پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4027 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸ |
293 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۱۸.۹۴ درصد افزایش، از ۲۷۶ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال به ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد […]

به گزارش سرویس اقتصادی ادارک خبر به نقل از (سنا)، بررسی معاملات بازار سهام در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۱، حکایت از آن دارد که ارزش کل معاملات این بازار در این هفته نسبت به هفته گذشته با ۱۸.۹۴ درصد افزایش، از ۲۷۶ هزار و ۹۶۸ میلیارد ریال به ۳۲۹ هزار و ۴۱۷ میلیارد ریال رسید. همچنین، حجم کل معاملات این بازار از ۵۳ میلیارد و ۵۳۸ میلیون سهم در هفته گذشته به ۵۲ میلیارد و ۱۱۴ میلیون سهم رسید که کاهش ۲.۶۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت صعود و نزول بازارها

در هفته یادشده، بیشتر بازارها نسبت به هفته گذشته افزایشی بودند؛ تنها ارزش معاملات و حجم معاملات بازار اول سهام نسبت به هفته گذشته، روند کاهشی داشته است.

بر این اساس، ارزش معاملات در بازار اول سهام، کاهش ۶.۲۲ درصدی را در هفته جاری نسبت به هفته گذشته خود تجربه کرد و از ۱۲۰ هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال به ۱۱۳ هزار و ۸۴ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز که هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه ۲۳میلیارد و ۸۷۱ میلیون سهم بود به ۱۹ هزار و ۴۹۵ میلیارد سهم در هفته گذشته رسید و کاهش ۱۸.۳۳ درصدی را به ثبت رساند.

روند حرکت بازار دوم سهام برخلاف بازار اول سهام افزایشی بود. به طوری‌که ارزش معاملات این بازار در هفته منتهی به ۳۱ فروردین نسبت به هفته گذشته خود، ۱۸.۴۳ درصد افزایش یافت و از ۹۱ هزار و ۲۸۴ میلیارد ریال به ۱۰۸ هزار و ۱۰۸ میلیارد ریال رسید. حجم معاملات این بازار نیز با ۳.۱۵ درصد افزایش، از ۲۵ میلیارد و ۸۱۷ میلیون سهم به ۲۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون سهم رسید.

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد ۴۲۱ درصدی از ۴ هزار و ۲۴۵ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۲ هزار و ۱۳۳ میلیارد ریال در هفته منتهی به ۳۱ فرورین ماه رسید. حجم معاملات بازار بدهی نیز از ۴.۴۷ میلیون برگه به ۲۴.۵۸ میلیون برگه رسید که رشد ۴۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

ارزش معاملات در بازار مشتقه در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ماه ۵۲۰ میلیارد ریال بود در هفته منتهی به ۳۱ فروردین به ۳۹۵ میلیارد ریال رسید و کاهش ۲۳.۹۸ درصدی را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار با افزایش چشمگیر یک هزار و ۲۹۱ درصد، از ۵۶.۹۳ میلیون قرارداد در هفته قبل به ۷۹۱.۹۶ میلیون قرارداد در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ماه رسید.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در هفته منتهی به۳۱ فروردین در مقایسه با هفته پیش، روندی افزایشی داشتند و ارزش معاملات این بازار از ۶۰ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال در هفته قبل به ۸۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال در هفته یادشده رسید و افزایش ۴۳ را تجربه کرد. حجم معاملات در این بازار نیز با افزایش ۳۶.۵۱ درصدی در این هفته نسبت به هفته قبل از ۳ میلیارد و ۷۸۹ میلیون یونیت به ۵ میلیارد و ۱۷۲ میلیون یونیت رسید.

شاخص هم‌وزن ۴.۸۲ درصد افزایش یافت

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس در هفته منتهی به ۳۱ فروردین نسبت به هفته گذشته خود رشد ۴ درصدی را تجربه کرد و از یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحد به یک میلیون و ۵۱۲ هزار واحد افزایش یافت که رشد ۵۸ هزار و ۱۵۸ واحدی را نشان می دهد.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز در هفته منتهی به ۳۱ فروردین ماه نسبت به هفته قبل افزایش داشت و با ۴.۸۲ درصد افزایش از ۳۸۲ هزار و ۹۶۴ واحد به ۴۰۱ هزار و ۴۳۷ واحد رسید و ۱۸ هزار و ۴۷۳ واحد افزایش یافت.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!