پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 30670 |
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹ |
3284 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، در بررسی تحولات اقتصادی، بازارهای مالی، ارز و طلا در ایران طی اردیبهشت ماه سال جاری، نرخ بهره بین بانکی ۰.۳ درصد رشد داشت و به ۲۰.۵۷ درصد در پایان این ماه رسید. نرخ دلار در صرافی بانکی نیز در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برابر ۲۵۶،۲۴۸ ریال و این […]

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا)، در بررسی تحولات اقتصادی، بازارهای مالی، ارز و طلا در ایران طی اردیبهشت ماه سال جاری، نرخ بهره بین بانکی ۰.۳ درصد رشد داشت و به ۲۰.۵۷ درصد در پایان این ماه رسید. نرخ دلار در صرافی بانکی نیز در پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برابر ۲۵۶،۲۴۸ ریال و این نرخ در سامانه نیما برابر ۲۴۵،۶۶۶ ریال بود. قیمت سکه بهارآزادی هم در پایان اردیبهشت ماه تا ۱۳۵،۴۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ارزش کل معاملات در بازار بورس اوراق بهادار تهران برابر ۱،۲۲۶،۲۹۳ میلیارد ریال بود که نسبت به ماه قبل ۶.۸۶ درصد رشد داشت. بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در این ماه نسبت به ماه قبل ۴.۴۶ درصد افزایش داشت و به ۱،۵۷۹،۶۸۷ واحد رسید. شاخص کل فرابورس هم در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل ۳.۷۳ درصد رشد داشت و به ۲۱،۵۳۷ واحد رسید.

تحولات اقتصادی ایران/ نرخ بهره بین بانکی

نرخ بهره بین بانکی نرخی است که در بازار بین بانکی تعیین می شود و بیان کننده قیمت ذخایر بانک‌ها است که توان جهت دهی به نرخ‌های سود در سایر بازارها را دارد. افزایش نرخ بهره بین بانکی می‌تواند هزینه خلق پول برای بانک‌ها را افزایش دهد. در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ این نرخ حدود ۰.۳ واحد درصد افزایش داشت و در پایان این ماه به ۲۰.۵۷ درصد رسید.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

بازار ارز و سکه

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نرخ دلار در بازار آزاد تا ۲۸ هزار و ۷۴۱ تومان (در ۲۰ اردیبهشت) بالا رفت و بالا رفت و نرخ یورو هم به ۳۱ هزار و ۴۰۹ تومان رسید. ریال رسید. نرخ دلار در صرافی بانکی در پایان اردیبهشت ماه برابر ۲۵ هزار و ۶۲۴ هزار تومان و در سامانه نیما برابر ۲۴ هزار و ۵۶۶ تومان بود.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ قیمت سکه بهار آزادی در حدود ۵ درصد افزایش یافت و از ۱۲ میلیون و ۸۹۳ تومان در ابتدای این ماه به ۱۳ میلیون و ۵۴۰ تومان در پایان اردیبهشت ماه رسید.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

بازار سرمایه/ آمار کل معاملات

ارزش کل معاملات در بورس اوراق بهادار تهران در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل ۶.۸۶ درصد رشد داشت و برابر ۱،۲۲۶،۲۹۲ میلیارد ریال بود. حجم کل معاملات اما در این ماه نسبت به ماه قبل ۶.۴۴ درصد کاهش داشت و برابر ۲۰۱،۱۰۳ میلیون سهم بود.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

آمار معاملات به تفکیک بازارها

ارزش کل معاملات در بازار اول و دوم سهام در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل افزایش داشت. در این ماه ارزش کل معاملات در بازار اول سهام نسبت به ماه قبل ۶.۰۲ درصد رشد داشت و برابر ۴۴۹،۸۰۵ میلیارد ریال بود. ارزش کل معاملات در بازار دوم سهام هم در این ماه نسبت به ماه قبل ۱۱.۵ رشد داشت و برابر ۴۳۶،۹۰۳ میلیارد ریال بود.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

شاخص های بازار سرمایه

شاخص کل (ارزش-وزنی) بورس اوراق بهادار تهران در اردیبهشت ۱۴۰۱ نسبت به ماه قبل در حدود ۴.۵ درصد افزایش یافت و از ۱،۵۱۲،۲۱۹ واحد در انتهای فروردین ماه به ۱،۵۷۹،۶۹۱ واحد در پایان اردیبهشت ماه رسید.

شاخص کل هم وزن هم در این بازه ۹.۳۵ درصد افزایش یافت و از ۴۰۱،۴۳۱ واحد به ۴۴۰،۱۸۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس ایران در این ماه در حدود ۳.۷ درصد افزایش داشت واز ۲۰،۷۶۳ واحد به ۲۱،۵۳۷ واحد رسید.

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

رشد ۷ درصدی ارزش کل معاملات بورس تهران

گردآوری شده از: پژوهش مدیریت تحقیق و توسعه بورس اوراق بهادار تهران

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!