جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3232 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۴۴ |
260 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

«فریدون محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس در سال جاری در صدد برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری  در خارج از کشور هستیم که برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در شهر برلین آلمان و کشور تاجیکستان  همزمان با هفته فرهنگی البرز در خرداد ماه  انجام شده […]

«فریدون محمدی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس در سال جاری در صدد برگزاری جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری  در خارج از کشور هستیم که برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در شهر برلین آلمان و کشور تاجیکستان  همزمان با هفته فرهنگی البرز در خرداد ماه  انجام شده است.
وی گفت : امسال برگزاری هر ماه یک جشنواره  گردشگری و صنایع در استان البرز کلید خورده که بیشتر این جشنواره ها در کرج  دنبال خواهد شد.
 مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز بیان داشت : در حوزه  گردشگری و صنایع دستی بحث آموزش و اشتغال فراگیر در دستور کار قرار گرفته ضمن آنکه

میزان اشتغالزایی این حوزه نسبت به پارسال ۲ برابرمی شود؛ پارسال تعهد اشتغالزایی البرز در حوزه گردشگری و صنایع دستی ۷۶۰ نفر بود که به طور کامل محقق شد.
وی افزود: آموزش فراگیران در حوزه گردشگری و صنایع دستی البرز در دستور کار قرار گرفته که دراین زمینه از وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی و استانداری البرز تقاضای دریافت اعتبار شده است .
محمدی با اشاره به برپایی ۲۵ نوروزگاه با محوریت صنایع دستی و گردشگری در روزهای نخست سال جاری در البرز گفت :  در این ایام بخش عمده ای از محصولات صنایع دستی البرز به فروش رفت و عزم ما برای برگزاری نمایشگاه و فروش صنایع دستی در البرز جدی است .
مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه این استان دارای پنج هزارو ۵۵۰ نفر هنرمند ساماندهی شده  در بخش صنایع دستی  است ، افزود:  این افراد در ۱۰۵ کارگاه صنایع دستی در استان فعالیت دارند.

وی بیان داشت: افزون براین افراد ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارای کارت شناسایی داریم ضمن آنکه  اکنون پنج کارگاه بزرگ در سطح کارخانه  در زمینه سفال، چرم و امثال آن فعالیت می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به  امضای یک تفاهمنامه با حضور استاندار البرز و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی ، مدیران کل راهداری و میراث  البرز که با موضوع ایجاد زیر ساخت های بین راهی استان  منعقد شد، گفت : شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی متعهد شد که ۱۰ مجموعه خدماتی بین راهی را در محورها و مقاصد گردشگری استان البرز ایجاد کند که شامل سرویس های بهداشتی ، نمازخانه و مغازه است. 
این مسوول افزود: بیشتر پروژه ها به صورت فروشگاه بین راهی با محوریت فروش صنایع دستی ایجاد می شود؛ همچنین با مشارکت اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای البرز ۱۰ تابلو بزرگ برای تبلیغ صنایع دستی در حاشیه راه های البرز نصب خواهد شد.
وی یادآور شد: شرکت تعاونی گردشگری استان البرز که اغلب  شرکت های خدمات گردشگری  عضو آن هستند در استان تشکیل شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!