جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4064 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵ |
445 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

مهدی ناصحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات مهم شهر، سیما، منظر و فضاهای شهری است که در قالب ساختمان‌های بزرگ مقیاس و موضوعات دیگر قابل تعریف است. وی خاطرنشان کرد: از موضوعات بسیار حساس در شورای اسلامی شهر فاصله گرفتن از آشفتگی در سیما و منظر شهری […]

مهدی ناصحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از موضوعات مهم شهر، سیما، منظر و فضاهای شهری است که در قالب ساختمان‌های بزرگ مقیاس و موضوعات دیگر قابل تعریف است.

وی خاطرنشان کرد: از موضوعات بسیار حساس در شورای اسلامی شهر فاصله گرفتن از آشفتگی در سیما و منظر شهری است، برخی نماهای شهر، در شان و جایگاه شهر ایرانی و اسلامی نیست.

ناصحی اضافه کرد: سیما و منظر شهری جزو مشاعات شهر است و جزو املاک مردم به شمار نمی‌آید، با توجه به اینکه اثر نماهای شهری بر روی افکار، روح، روان و فرهنگ مردم اثرگذار است، باید نسبت به آن دقت شود.

ناصحی خاطرنشان کرد: در کارگروه سیما و منظر شهری، جلسات متعددی پیرامون این موضوع برگزار شده است، باید ذائقه مردم تغییر کند و بر این اساس فرهنگ‌سازی خوبی صورت گیرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: در گام نخست با وضع مشوق‌هایی که در اختیار معماران قرار می‌گیرد، می‌توان اقدامات خوبی در این حوزه رقم زد، وضع قوانین سلبی برای عدم اجرای برخی از نمادها نیز ضروری است.

ناصحی اضافه کرد: مرجع تصویب ضوابط شهری، وزارت راه و شهرسازی است اما شورای اسلامی شهر مشهد آمادگی انجام مطالعات را دارد تا این ضوابط در نهایت تبدیل به قانون شود.

وی افزود: شهرداری نیز در دوره‌های گذشته مکلف به انجام این اقدام بوده است اما بنا به سختی‌هایی که در این کار وجود دارد، محقق نشده است.

کلانشهر مشهد دارای ۱۳ منطقه شهری است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!