پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3282 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۱۹ |
77 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

راحله پوررضا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان غرامت به کشاورزان و دامداران خسارت دیده ناشی از سرما و یخبندان، خشکسالی، توفان، سیل و تگرگ در شهرستانهای گناباد و بجستان پرداخت شده است. وی ادامه داد: خسارت دیدگان بیماریهای زیر پوشش بیمه دام و طیور، به ویژه بیماریهای عفونی واگیردار […]

راحله پوررضا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان غرامت به کشاورزان و دامداران خسارت دیده ناشی از سرما و یخبندان، خشکسالی، توفان، سیل و تگرگ در شهرستانهای گناباد و بجستان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: خسارت دیدگان بیماریهای زیر پوشش بیمه دام و طیور، به ویژه بیماریهای عفونی واگیردار مانند تب‌برفکی، طاعون، سل و بروسلوز، آبله، تلف شدن دامهای بومی بر اثر بیماری و خسارات ناشی از حذف کانون آلوده در طیور از مزایای غرامت بیمه محصولات کشاورزی برخوردار شدند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی گناباد و بجستان گفت: ۶۴ هزار و ۲۹۱ راس دام سبک و سنگین، هزار و ۵۶۴ هکتار محصولات باغی، هزار و ۵۸۶ هکتار محصولات زراعی، ۱۴ هزار و ۸۳۸ هکتار منابع طبیعی و  هفت میلیون و ۵۷۲ قطعه طیور در قالب بیمه نامه های پایه و تکمیلی تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

پور رضا افزود: بهره‌ بردارانی که با دوراندیشی، طی سال گذشته محصولات خود را در برابر عوامل خطر قهری و طبیعی بیمه کرده بوند توانستند زیر چتر حمایتی دولت از مزایای صندوق بیمه کشاورزی، بهره‌ مند شوند.

وی اظهار داشت: کشاورزان در شرایط ناپایدار جوی کنونی، می توانند زراعت‌های بهاره خود را همزمان با کشت، بیمه کنند و با توجه به این که با آغاز فصل گرما خطر بروز آتش‌ سوزی در مزارع گندم و جو در زمان برداشت بالا می‌رود کشاورزان می توانند با پرداخت حق بیمه اندک، از دسترنج خود در برابر این مسایل محافظت کنند و همچنین بیمه های جدید ماشین آلات کشاورزی، ابنیه و گلخانه و آبزیان هم در سبد بیمه ای قرار دارد.

مدیر عامل شرکت کارگزاری بیمه محصولات کشاورزی گناباد و بجستان گفت: صندوق بیمه کشاورزی به عنوان تنها مرجع جبران خسارت بهره برداران بخش کشاورزی وظیفه حمایت از تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در مقابل عوامل قهری، برگرداندن آنها به چرخه تولید و در نهایت کمک به توسعه پایدار، خودکفایی و امنیت غذایی را بر عهده دارد.

پوررضا افزود: بخش کشاورزی شهرستانهای گناباد و بجستان به دلیل تغییرات اقلیمی و بروز حوادث غیرمترقبه همواره در معرض آسیب است و خطرپذیری این بخش بالاست و باید با فرهنگ سازی، پوشش بیمه ای این بخش افزایش یابد تا خسارتهای دامداران و کشاورزان در زمان بروز این حوادث کاهش یابد.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی با پوشش بیمه ای حداکثری به دنبال افزایش امنیت خاطر در فعالان بخش کشاورزی است تا آنان با آرامش خاطر بیشتر به فعالیت بپردازند.

۱۴ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی گناباد با کشت و زرع بر روی ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و پرورش ۵۰۰ هزار راس دام، سالانه ۸۷ هزار تن محصول زراعی، باغی و دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.  

شهرستان گناباد ۱۰۶ روستا دارد و ۳۴ هزار نفر از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

هشت هزار و ۵۰۰ بهره‌ بردار بخش کشاورزی نیز در گستره ۶ هزار و ۶۲۶ هکتاری عرصه زراعی و باغی شهرستان بجستان فعالیت دارند و این شهرستان دارای ۴۹ روستا با ۱۸ هزار نفر روستانشین است.

مرکز شهرستانهای گناباد و بجستان به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!