سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2723 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ |
530 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

مدیرعامل بانک پاسارگاد بر نسبت کفایت سرمایه ۱۰.۳ درصدی این بانک تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روابط عمومی بانک پاسارگاد در نامه‌ای با امضای مدیرعامل این بانک، توضیحاتی نسبت به گزارش فارس که با عنوان «کفایت سرمایه غیراستاندارد ۱۸ بانک کشور/ فقط ۵ بانک استاندارد هستند»، منتشر شده بود، ارسال کرد.

در این نامه آمده است: احتراما گزارش مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۰۶ آن خبرگزاری محترم تحت عنوان “کفایت سرمایه غیراستاندارد ۱۸ بانک کشور/ فقط ۵ بانک استاندارد هستند” میزان کفایت سرمایه بانک پاسارگاد را ۶،۵۵۲ میلیارد تومان، سرمایه نظارتی بانک را ۸،۹۷۹ میلیارد تومان و نرخ کفایت سرمایه را ۴.۵ درصد طبق نظر حسابرس بانک اعلام نموده‌اید، طبق مفاد دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی “کلیه موسسات اعتباری ملزم به کسب ۸ درصد نسبت کفایت سرمایه و نسبت لایه یک به دارایی‌های موزون شده به ضرایب ریسک ۴.۵ درصد می‌باشند”. 

همان گونه که در یادداشت شماره ۵-۷-۵۹ صورت‌های مالی پایان سال ۱۳۹۹ درج گردیده دو معیار به‌شرح زیر و به‌صورت کاملا مشخص آورده شده است.

عنوان وضعیت بانک حداقل الزامات قانونی (درصد)
نسبت کفایت سرمایه ۱۰.۳ ۸
نسبت سرمایه لایه یک به دارایی‌های موزون شده به ریسک ۹.۶۵ ۴.۵

حسابرس و بازرس قانونی محترم بانک نیز در گزارش خود در ارتباط با عملکرد سال مالی ۱۳۹۹ در بند ۱۸ موضوع را بررسی و اعلام نظر نموده است. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید بانک پاسارگاد با عملکرد درخشان خودو تاثیرگذاری بر بخش واقعی اقتصاد ملی و توسعه سرمایه‌گذاری‌های ثروت‌آفرین در بخش‌های مختلف اقتصادی، و به زعم افزایش قابل توجه در تامین مالی فعالان اقتصادی، در ارتباط با ضرایب نسبت‌های توانگری مالی و نظارتی در موقعیت ممتازی قرار گرفته و همواره مورد عنایت و حمایت ذینفعان خود به‌ویژه سپرده گذاران و سهامداران گرامی بوده است. خواشمند است دستور فرمایید ضمن تصحیح اطلاعات مرتبط، مستندات مربوط به اعلام ارقام غیرواقعی را برای این بانک اعلام نمایند.

انتهای پیام/ب


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید