جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3064 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
218 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کاهش ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۲۴۶ میلیون مترمکعب نسبت به وضعیت نرمال بوده و حدود ۲۰ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد. سیدمحسن حسینی ادامه داد: آبخوان‌های کم عمق حدود ۱۸۷ میلیون مترمکعب و آبخوان‌های عمیق حدود ۵۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است. […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: کاهش ذخیره آبخوان‌های استان حدود ۲۴۶ میلیون مترمکعب نسبت به وضعیت نرمال بوده و حدود ۲۰ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلندمدت نشان می‌دهد.

سیدمحسن حسینی ادامه داد: آبخوان‌های کم عمق حدود ۱۸۷ میلیون مترمکعب و آبخوان‌های عمیق حدود ۵۹ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

وی اظهارداشت: از اول مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ بر مبنای ایستگاه‌های شرکت آب منطقه‌ای گلستان مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۳۲۸ میلی متر بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۳۴۵ میلی متر، پنج درصد کاهش

داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان در خصوص مقدار افزایش و کاهش بارش در هر حوضه آبریز افزود: بر این اساس در حوضه آبریز گرگانرود هفت درصد کاهش، در اترک سفلی هشت درصد کاهش، در قره سو ۱۰ درصد

افزایش، در نکارود علیا هفت درصد کاهش و در خلیج گرگان ۱۱ درصد افزایش نسبت به بلندمدت اتفاق افتاده است.

وی گفت: متوسط دمای اندازه گیری شده در این مدت ۱۱.۳ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به آمار بلندمدت با ۱۰.۷ درجه سانتیگراد، ۰.۶ درجه افزایش را نشان می‌دهد.

حسینی اظهارداشت: رواناب اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های شاخص رودخانه‌های استان نسبت به آمار دوره بلندمدت، بین ۸۶ درصد تا ۶ درصد کاهش داشته است.

وی از کشاورزان و بهره برداران مجاز آب‌های زیرزمینی خواست ضمن خودداری از کشت برنج نهایت صرفه جویی را در استفاده از آب به عمل آورده و به جهت پیشگیری از خسارت به محصولات خود و دیگران حداقل ۲۰ درصد از سطح کشت خود را کاهش دهند.

حسینی همچنین از کشاورزان و بهره برداران مجاز آب‌های سطحی درخواست کرد با توجه به کاهش شدید رواناب رودخانه‌ها نسبت به کاهش سطح کشت خود به میزان حداقل ۵۰ درصد اقدام نمایند.

برگزاری شانزدهمین جشنواره زیبایی اسب ترکمن ۱۷و ۱۸ اردیبهشت به میزبانی کلاله

فرماندار کلاله گفت: شانزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن  ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه به میزبانی روستای صوفیان این شهرستان برگزار خواهد شد.

فرهاد شیبک اظهار داشت: برگزاری این جشنواره در سال‌های گذشته علاوه بر ایجاد پنج باشگاه پرورش اسب و اشتغال آفرینی برای حدود ۱۰۰ نفر، امکان شناسایی و شناسنامه دار کردن ۵۵۰ سر اسب اصیل را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی افزود: این جشنواره توانسته علاوه بر نقش آفرینی در توسعه اقتصاد خانواده با فعالیت در حوزه نگهداری و پرورش اسب، شرایط توسعه صنعت گردشگری را با احداث و فعال شدن بوم گردی‌ها فراهم کند.

مدیر جهاد کشاورزی کلاله هم گفت: شانزدهمین جشنواره زیبایی اسب اصیل ترکمن با شرکت بیش از ۲۰۰ سر اسب از نقاط مختلف کشور در ۱۰ دور (نریان و مادیان)، از کره پایِ مادر تا سیلمی‌ها با قضاوت داوران بین المللی برگزار می‌شود.

دانشور افزود: در این جشنواره به زیباترین اسب ترکمن به انتخاب داوران جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.

توصیه مهم به گندمکاران با توجه به آب و هوای بارانی

مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان گفت: زمینه برای افزایش بیماری‌های قارچی در مزارع گندم استان فراهم است.

علی اکبر مهقانی افزود: گندم اکنون در مرحله گل دهی، شیری و خمیری است و تداوم شرایط آب و هوای ابری و بارانی، باعث افزایش بیماری‌های قارچی در مزارع می‌شود.

وی از کشاورزان خواست از مزارع سرکشی و در صورت مشاهده آفات و بیماری‌ها با مشورت کارشناسان، برای سم پاشی اقدام کنند.

هواشناسی گلستان تا سه شنبه هفته جاری بارش ملایم در اغلب مناطق استان پیش بینی کرده است.

انعقاد بیش از سه هزار ٢٠٠ هکتار کشت قراردادی برنج در گلستان 

محمد برزعلی رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان با اشاره به استقبال خوب کشاورزان استان از طرح کشت قراردادی برنج در اراضی نسق، گفت: در این طرح مواد اولیه کشت و کار برنج از قبیل بذر، کود، سموم شیمیایی، حمایت‌های بیمه‌ای و حتی توصیه‌های فنی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. 

وی افزود: پس از برداشت، برنج تولیدشده یا شلتوک آن به قیمت روز خریداری و هزینه‌ها در این زمان از محصول فروخته شده کسر می‌شود.

برزعلی اظهارداشت: تاکنون بیش از سه هزار ٢٠٠هکتار کشت قراردادی برنج با کشاورزان منعقد شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان به کشاورزان توصیه کرد با توجه به حمایت‌های خوب دولت و مزایای مهم این طرح، هر چه سریعتر برای انعقاد کشت قراردادی برنج در اراضی نسق به مراکز جهادکشاورزی مراجعه کنند. 

پرداخت پنج هزار میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزی گلستان

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد ریال بهای گندم به کشاورزان استان پرداخت شده است.

محمدرضا افشار اظهارداشت: تا کنون حدود ۴۷ هزار و ۵۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان و گندم بذری فرآوری نشده شرکت‌های تولید کننده بذر، از کشاورزان گلستانی خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از نیمه فروردین در ۲ مرکز سیلوی شهدای گالیکش و فاضل آباد با قیمت تضمینی هر کیلوگرم ۱۰۵ هزار ریال در کنار ۱۰ هزار ریال جایزه تحویل گندم به مراکز دولتی، آغاز شده است.

افشار افزود: خرید گندم خودمصرفی تا ۱۵ اردیبهشت انجام می‌شود.

دختر نوجوان گم شده در جنگل کردکوی پیدا شد

فرمانده انتظامی کردکوی از پیدا شدن دختر نوجوان گم شده در جنگل کردکوی خبر داد.

سرهنگ امیر باقری اظهار داشت: به دنبال خبری مبنی بر گم شدن دختر نوجوان در پارک جنگلی کردکوی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با تلاش ماموران انتظامی و امدادگران جمعیت هلال احمر، سرانجام دختر گم شده پیدا و به کانون گرم خانواده بازگشت.

دستگیری ماساژور مدعی نفوذ در پزشکی قانونی گلستان

رییس کل دادگستری گلستان از دستگیری یک ماساژور و همدست وی که مدعی نفوذ و زد و بند در پزشکی قانونی استان بودند، خبر داد.

حیدر آسیابی گفت: با هوشیاری حفاظت و اطلاعات دادگستری استان فردی که به علت شباهت نام خانوادگی با یکی از پزشکان اداره پزشکی قانونی استان مدعی بود می‌تواند برگه معاینات پزشکی برای تعیین میزان صدمات ناشی از

تصادفات صادر کند، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: این فرد، با این ادعا که پزشک است در ازای صدور گواهی جعلی پزشکی قانونی از افراد پول می‌گرفت.

آسیایی ادامه داد: با رصد اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، پزشک قلابی و همدست او دستگیر شدند و در تحقیقات مشخص شد این فرد ارتباطی با پزشکی قانونی و کارکنان آن ندارد و ماساژور است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!