سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-16
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2762 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ |
354 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

رئیس دادگستری قوچان گفت: منتخبان مردم در شوراهای اسلامی برای انتخاب شهردار و حتی دهیار دقت لازم را مدنظر قرار داده و با توصیه و سفارش در این زمینه کاری انجام ندهند زیرا در غیر این صورت آن فرد دیگر برای شهر یا روستا کار مثبت انجام نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، ابوالفضل مسعودی ظهر امروز در نشست تبیین و توجیه وظایف اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها در سالن اجتماعات دادگستری این شهرستان اظهار کرد: امروز نگاه مردم به تک‌تک اعضای شورایی بوده که به آن‌ها رأی دادند و اگر منتخبان مردم وعده و قولی پیش از انتخاب شدن داده‌اند امروز با رفاقت، انسجام و همفکری به آن جامه عمل بپوشانند.

رئیس دادگستری قوچان با تأکید بر اینکه منتخبان مردم باید مراقب باشند تا کسانی که پای صندوق‌های رأی آمده‌اند خود را از رأی داده‌شده ملامت کرده و دلسرد شوند، گفت: تصمیمات و اقدامات در این حوزه باید حتماً شورایی باشد و با سرلوحه قرار دادن وجدان کاری از نظرات دیگران نیز بهره ببرند.

وی بابیان این موضوع که باید از ایده‌ها و ظرفیت‌های نخبگان و دانشگاهیان نیز استفاده شود اما شورا نگذارند کسی دیگر برای آن‌ها تصمیم بگیرد، تصریح کرد: شورای شهر باید تعامل مناسبی با دستگاه‌های دیگر و ادارات داشته باشند زیرا هدف برطرف شدن معضلات و مشکلات و پیشگیری از دیگر مسائل است.

مسعودی یادآور شد: منتخبان مردم باید اقدامات خود را بر مبنای قانون انجام دهند زیرا هیچ‌کس پشتیبان آن‌ها نبوده جز عملی که انجام می‌دهند پس باید مراقبت کنند که اقدامی خلاف قانون انجام نگیرد.

رئیس دادگستری قوچان با اشاره به اینکه باید امروز مردم را از دل‌مردگی و مسائلی که به وجود آمده و نگرانی‌ها نجات داد، بیان کرد: اعضای شورای شهر و روستاها نباید مردم را کنار بگذارند بلکه با شفافیت آن‌ها را به آبادانی، توسعه و پیشرفت تشویق کرده و به سمت ساخت و وقف آموزشگاه، درمانگاه، پارک و مکان تفریحی سوق دهند.

وی با یادآوری این مطلب که شهرداری باید مسئله بالا یا پایین‌شهر را کنار بگذارند بلکه توسعه متوازن و استفاده از تمام امکانات برای رفع معضلات را در دستور کار قرار دهند، گفت: دریافت عوارض از مردم نیز باید مبنای قانونی داشته باشد و شهرداری‌ها تا پایان سال دفترچه عوارض را به هیأت تطبیق ارسال کنند نه اینکه این کار را سال بعد انجام دهند.

مسعودی با تذکر به منتخبان مردم در شورای اسلامی شهرها و روستاهای قوچان در انتخاب با دقت شهردار و دهیار و عدم پذیرش هرگونه سفارش و توصیه در این زمینه، خاطرنشان کرد: اگر در این انتخاب توصیه یا سفارش وارد شود دیگر آن شخص شهردار یا دهیار مردم نخواهد بود و هیچ اقدامی برای شهر انجام نمی‌دهد.

رئیس دادگستری قوچان بیان کرد: شورای شهر یا روستا هیأت مدیره شهرداری یا دهیاری نیست بلکه یک شورای مردمی بوده و باید فعالیت‌هایی انجام دهند که مردم به آن‌ها افتخار کنند.

شهردار باید در حوزه عمرانی و مجموعه شهرداری دارای تجربه باشد

دادستان عمومی و انقلاب قوچان هم در این جلسه با تأکید بر این موضوع که اعضای شورا باید با مشورت و استفاده از نظرات یکدیگر کارها را پیش ببرند، گفت: برای گذراندن یک مصوبه باید اعضا بهترین راه را انتخاب کنند و وظایف خود را منطبق با قانون قرار دهند.

حسین ولیدخت تأکید کرد: امروز باید اعضای شورای شهر و روستا فردی را برای شهردار یا دهیار انتخاب کنند که قصد جهاد داشته باشد البته در این میان گروه‌های سیاسی به دنبال جناح‌بازی، قبیله‌گرایی و قوم‌وخویش‌بازی هستند اما نباید به آن‌ها توجه کرد.

وی بابیان اینکه اعضای شورای شهر و روستا باید نسبت به وظایف خود آشنایی پیدا کنند، تصریح کرد: شهردار و دهیار باید علاوه بر اینکه انسانی کار بلد، ولائی، امین و انقلابی باشد باید در حوزه شهرداری و عمران نیز تجربه داشته باشد و مسؤولیت‌پذیری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

اعضای شورا باید بر وظایف و قوانین مسلط باشند

فرماندار قوچان هم با یادآوری این مطلب که اعضای شورای شهر بر اساس اعتماد مردم دارای یک جایگاه حقوقی شدند و همین پشتوانه کار آن‌ها را باارزش می‌کند، گفت: وقتی اعضای شورا در ابتدای کار قسم می‌خورند باید این امانتی که مردم به آن‌ها داده‌اند را تحت مبانی قانون جمهوری اسلامی ایران و شرع مقدس اسلام به انجام برسانند.

امین‌رضا مرآتی فلسفه وجودی شورا را پیشبرد امور شهری و روستایی دانست که باید همه بخش‌ها و ابعاد آن روستا و شهر را مدنظر قرار دهند و خاطرنشان کرد: شورا به دلیل داشتن جایگاه حقوقی باید در جهت صلاح و منافع مردم حرکت کنند و در تصمیم‌ها و مصوبه‌های خود این مسئله را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورا باید بر وظایف و قوانین مسلط باشند، بیان کرد: منتخبان مردم با ارکان حاکمیت هماهنگ بوده و وظایف را در حیطه اختیارها انجام دهند زیرا تحت نظارت شدید قرار دارند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید