دستگاه NMR»، «کارگروه تخصصی دستگاه SEM»، «کارگروه تخصصی دستگاه SPM » و «کارگروه تخصصی دستگاه TEM» می‌شود.

با توجه به اینکه فقدان آموزش‌های سازمان‌یافته برای کارشناسان آزمایشگاه‌ها و کاربران تجهیزات و همچنین بی‌انگیزگی آنها برای به‌روز کردن مهارت‌ها از جمله خلاهای موجود در صنعت آزمایشگاهی کشور است، شکل‌گیری این کارگروه‌ها گامی بلند برای رفع این ۲ چالش موجود است.

 

انتهای پیام/


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید