جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2766 |
تاریخ انتشار : ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ |
539 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پزشکان بخش خصوصی علاوه بر ادامه خدمت در مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی با توجه به نیاز جدید ایجاد شده به یاری بخش‌های دولتی شتافتند.

دکتر مسعود زحمتکش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با بیان اینکه پزشکان بخش خصوصی علاوه بر ادامه خدمت در مطب‌ها و درمانگاه‌های خصوصی با توجه به نیاز جدید ایجاد شده به یاری بخش‌های دولتی شتافتند، اظهار کرد: پزشکان بخش خصوصی به طور موثر برای کمک به ارائه خدمات در مراکز سلامت ۱۶ و ۲۴ ساعته کرونا و همچنین مرکز تجمیعی واکسیناسیون با ساماندهی و برنامه‌ریزی نظام پزشکی مشهد وارد میدان شده‌اند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: طی دو هفته گذشته پزشکان عمومی و متخصص فعال در بخش خصوصی در ۱۵۰ شیفت کاری در مرکز درمانی هلال احمر، مراکز ارائه خدمات سرپایی ۱۶ و ۲۴ ساعته کرونا  و همچنین مرکز تجمیعی واکسیناسیون مشهد مال، حاضر شده و ارائه خدمت کردند.

وی افزود: تاکنون حدود ۴۰ پزشک عمومی و ۱۰ پزشک متخصص در این مسیر با ما همکاری کرده‌اند و امیدواریم که با مشارکت و همکاری بیشتر پزشکان بتوانیم در هفته‌های آتی نیز بخشی از نیاز این مراکز به ارائه خدمات پزشکی را پوشش دهیم.

زحمتکش با اشاره به خستگی مفرط کادر درمان گفت: همکاران ما در ۱۸ ماهه گذشته در شیفت‌های سنگین در روزهای تعطیل و غیرتعطیل کار کردند، مرخصی نرفتند، سفر نرفتند، تفریح نداشتند، از دیدار پدر و مادر و نزدیکانشان اجتناب کردند و حتی فرزندانشان را از ترس ناقل بودن، در آغوش نگرفتند.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: بسیاری از همکاران ما در موج دلتا گرفتار بیماری شده و می‌شوند؛ حجم تقاضای ارائه خدمات درمانی نیز افزایش یافته اگر چه در این مدت کادر درمان ثابت کردند که از هیچ فداکاری و گذشتی دریغ ندارند، اما واقعیت این است که هر چقدر بر ظرفیت ارائه خدمات درمانی بیافزاییم تا زمانی که مشارکت و همراهی موثر مردم و مسئولان نباشد؛ اوضاع بهبود نخواهد یافت.

وی با اشاره به تعطیلی سراسری اخیر بیان کرد: با توصیه‌های کادر درمان ما یک تعطیلی سراسری ۵ روزه داشتیم اما در همین تعطیلات علی‌رغم تمام همکاری‌ها از سوی مسئولان ذیربط و با وجود همه سخت‌گیری‌ها باز شاهد سفرها و دورهمی‌ها و تجمعات به بهانه‌های گوناگون بودیم.

زحمتکش با بیان اینکه در حال حاضر اخبار مربوط به تامین واکسن ما را به واکسیناسیون بخش زیادی از مردم امیدوار ساخته، گفت: از این به بعد رسانه‌ها باید موثرتر وارد میدان شوند و آگاه‌سازی کنند، مردم باید بدانند واکسن‌ها موثر هستند و بهترین واکسن، نخستین واکسن در دسترس است از طرفی باید آگاه باشند که پیشگیری و مراقبت و عدم ابتلا قبل از تزریق واکسن بسیار ضروری است.

مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی مشهد تاکید کرد: افراد در هنگام واکسیناسیون نباید علائم ابتلا به کرونا داشته باشند و همچنین در روزهای نزدیک به واکسیناسیون تماس نزدیک با فرد مبتلا نیز نداشته باشند، افراد واکسینه شده با هر نوع واکسنی باید کماکان به انجام پروتکل‌ها مقید باشند. زمانی که با اعلام رسمی وزارت بهداشت حدود ۷۰ درصد مردم کشور واکسینه شوند می‌توان گفت به سطحی از ایمنی جمعی رسیده‌ایم که شاید بتوانیم بر اساس آن کمی سطح الزام به رعایت پروتکل‌ها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید