جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3020 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۵ |
290 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری، «پرویز توسلی زاده» عصر شنبه با حضور در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کرمانشاه افزود: سختی کار و داشتن روحیه تلاشگری در بهزیستی فقط از نزدیک مشهود و ملموس است. وی بر همکاری همگانی دستگاه‌های اجرایی دخیل در جذب مشارکت های مردمی و هم افزایی با خیرین اشاره کرد […]

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری، «پرویز توسلی زاده» عصر شنبه با حضور در مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کرمانشاه افزود: سختی کار و داشتن روحیه تلاشگری در بهزیستی فقط از نزدیک مشهود و ملموس است.

وی بر همکاری همگانی دستگاه‌های اجرایی دخیل در جذب مشارکت های مردمی و هم افزایی با خیرین اشاره کرد و گفت: به طور قطع همکاری با خیرین می تواند در پیشبرد اهداف سازمان بهزیستی بسیار موثر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه نیز در این بازدید گفت: اورژانس اجتماعی به افراد دارای مشکلات خانوادگی، خدمات روانشناسی و مشاوره‌ای و آموزش سبک زندگی و مهارت‌های لازم برای تحکیم و

تقویت بنیان خانواده ارایه می دهد و این از جمله ظرفیت‌های بسیار مهمی به شمار می‌رود که می‌توان از آن در مسیر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بطور دقیق بهره برد.

«نیکزاد عباسی» افزود: همکاری با اورژانس اجتماعی را در راستای تعامل بین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری افزایش می دهیم و حمایت های حقوقی و قضایی از این مرکز را در دستور برنامه های آتی قرار خواهیم داد.
در حاشیه این بازدید تعدادی از پرسنل مرکز اورژانس اجتماعی کرمانشاه مسایل و مشکلات خود را با رییس کل دادگستری استان کرمانشاه در میان گذاشتند.

همچنین در این بازدید معاون شورای حل اختلاف دادگستری استان، مدیرکل و معاونین اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه هم حضور داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه با اورژانس اجتماعی تماس می گیرند.

«فرحناز محمدی» کودکان آزار دیده، زنان آزاردیده، افرادی که اقدام به خودکشی کرده و یا قصد خودکشی دارند، زنان و دختران در معرض آسیب دیده، کودکان کار و خیابانی، زوجین متقاضی طلاق، افراد بی خانمان، سالمندان و

معلولان آزار دیده و سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند گروه های هدف اورژانس اجتماعی به شمار می روند.

وی مهمترین اصول برنامه اورژانس اجتماعی بهزیستی را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، قضا زدایی و پیشگیری از وقوع جرم، شناسایی کانون ها و مناطق آسیب خیز، به موقع بودن، در دسترس بودن؛ تخصصی بودن و ارتقای

توانمندی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی عنوان کرد.

وی با تقدیر از تلاش های نیروهای اورژانس اجتماعی بهزیستی و فعالیت شبانه روزی آنها، بر ارایه خدمات فوری و تخصصی لازم به افراد آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب تاکید کرد.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

بیش از ۱۶۴ هزار مددجوی زیرپوشش بهزیستی استان کرمانشاه است که از این تعداد ۴۲ هزار نفر دارای معلولیت در زمینه جسمی حرکتی، روانی، شنوایی، بینایی و گفتاری هستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!