پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3182 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۳:۱۸ |
465 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهردار چالوس شبنه شب در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که سرانجام منابع طبیعی با واگذاری یک هکتار زمین در منطقه « ازارک » موافقت کرده است که با تحویل گرفتن این زمین ساخت نیروگاه بیوگاز شروع خواهد شد. مسعود یعقوبی گفت که با یک شرکت بخش خصوصی […]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهردار چالوس شبنه شب در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد که سرانجام منابع طبیعی با واگذاری یک هکتار زمین در منطقه « ازارک » موافقت کرده است که با تحویل گرفتن این زمین ساخت نیروگاه بیوگاز شروع خواهد شد.

مسعود یعقوبی گفت که با یک شرکت بخش خصوصی برای ساخت نیروگاه و سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی مذاکره شده است.

وی افزود که شرکت طرف مذاکره قبلا نیز قرار بود برای حل معضل زباله چالوس سرمایه گذاری کند ولی به علت مشکل زمین واگذار شده موفق نشده بود.

زباله شهرستان چالوس که مقدار آن روزانه ۸۰ تن است و در فصول گردشگری تا دو برابر افزایش می یابد ، از سال ۷۷ به بعد در منطقه جنگلی « پلهم کتی » در ۶ کیلومتری شهر چالوس به صورت سنتی دفن می شود.

تبعات زیست محیطی تداوم دفن زباله طی بیشتر از دو دهه در این منطقه و بوی تعفن و سرازیر شدن شیرابه ناشی از آن به آبراه های منتهی به رودخانه چالوس همواره مورد انتقاد شهروندان و دوستداران محیط زیست بود و تا پیش از این هرگونه تلاش برای حل این معضل از طریق ساخت نیروگاه یا کارخانه کمپوست به خاطر نبود زمین مناسب ناکام می ماند.

آخرین بار در دوره فعالیت شورای چهارم حل این معضل در دستور کار قرار گرفت و حتی قراردادی به مبلغ حدود ۶ میلیون یورو با یک سرمایه گذار خارجی برای ساخت نیروگاه منعقد و حدود ۳۰۰ هزار یورو هم پرداخت شد، ولی به خاطر مخالفت محیط زیست که ناشی از نامناسب بودن زمین بود ، به سرانجام نرسید.

شهردار چالوس با ابراز امیدواری نسبت به حل معضل زباله این شهرستان با واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی ، گفت : واقعا در حال حاضر وضعیت محل دفن زباله در پلهم کتی اسفبار است و بوی تعفن آن صدای مردم منطقه را در آورده ، ضمن این که محیط زیست نیز بارها به شهرداری برای متوقف کردن انتقال زباله به این منطقه و ساماندهی آن هشدار داده است.

یعقوبی همچنین در این نشست خبری از آغاز کار مطالعاتی  برای رفع مشکل ترافیک شهر چالوس بویژه در حدفاصل خیابان کچویی تا کلانتری که مرکز این شهر محسوب می شود خبر د اد و گفت که مشاور هم اکنون در حال انجام کارشناسی و مطالعه است.

وی یکی از دلایل ترافیک سنگین در این منطقه را کمبود پارکینگ برشمرد و وعده داد که در طرح مطالعاتی برای ساخت ۱۷۰ جای پارک خودرو در طول مسیر هم اقدام خواهد شد.

بخت ساماندهی زباله چالوس پس از دو دهه باز شد

افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری 
رئیس شورای شهر چالوس هم در این نشست گفت که امسال بودجه مصوب شهرداری حدود ۲۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که دو برابر سال گذشته است.
جعفر کیا افزود که حدود ۹۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای هزینه های جاری و بقیه هم برای کارهای عمرانی مصوب شده  است.

وی یکی از کارهای بر زمین مانده مدیریت شهری در چالوس را طرح تفصیلی برشمرد و گفت که کارهای مطالعاتی برای اجرای طرح تفصیلی پس از ۱۳ سال شروع شده است.

رئیس شورای شهر چالوس یکی از برنامه های دیگر شورای شهر را تعیین تکلیف کشتارگاه سنتی برشمرد و وعده داد که تا پایان امسال کشتارگاه جدید در مرزن آباد احداث و مشکلاتی که کشتارگاه سنتی برای ساکنان منطقه عسلسر ایجاد کرده ، برطرف خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!