شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4035 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲ |
324 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به‌گزارش ایرنا، مهدی قاسمی روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: با دستگیری سه حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در دامغان ناکام ماند. وی ادامه داد: به دنبال گزارش دریافتی از مأمور یگان حفاظت این اداره مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در مناطق شرقی شهرستان و با تلاش نیروهای یگان حفاظت […]

به‌گزارش ایرنا، مهدی قاسمی روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: با دستگیری سه حفار، یک فقره حفاری غیرمجاز برای کشف اشیای عتیقه در دامغان ناکام ماند.

وی ادامه داد: به دنبال گزارش دریافتی از مأمور یگان حفاظت این اداره مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در مناطق شرقی شهرستان و با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی و همکاری فرماندهی انتظامی مهماندوست دامغان، حفاران در حین حفاری شناسایی و دستگیر شدند.

قاسمی با اشاره به کشف و ضبط آلات و ادوات حفاری، خاطر نشان کرد: پرونده متخلفان برای رسیدگی در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را از طریق تماس با سامانه خبری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان سمنان به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اطلاع دهند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان گفت: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال فرهنگی تاریخی ممنوع بوده و مرتکب آن، به حبس از ۶ ماه تا سه سال محکوم می‌شود.

شهرستان دامغان با قدمت هفت هزار ساله، دارای ۲ هزار اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد ۴۰۰ اثر شناسایی و تاکنون ۱۳۱ اثر ثبت ملی شدند

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!