پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3534 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸ |
252 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، رضا سنجری با اشاره به اینکه طرح های احیایی و مشارکتی با مشارکت بین این اداره کل و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می شود، به نقش مهم طرح های مشارکتی مانند بادشکن زنده […]

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، رضا سنجری با اشاره به اینکه طرح های احیایی و مشارکتی با مشارکت بین این اداره کل و بهره بردار در قالب تفاهمنامه انجام می شود، به نقش مهم طرح های مشارکتی مانند بادشکن زنده اطراف مزارع برای جلوگیری از سرمازدگی، برداشت خاک و جلوگیری از گرد و غبار اشاره کرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه متاسفانه گاهی آتش سوزی، چرای مفرط و خشکسالی آسیب جدی به عرصه های منابع طبیعی می رساند اضافه کرد: پروژه های احیایی مانند جنگل‌کاری با نهال در مناطق بیابانی و جنگلی و بذرکاری و بوته کاری در عرصه های مرتعی نقش مهمی در تقویت و احیا پوشش گیاهی در منطقه و جبران خسارت های احتمالی دارد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: توزیع این نهال ها هم اکنون در نهالستان بخش خصوصی کلجک شهرستان عنبرآباد انجام می شود.

وی کمک به حفاظت منابع پایدار و همچنین درآمدزایی را از اهداف برجسته طرح توزیع نهال رایگان در جنوب کرمان نام برد و افزود: جوامع محلی در کنار فعالیت های کشاورزی و دامداری می توانند با زراعت چوب و کاشت گونه های مستعد، ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود، درآمد مضاعفی نیز داشته باشند.

سنجری، استفاده بهینه از منابع آب و خاک، صرفه‌جویی ارزی برای جلوگیری از واردات چوب، ایجاد اشتغال، کمک به حفاظت و صیانت پایدار از منابع جنگلی و تأمین نیاز سلولزی صنایع پایین دستی چوب، توسط زارعین را از مهمترین اهداف طرح مشارکتی و احیایی اراضی منابع طبیعی در جنوب کرمان دانست.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در پایان با تاکید بر اینکه توزیع نهال رایگان محدود و آخرین فرصت آن تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری است گفت: از متقاضیان تقاضا می شود ضمن مراجعه به اداره کل یا ادارات منابع طبیعی شهرستان های تابعه نسبت به‌ تهیه نقشه، تفاهم نامه نگهداری و حواله دریافت نهال اقدام کنند.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان کرمان هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!