جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 2998 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۴۵ |
298 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

شکل و ترتیب قرار گرفتن سنگ‌ها تجسم سال است که به کمک آن می‌توانستند ترتیب روزها و هفته‌ها و ماه‌های سال را نگه دارند. اما این تقویم مانند تقویم‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم نبوده است. این تقویم بر مبنای سال و تقویم خورشیدی بوده است.مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند که در آن ماه […]

استون‌هنج

شکل و ترتیب قرار گرفتن سنگ‌ها تجسم سال است که به کمک آن می‌توانستند ترتیب روزها و هفته‌ها و ماه‌های سال را نگه دارند.

اما این تقویم مانند تقویم‌هایی که امروزه استفاده می‌کنیم نبوده است. این تقویم بر مبنای سال و تقویم خورشیدی بوده است.مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند که در آن ماه و سال بر مبنای حرکت خورشید محاسبه می‌شود. هر هفته ده روز بوده است و تعداد ماه‌های هر سال هم از روال امروزی بیشتر بوده است.

استون‌هنج چیست؟

استون هنج

حلقه‌ای از سنگ‌افراشت‌ها یا ستون‌های سنگی عظیم در دشت سالزبری ویلتشر واقع در جنوب غربی انگلستان است.

این میراث فرهنگی از دوران پیش‌ازتاریخ به‌جا مانده است و سنگ‌های آن حدود ۲۵۰۰ سال پیش از میلاد در این مکان قرار گرفته‌اند.

مردم در زمان‌های خاصی از سال برای بازدید از این اثر تاریخی می‌روند. در انقلاب تابستانی و زمستانی زمانی که خورشید با فاصلهٔ میان سنگ‌ها هم‌خط‌ و هم‌راستا می‌شود.

پژوهش جدید چه می‌گوید؟

مصر باستان

این پژوهش را پروفسور تیموتی داویل، استاد تاریخ دانشگاه بورنموث انجام داده است.

او می‌گوید احتمال دارد که استون‌هنج با الهام از فرهنگ مصر باستان بنا شده باشد چون مصریان باستان از تقویم خورشیدی استفاده می‌کردند و این روش رسمی آنها برای تعیین روز و ماه سال بوده است.

تقویم خورشیدی بر مبنای انقلابین زمستانی و تابستانی و اعتدالین بهاری و پاییزی محاسبه می‌شود و این همان زمانی است که هر سال خورشید با سنگ‌های مشخصی از این مجموعه هم‌سو و هم‌تراز می‌شود.

دارویل می‌گوید:”این تقویم عملکرد سرراست و قابل‌فهمی داشته است”.

“هر کدام از ۳۰ سنگ‌افراشت‌ سارسِنی که به صورت حلقه قرار گرفته است یک روز از ماه را نشان می‌دهد و هر ماه سه هفته داشته و هر هفته ۱۰ روز بوده است”.

۴۶

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!