پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4047 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳ |
261 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا حسنعلی میرعبدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهارداشت: همچنین سه هزار و ۵۴۲ نفر از طریق آزمون استخدامی در سالجاری به بدنه آموزش و پرورش افزوده خواهند شد. وی با بیان اینکه سهمیه جذب در دانشگاه فرهنگیان سیستان و […]

به گزارش خبرنگار ایرنا حسنعلی میرعبدی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار شد، اظهارداشت: همچنین سه هزار و ۵۴۲ نفر از طریق آزمون استخدامی در سالجاری به بدنه آموزش و پرورش افزوده خواهند شد.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان نیز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر است، خاطرنشان کرد: بدنبال افزایش سهمیه در این دانشگاه نیز هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بر بروزرسانی اطلاعات و مهارت های نیروی انسانی تاکید کرد و گفت: بسیاری از دوره های ضمن خدمت با هدف توسعه توانمندی های معلمان برگزار می شود که در این زمینه از ظرفیت نیروهای جهادی در برگزاری کارگاه های آموزشی استفاده شده است.

میرعبدی کمبود فضای آموزشی را یکی دیگر از مشکلات مهم آموزش و پرورش استان عنوان کرد و گفت: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۵ و در سیستان و بلوچستان ۳.۲ مترمربع است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه بیش از هزار کلاس درس توسط اداره کل نوسازی مدارس در استان ساخته و تحویل آموزش و پرورش می شود، به دلیل رشد فزآینده جمعیت دانش آموزی همواره با مشکل کمبود فضا روبرو هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های کاری آموزش و پرورش استان است که برای کاهش آمار بازماندگان از تحصیل، توسعه مدارس شبانه روزی، اجرای طرح روستا مرکزی و طرح صندلی های خالی در دستور کار است.

میرعبدی ادامه داد: در این خصوص شاهد رشد ۶۷ درصدی اعتبار مدارس شبانه روزی، رشد ۳۹ درصدی طرح روستا مرکزی برای سرویس دهی دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری و رشد ۶۶ درصدی سرانه عمومی مدارس در سال تحصیلی جاری بودیم.

وی افزود: پراکندگی غیرمتعارف روستاها یکی از دلایل عمده بازماندگی و یا ترک تحصیل در این استان بویژه در میان دانش آموزان دختر است که با توسعه مدارس شبانه روزی و اجرای طرح روستا مرکزی می توان تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به نقش آموزش و پرورش در کمک به فرهنگ اشتغال در استان اشاره کرد و گفت: اگر چه آموزش و پرورش نمی تواند مستقیما در اشتغال آفرینی نقش داشته باشد اما با فراهم کردن بستر فرهنگی در این زمینه می تواند موثر باشد.

میرعبدی توسعه هنرستان ها و رشته های مهارتی را یکی از مهمترین اقدامات برای ایجاد بستر فرهنگی اشتغال در استان عنوان کرد و گفت: در شورای آموزش و پرورش استان ساخت ۲۸۳ هنرستان و همچنین توسعه هنرستان های وابسته به برخی دستگاه های اجرایی در استان به تصویب رسیده است.

وی به ساماندهی فعالیت موسسات خیریه و مردم نهاد و همچنین گروه های جهادی در حوزه آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: ظرفیت بسیار عظیمی از خیرین و گروه های جهادی وجود دارد که باید به نحو احسن از آن بهره برد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به افت تحصیلی پنهان دانش آموزان در دوران آموزش مجازی اظهار کرد: به منظور جبران این اُفت تحصیلی با شروع به کار قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی ۷۳ تیم از گروه های جهادی در استان مستقر شدند.

میرعبدی ادامه داد: در ۳۳ شهرستان و منطقه سیستان و بلوچستان ۲۵۸ پایگاه ۶ هزار و ۳۰ دانش آموز استان در مناطق محروم را تحت پوشش خود قرار داده ‌اند.

وی ادامه داد: همچنین در ایام تعطیلات تابستانی نیز طبق برنامه ریزی انجام شده با استفاده از ظرفیت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان طرح جبران و تثبیت یادگیری در استان اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به آمار واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان گفت: پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در بین فرهنگیان به ۹۹ درصد رسیده و ۶۴ درصد همکاران فرهنگی نیز نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در میان دانش آموزان استان نیز ۹۶ درصد نوبت اول و ۸۵.۵ درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

میرعبدی خاطر نشان کرد: در طول مدت فعالیت مدارس در دوران کرونا بیش‌از هفت هزار بازدید مشترک از سوی آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی در مدارس انجام شده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با استفاده از همه ظرفیت ها، ۷۰ هزار ماسک تهیه و بین دانش آموزان توزیع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۳ معلم استان در مرحله استانی جلوه های ویژه معلمی در زیست بوم جدید، به عنوان معلمان برگزیده انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

وی با تاکید بر رویکرد دانش آموز محوری در اجرای برنامه های هفته معلم ادامه داد: یکی از ویژه برنامه های این هفته، پویش معلم خوب در شبکه شاد است که همه دانش آموزان می‌توانند با تهیه ویدیوهای ۱۲۰ ثانیه ای به معرفی معلمان خود بپردازند.

میرعبدی افزود: اجرای سرود زنده توسط دانش آموزان در نقاط مختلف شهر زاهدان، اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی، دیدار با خانواده معلمان آسیب دیده از کرونا، تجلیل از معلمان نمونه در تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان، دیدار با معلمان و دانشجو معلمان، دیدار با خانواده معظم شهدای فرهنگی و غبارروبی مزار شهدای زاهدان و شهید گمنام ۱۶ ساله آرمیده در اردوگاه فاطمه الزهرا (س) از مهمترین برنامه های پیش بینی شده در هفته معلم خواهد بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!