چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4041 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ |
260 بازدید
۰
6
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: بروز آسیب‌های اجتماعی همواره از مسائل نگران‌کننده به شمار می‌رود و شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن نیز برخی آسیب‌ها را تشدید کرده است که در این باره لازم است فرهنگ کار گروهی برای پیشگیری از […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز یکشنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری افزود: بروز آسیب‌های اجتماعی همواره از مسائل نگران‌کننده به شمار می‌رود و شیوع کرونا و تبعات ناشی از آن نیز برخی آسیب‌ها را تشدید کرده است که در این باره لازم است فرهنگ کار گروهی برای پیشگیری از این مسائل در استان تقویت شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی نمی‌توان تنها به نشست‌های اداری و مباحثی که در حیطه اختیارات و وظایف مجموعه‌های اداری تعریف شده است، بسنده کرد، تصریح کرد: باید برای موضوعاتی که به سلامت و نشاط جامعه و به طور ویژه به حوزه جوانان و نوجوان مربوط می‌شود، دیدی فراتر از حوزه اداری و سازمانی را مدنظر قرار گیرد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری با تاکید بر اینکه نقش دادن به مردم و نقش‌پذیری آنان نیز در حوزه مسائل اجتماعی بسیار مهم است، اظهار داشت: از این رو توجه به گروه‌های مرجع مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد می‌تواند به بهتر اجرا شدن برنامه‌های پیشگیرانه و مداخلات سلامت اجتماعی کمک کند.

حسین‌میرزایی از دستگاه‌های اجرایی به ویژه ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری و دیگر دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی و اجتماعی خواست برنامه‌ها و طرح‌های راهبردی و اثرگذار خود را در راستای ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه به دفتر امور اجتماعی استانداری ارائه کنند.

وی یادآور شد: تجربه مهار کرونا در روزهای اوج‌گیری شیوع آن و انجام اقدامات اغنایی، بصیرت‌افزایی و آگاهی بخشی نشان داد که این‌گونه برنامه‌ها می‌تواند در پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی نیز کارساز باشد.

حسین‌میرزایی ادامه داد: اجرای آموزش‌های خانواده محور و تقویت بنیادهای اعتقادی و باورهای دینی از مواردی است که لازم است عزم همگانی برای آن شکل بگیرد و فرهنگ کار تیمی در راستای آن در استان تقویت شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال‌ و بختیاری افزود: انتظار می‌رود کمیته‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان هر چه سریع‌تر برای تدوین و ارائه برنامه‌های عملیاتی خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به ابلاغ سند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به صورت موردی برای هر یک از آسیب‌های شناسایی شده، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین سند به صورت برش استانی انجام شده است که با توجه به مشکلات پیش آمده در جامعه پس از شیوع کرونا بهتر است عزمی همگانی برای اجرای اقدامات پیشگیرانه شکل گیرد.

شهرام خواجوی به تعریف ۱۷ کمیته زیرمجموعه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان اشاره کرد و افزود: افزایش کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه ویژه جوانان و نوجوان و بهره‌گیری هر چه بهتر از سمن‌ها و گروه‌های مردمی از جمله اقداماتی است که به همکاری همه‌جانبه کمیته‌ها نیاز دارد.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!