جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3298 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۲۰ |
106 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد. در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات ظفرمند «بازی دراز» در اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ از سوی رزمندگان سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتیبانی تیزپروازان هوانیروز کرمانشاه که در راس آنان خلبان شهید شیرودی حضور داشت، انجام شد.

در هشت روز عملیات دلاورانه، ارتفاعات بازی دراز از چنگال متجاوزان رژیم بعثی خارج و دشمن با تحمل هزاران کشته و صدها اسیر و انهدام تانک ها و تجهیزات نظامی مجبور به عقب نشینی شد.

بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

در عملیات بازی دراز، ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی دشمن بعثی منهدم و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ سرباز رژیم بعث عراق نیز کشته، زخمی و اسیر شدند.

 سرپل ذهاب آماده برگزاری همایش سراسری صعود به ارتفاعات بازی دراز است

«نورالدین فرزادی‌پور» فرماندار سرپل‌ذهاب در جلسه ستاد اسکان و هماهنگی برنامه‌های صعود به ارتفاعات بازی دراز با حضور معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه و مدیران هلال احمر شهرستان های اسلام آباد غرب، دالاهو، گیلان‌غرب و قصرشیرین، افزود: در این رابطه تمهیدات لازم به منظور اسکان پیش بینی شده و همه امکانات بیمارستانی و اورژانس و هلال احمر و سپاه و آموزش و پرورش برای پذیرایی از زایران تجهیز شده است.

همایش سراسری صعود به بازی دراز افتتاحیه اردوهای راهیان نور است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه سرپل ذهاب نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز و افتتاحیه راهیان نور غرب و شمال غرب کشور در روزهای ١۵ و ١۶ اردیبهشت در کرمانشاه، شهرستان سرپل ذهاب خبر داد.

سرهنگ پاسدار «نوروز اکبری» افزود: یادواره شهدای عملیات بازی دراز در روز پنجشنبه، ١۵ اردیبهشت ماه با سخنرانی سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مداح برادر حاج یزدان ناصری در حرم مطهر احمد بن اسحاق «ره» برگزار خواهد شد.

وی همچنین از صعود سراسری امت حزب الله به بازی دراز خبر داد و گفت: در روز جمعه، ١۶ اردیبهشت ماه،ساعت ۷ صبح تجمع راهیان نور، بسیجیان، آحاد مختلف مردم ، از دامنه ارتفاعات بازی دراز و حرکت به سمت یادمان بازی دراز خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: این مراسم‌ با سخنران سردار علی شادمانی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا (ص) و مداحی حاج صادق آهنگران در جوار شهدای گمنام همراه خواهد بود.

بازی دراز میعادگاه ۵۰ هزار بسیجی عاشق در سالروز عملیاتی غرورآفرین

وی  در پایان از آمادگی و فراهم نمودن تجهیزات و امکانات اسکان، پذیرایی، امداد و نجات، مسایل بهداشتی و درمانی، حضور بالگرد، امنیت و استقرار نیروهای امنیتی،نظامی و انتظامی خبر داد.

شهرستان‌های مرزی کرمانشاه آماده صعود سراسری به بازی دراز است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان های غربی کرمانشاه با محوریت مجموعه سپاه پاسداران آماده ارائه خدمت به زایران یادمان بازی دراز است.

«شهریار حیدری» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای عظیم الشأن عملیات غرورآفرین بازی‌دراز اظهار داشت: بازی دراز یک مکان مقدس است که قدمگاه شهدای بسیاری در دوران هشت سال جنگ تحمیلی در سرپل ذهاب بوده است.

وی یادآور شد: بازی دراز از مناطق و ارتفاعات مهم میان شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب است که ارتش متجاوز عراق در ابتدای جنگ تحمیلی با تصرف این ارتفاعات تسلط کاملی بر این سه شهر غرب کرمانشاه داشت و از این منطقه ویژه برای دیده بانی و رصد فعالیت های رزمندگان اسلام استفاده می کرد.

وی بازی دراز را نماد مقاومت و استواری کشور در برابر دشمنان دانست و گفت: در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و مقاومت به نسل های جوان و آشنایی با سیره شهدا، سالروز حماسه سازی رزمندگان در عملیات غرور آفرین بازی دراز در ۱۶ اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.

وی افزود: دستگاه های اجرایی شهرستان با محوریت مجموعه سپاه پاسداران شهرستان برای تمهید مقدمات برگزاری این مراسم زحمات بسیاری را متقبل شدند که جای قدردانی دارد.

حیدری تصریح کرد: زائران ارتفاعات عشق و عرفان بازی دراز از سراسر کشور خواهند بود و قطعا مردم میهمان نواز سرپل ذهاب از این عزیزان به خوبی میزبانی و پذیرایی خواهند کرد.

صعود به ارتفاعات بازی دراز تجدید بیعت با آرمانهای انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری است

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سرپل ذهاب نیز با بیان اعلام برنامه های فرهنگی در سالروز آزادسازی عملیات بازی دراز در این شهرستان گفت: صعود به ارتفاعات بازی دراز تجدید بیعت با آرمان های انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری است.

حجت الاسلام «جواد حسینی» افزود: راهیان نور یک فرصتی است تا آحاد مردم به خصوص نسل جوان را با ایثارها و رشادت های رزمندگان برومند به انقلاب و امام راحل آشنا کرد.

وی اظهار داشت: این حرکت عظیم و با معنویت باید با معرفت باشد تا حس خودباوری و روحیه انقلابی و ایستادگی در مقابل قدرت‌های مستکبران عالم ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سرپل ذهاب ادامه داد: آحاد مردم و جوانان ما با حضور در این سرزمین های نورانی و مقدس با آرمان‌های انقلاب و فرهنگ جهاد و شهادت و ایثارگری و فداکاری یک تجدید پیمان و عهد می کنند.

وی عنوان کرد: اگر این روحیه در ما حفظ و تقویت شود و با تکیه بر فرهنگ غنی اسلامی در مقابل همه تهدیدات از جمله تهاجم فرهنگی و جنگ نرم که از سوی دشمنان عمق اعتقادات دینی و انقلابی مردم را هدف قرار داده با صلابت می توان ایستادگی کرد.

وی یادآور شد: راه اندازی غرفه جهاد تبیین و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، ایجاد خیمه معرفت (پاسخگویی به سوالات اعتقادی و شرعی و مشاوره) و توزیع بسته های فرهنگی و غیره از برنامه های فرهنگی گرامیداشت عملیات بازی دراز است.

خدمت به زایران شهدای بازی دراز بزرگترین توفیق الهی است

امام جمعه سرپل ذهاب نیز با بیان اینکه امنیت کشور ثمره خون شهدا در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی است،گ فت: خدمت به زایران شهدای بازی دراز بزرگترین توفیق الهی است.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راهیان نور حرکت اثرگذار و ارزشمند است؛ در گزارش کمیته های تشکیل شده، مسوولیت ها با دغدغه خاطر و با تمام‌ تلاش پیگیری می شود و ما بی صبرانه منتظر خدوم زایران یادمان شهدای بازی دراز هستیم.

وی اظهار کرد: این بزرگترین توفیق است که میزبان میهمانان شهدا باشیم راهیان نور و افرادی که از سراسر کشور تجمع می‌کنند میزبان آن ها شهدا است و ما توفیق خدمت گذاری این میهمانان را داشته باشیم.

حجت الاسلام فاطمی نسب اضافه کرد: شهدا جان خود را برای ما دادند، هر کدام از ما بر صندلی در حکومت اسلامی تکیه کرده ایم و کارگزار حکومت اسلامی هستیم و امانت مهمی که در اختیار داریم این بخاطر خون شهدا است که این خون ریخته شد تا میز خدمت ما تثبیت شود.

بازی دراز میعادگاه ۵۰ هزار بسیجی عاشق در سالروز عملیاتی غرورآفرین

امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه گفت: در منطقه عملیاتی بازی دراز شهدای ما هنوز تفحص نشدند و خانواده هاشان منتظر پیکر آنان هستند، از این رو باید با تمام‌ تلاش پای کار باشیم تا روح شهدا از ما راضی و زوار شهدا، سرپلذهاب را با خاطرات خوب ترک کنند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در هشت سال جنگ تحمیلی بارها مورد حمله هوایی، گلوله باران و موشک باران ارتش بعث قرار گرفت و در این مدت ۸۵۶ شهید، یک هزار و ۴۰۰ جانباز و ۱۱۲ آزاده سرافراز تقدیم نظام اسلامی کرده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!