پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3508 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷ |
88 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، عین الله کشاورز ترک روز یکشنبه در نشست گرامیداشت هفته‌ کار و کارگر که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، افزود: در سفر هیات دولت به استان، تاکیدات ویژه رییس جمهور را مبنی بر دانش بنیان شدن صنایع شاهد بودیم و باید صنعتگران استان به سمت دانش پایه شدن حرکت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، عین الله کشاورز ترک روز یکشنبه در نشست گرامیداشت هفته‌ کار و کارگر که در دانشگاه کار شهر الوند برگزار شد، افزود: در سفر هیات دولت به استان، تاکیدات ویژه رییس جمهور را مبنی بر دانش بنیان شدن صنایع شاهد بودیم و باید صنعتگران استان به سمت دانش پایه شدن حرکت کنند.

وی گفت: در این سفر، سه هزار نامه و درخواست در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت شد که مهمترین موضوعات آنها در خصوص اشتغال، حل تورم، درمان و مسکن بود که از اولویت های کارگری و اقشار مختلف مردم است.

این مسوول افزود: با توجه به درخواست های مطرح شده، موضوع مسکن کارگران جزو اولویت های این دستگاه در سال ۱۴۰۱ است و امیدواریم برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را داشته باشیم.

وی همچنین گفت: یکی از درخواست های ما از مدیران ارشد استان این است که سیاستگذاری زمین در مسکن کارگری به سمتی برود که حمایت جدی از کارگران استان صورت گیرد چون اجاره مسکن در مناطق کارگرنشین از جمله البرز و الوند افزایش چشمگیری یافته است.

کشاورز ترک با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغالزایی در سال جاری، افزود: امسال باید ۲۶ هزار و ۲۳۰ فرصت شغلی در استان ایجاد شود که نسبت به سال گذشته حدودا دوبرابر افزایش یافته است و امیدواریم اشتغال استان را به جایگاه خود برسانیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین در ادامه با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته، گفت: در پایان سال ۱۴۰۰ معوقات کارگران استان در واحدهای مشکل دار ۵۴ درصد کاهش یافت که موجب رضایت مندی قشر زحمت کش کارگران قزوین شد.

کشاورز ترک افزود: سال گذشته ۲۰ کمیته استانی جهت حمایت از بنگاه های مشکل دار تشکیل شد و به ۲۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار جهت حفظ اشتغال آنها کمک کردیم.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۹ هزار و ۶۷۷ بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار جهت صیانت از نیروی کار انجام شد،افزود: در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و امیدواریم از سامانه های مجازی و برخط در این حوزه استفاده کنیم.

کشاورز ترک افزود: ۲۴۱ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان قزوین فعال است که عملکرد خوبی در سطح ملی دارند و در سال جاری تلاش می کنیم این نهاد و تشکل ها را تقویت کنیم چون آنها بازویی برای تولید به شمار می روند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!