شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 34182 |
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰ |
105 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

 شهرداری‌ها مسئولیت نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسسیات و اقدامات مربوط به عمران را دارند و مسئول هستند. به گزارش ادراک خبر؛ نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد برگزار شد. وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران گفت: از این حضور و […]

 شهرداری‌ها مسئولیت نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسسیات و اقدامات مربوط به عمران را دارند و مسئول هستند.

نظارت بر ساخت و ساز‌ها با شهرداری هاستبه گزارش ادراک خبر؛ نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد برگزار شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران گفت: از این حضور و ارتباط نزدیک با مردم و حضور میدانی تشکر می‌کنم و امیدوارم این گام‌ها راه را برای فهم دقیق مشکلات و برون رفت از مشکلات و تنگنا‌ها هموار کند. پنجشنبه گذشته شورای استان‌ها با حضور رئیس جمهور و هیات وزیران تشکیل و تصمیم‌های مهمی برای استان تهران گرفته شد.

امام جمعه موقت تهران افزود: تهران به عنوان قلب تپنده ایران است که فقط مختص تهران نیست و این مسیر در راستای اقتدار سیاسی – اقتصادی – فرهنگی و دفاعی است و تهران مرکز ارائه خدمات به ملت ایران است. حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات عمومی برای ۱۴۷ طرح یا پروژه زیرساختی در حوزه‌های آموزشی – ورزشی – فرهنگی – بهداشتی – انتظامی -آبرسانی – حمل و نقل ریلی و جاده‌ای و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سرمایه گذاری‌های اشتغالزا تخصیص داده شد.

ابوترابی فرد اظهار داشت: مردم با چالش‌های اقتصادی روبرو هستندکه امیدواریم با برنامه‌های بلند مدت و میان مدت مشکلات حل شود. ما در حوزه‌های اقتصادی مثل دفاعی نیازمند برنامه‌های میان مدت و بلند مدت هستیم. امروز که در کشور امن زندگی می‌کنیم این امنیت و اقتدار حاصل ۸ سال تلاش در دفاع مقدس و سه دهه مدیریت و فرماندهی مبتنی بر دانش و علم فرماندهی معظم کل قوا و تلاش مردانی است که در دفاع مقدس تربیت شدند.

خطیب این هفته نماز جمعه عنوان کرد: اصلاحات سطحی روزمره چالش‌ها را سخت‌تر و دشواری‌های اقتصادی را انباشته می‌کند. باید نگاه ما و دولتمردان نگاه میان مدت و بلند مدت باشد و قدم‌های جدی دراین زمینه برداشته شود.
ابوترابی فرد در ادامه با اشاره به حادثه آبادان تصریح کرد: ۳۴۹ روز مردم آبادان در محاصره بودند، اما آبادان را ترک نکردند و اجازه ندادند شهرشان در مقابل قدرت‌های بزرگ سقوط کند. ملت آبادان اینگونه قهرمان هستند. در رابطه با حادثه متروپل موضوع این است که ریزش این ساختمان یک فاجعه است و دل‌های مردم اشک بار است و ما در برابر این حادثه مسئول هستیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: در سایه حرکت علمی جمهوری اسلامی ایران امروز مهندسی کشور به اذعان صاحبنظران در جهان از یک جایگاه فاخر و استثنایی برخوردار است و دانش و علم مهندسی در ایران گوی سبقت را از قدرت‌های مطرح ربوده است و چهره‌های تربیت شده و نیروی مهندسی کشور یک ظرفیت بی بدیل است و ما از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف استفاده کردیم.

وی افزود: نظام ملی ساخت و ساز و نظام فنی و اجرایی کشور عمری طولانی دارد و قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال ۱۳۷۴ تصویب شده و این قانون ظرفیت ارزشمندی را برای ارتقای ساخت و ساز در کشور فراهم کرده است. قانون تعاریف محدوده‌ی حریم شهر و روستا و شهرک را برای ارتقای ساخت و ساز در کشور هموار کرده است. شهرداری‌ها مسئولیت نظارت بر احداث هرگونه ساختمان و تاسسیات و اقدامات مربوط به عمران را دارند و مسئول هستند.

ابوترابی عنوان کرد: مقامات مسئول در آبادان کجا بوده اند؟ مقامات مسئول نظام مهندسی می‌گویند هیچ ضابطه و قاعده‌ای در متروپل رعایت نشده است و این است که رهبر انقلاب تاکید دارند با کسانی که در این حادثه کوتاهی و تخلف کردند باید برخورد قانونی شود و ریشه این تخلفات را از بن باید برکند. در مقوله عدم توجه به سیستم‌های مهندسی مقامات آبادان کجا بودند؟ عدم توجه سازندگان به هشدار‌های مهندسان ناظر و بی توجهی شهرداری آبادن به این موضوع از مشکلات متروپل بوده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!