چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4055 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴ |
244 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا سردار عبدالرضا حاجتی در نشست هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد در محل فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر ۵۷۵ روز در اسارت بود و در ۲۵ روز با تلاش ایثارگران و شهدایی که امروز بین ما نیستند آزاد شد و برای آزادسازی آن سه الی پنج هزار نفر از ارتش، سپاه و بسیج شهید […]

به گزارش ایرنا سردار عبدالرضا حاجتی در نشست هماهنگی گرامیداشت سوم خرداد در محل فرمانداری خرمشهر اظهار داشت: خرمشهر ۵۷۵ روز در اسارت بود و در ۲۵ روز با تلاش ایثارگران و شهدایی که امروز بین ما نیستند آزاد شد و برای آزادسازی آن سه الی پنج هزار نفر از ارتش، سپاه و بسیج شهید شدند.

وی به برگزاری باشکوه جشن‌های ویژه سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در حوزه های مختلف تاکید کرد و افزود:در کنار حضور مسئولان کشوری صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر برگزار خواهد شد.

سردار پاسدار حاجتی با بیان اینکه منطقه آزاد باید برای برگزار جشنواره تئاتر خرمشهر تلاش بیشتری داشته باشد گفت: فریاد خرمشهر فریاد مظلومیت است و این انتظار وجود دارد در حوزه فرهنگ و  هنر در این شهرستان بیشتر هزینه  شود.

 معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این نشست ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر گفت: امسال به همت دولت سیزدهم و در سفر رییس جمهور به خرمشهر کارگروه توسعه و عمران شهری تشکیل شد تا شاهد تحولات بزرگی در شهرستان هستیم.

نادر عمیدزاده با بیان اینکه مسئولان نگاه ملی به خرمشهر داشته باشند گفت: جشنواره تئاتر مقاومت و فتح خرمشهر باید با نگاه ملی برگزاری شود و  با اعتبارات شهرستانی نمی‌توان آن را برگزار کرد و نیاز است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه اساسی برای این جشنواره داشته باشد.

امام جمعه خرمشهر نیز در این نشست هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: در عملیات آزادسازی خرمشهر مردم ایران اسلامی با دستان خالی توانستند کار بزرگی انجام دهند.

حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور افزود: مردم خرمشهر پس از ۴۰ سال از آزادسازی این شهر انتظار دارند که مسئولان نگاه ملی به وضعیت زندگی آنها داشته باشند و کارهای عمرانی در این شهرستان سرعت بیشتری پیدا کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز به فعالیت  ۶ ماهه ستاد اجرایی بیست‌وچهارمین جشنواره تئاتر مقاومت فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود:این جشنواره  به خاطر شیوع  کرونا ۲ سال با وفقه مواجه شد ولی امسال با همت انجمن نمایش خرمشهر برگزار  خواهد شد.

رضا مردانی به شرکت ۲۲ استان در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت:سازمان منطقه آزاد اروند ۲ میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره در اختیار دبیرخانه جشنواره و ارشاد خرمشهر اختصاص داده است.

وی از دستگاههای اجرایی خواست  برای برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر همکاری کنند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!