پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2960 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ |
497 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی گفت: در سال گذشته از ۵۴ فرودگاه کشور بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ۳۱۸ هزار و ۷۷۱ پرواز اعزام و پذیرش شدند که فرودگاه بین المللی مهرآباد با جابجایی ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، حمیدرضا سیدی گفت: در سال گذشته از ۵۴ فرودگاه کشور بیش از ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با ۳۱۸ هزار و ۷۷۱ پرواز اعزام و پذیرش شدند که فرودگاه بین المللی مهرآباد با جابجایی ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر، قریب به یک سوم مسافران کل کشور را به خود اختصاص داد.

وی اظهار داشت: پس از فرودگاه بین المللی مهرآباد، فرودگاه‌های مشهد با بیش از پنج میلیون مسافر، شیراز با بیش از دو میلیون مسافر، اصفهان با یک میلیون و ۵۷۷ هزار مسافر و اهواز با یک میلیون و ۵۵۰ هزار مسافر در رتبه‌های دوم تا پنج اعزام و پذیرش مسافران در کشور را کسب کردند.

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها در ادامه در خصوص شاخص‌های آماری در اسفند ماه در حوزه مسافر و پرواز گفت: در اسفند ماه سال ۱۴۰۰ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته آن نشست و برخاست ۵ درصد کاهش، در اعزام و پذیرش مسافر ۴۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۴۵ درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ وجود داشته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در اسفند ماه ۱۴۰۰ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و قشم انجام پذیرفته است.

به گفته وی ۹۳ درصد از کل نشست و برخاست پروازها، شامل پروازهای داخلی با حدود ۹۳ درصد اعزام و پذیرش مسافر بوده است.

فرودگاه مهرآباد، میزبان بیش از ۱۰ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۰

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰ میلیون و ۸۹۷ هزار و ۱۶۱ مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شده‌اند، گفت: این تعداد مسافر با ۱۱۵ هزار و ۲۷۱ پرواز جابه‌جا شده‌اند و بر این اساس مهرآباد همچنان پرترافیک ترین فرودگاه کشور است.

ابراهیم مرادی اظهار کرد: کاهش محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضای سفر مهم‌ترین عامل افزایش تعداد مسافر در سال گذشته است.

وی با اشاره به آمار ارائه شده در سال ۱۴۰۰ گفت: خوشبختانه ۱۳ درصد در نشست و برخاست، ۱۹ درصد در اعزام و پذیرش و ۲۹ درصد در ارسال و پذیرش بار در فرودگاه مهرآباد افزایش داشته‌ایم.

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد با مقایسه آمار پروازهای سال گذشته با سال ۹۹ گفت: سال ۱۳۹۹ با ۱۰۱ هزار و ۶۸۰ نشست و برخاست حدود ۹ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵ مسافر اعزام و پذیرش شده‌اند.

مرادی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته، ۸۷ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۴۴ کیلوگرم بار در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ارسال و پذیرش شده است که این رقم افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال پیشین را نشان می‌دهد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!