جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4098 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰ |
261 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، عبدالرسول حقیقی یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال ۱۴۰۱ بنیاد برکت با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و عدم موازی کاری سازمان‌ها اظهار کرد: کارگروه اشتغال با محوریت بنیاد برکت تشکیل شده است و این ظرفیت را دارد که به ایجاد هم افزایی در تمام حوزه‌ها کمک کند تا بتوانیم از این طریق از […]

به گزارش ایرنا، عبدالرسول حقیقی یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال ۱۴۰۱ بنیاد برکت با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی و عدم موازی کاری سازمان‌ها اظهار کرد: کارگروه اشتغال با محوریت بنیاد برکت تشکیل شده است و این ظرفیت را دارد که به ایجاد هم افزایی در تمام حوزه‌ها کمک کند تا بتوانیم از این طریق از پراکندگی و موازی کاری سازمان‌ها و سایر مجموعه‌ها که در حوزه اشتغال مشغول به فعالیت هستند موجب از دست دادن زمان و هزینه‌ها می‌شود جلوگیری کنیم.

معاون فرماندار شیراز با اعتقاد به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات جامعه در اشتغال است، گفت: متأسفانه در این حوزه کم کاری شده و نیاز است تا موانع را برطرف کنیم و دستگاه های متولی و اجرایی که در این حوزه فعالیت دارند نسبت به رفع موانع همراهی و هم افزایی  بیشتری داشته باشند.

حقیقی اضافه کرد: جلسات کارگروه اشتغال باید به صورت ماهیانه برگزار شود تا دستگاه های اجرایی ظرفیت های خود را مشخص کنند و از ظرفیت مجموعه ای همچون بنیاد برکت و سایر دستگاه هایی که در این حوزه حمایت می کنند و موضوع اشتغال را دنبال می کنند استفاده کنیم. 

حقیقی یادآور شد: استفاده از ظرفیت های شهرداری شیراز به منظور استفاده از ماده ۱۶ بهبود محیط های کسب و کار باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی بر ضرورت راه‌اندازی بازارچه تأکید کرد و گفت:این موضوع به عنوان یک تکلیف قانونی مطرح است و راه و شهرسازی نیز باید برای تأمین  زمین اقدام کند و شهرداری نیز می‌بایست پای کار باشد 
معاون فرماندار شیراز با اعتقاد به اینکه استان فارس و شهر شیراز  از ظرفیت بسیار بزرگی  در حوزه صنایع دستی  بهره می‌برد، گفت: این امر باید به صورت ویژه در دستور کار قرار بگیرد. این اقدامات نیازمند حمایت های لازم از سوی دستگاه های اجرایی و متولی است. 

سعید خدایاری‌ مسئول اجرایی بنیاد برکت در استان فارس نیز اظهار کرد: بنیاد برکت از سال ۱۳۹۷ که فعالیتهای خود را آغاز کرد، نخستین کار اجرایی را در شهرستان کازرون انجام داد و می‌توان گفت فعالیت‌های اجرایی در شیراز از سال ۹۸ شروع شد.

وی در رابطه با اجرای طرح سحاب گفت: این طرح به منظور ایجاد اشتغال و شناسایی نقاط هدف با برگزاری جلسات کارگروه اشتغال شناسایی موانع و هم افزایی با ادارات مختلف اجرا می‌شود و بنیاد برکت برای اجرای این طرح در روستاهایی فعالیت دارد که نقاط محروم بیشتری دارند تا بتواند با کمک به مردم این مناطق نقاط قوت و ضعف را شناسایی کند.

خدایاری افزود: درصدد هستیم از طریق مدل پنج سرمایه با انجام روش های ارزیابی مشارکت روستایی در ۱۰ گام اجرایی، برنامه ها را با مشارکت مردم پیش ببریم.در حقیقت بنیاد برکت برای اجرای طرح سحاب در شهرهایی با جمعیت بالای ۳۰ هزار نفر ورود نمی کند.

وی با بیان اینکه  در شهرستان شیراز تاکنون در ۲۳ روستا حدود ۵۰۵ طرح اشتغالزایی اجتماع محور اجرا شده است، گفت: یکی از این طرح ها به صورت محله محور در شهرک سعدی با ایجاد ۱۲ بازارچه اجرا شده است.

مسئول اجرایی بنیاد برکت در فارس با اشاره به ایجاد بازارچه‌هایی در سایر نقاط شیراز باتوجه به ظرفیت های این شهر گفت: از دو سال گذشته که بازارچه سنگ سیاه برای فروش گذاشته شده، خریداری برای آن نیامده است و اجاره هم داده نشده است.

وی گفت: ما این پیشنهاد را مطرح کردیم تا در این مکان کارگاه‌ها و نمایشگاه‌هایی با حضور هنرمندان صنایع دستی راه‌اندازی کنیم.

 او با اشاره به ایجاد  فریلنسینگ در کارخانه نوآوری شیراز  گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا کارخانه نوآوری را به عنوان هاب بزرگ فریلنسینگ با ۵۰۰ نفر ظرفیت در شهر شیراز راه‌اندازی کنیم.

فریلنسر کسی است که بر حسب تخصص خود در زمان‌های مشخصی روی یک سری قراردادهای مجزا کار می‌کند؛ این قراردادها می‌توانند یکی پس از دیگری شروع شوند یا همزمان باشند. 

خدایاری با اعتقاد به اینکه شهر شیراز در کشور در حوزه این رسته شغلی پیشتاز است، در رابطه با میزان تسهیلات پرداختی باتوجه به حوزه های مختلف هر شغل گفت: برای اجرای طرح آفتاب هم تسهیلاتی در روستاها به افراد متقاضی پرداخت می شود تا کسب و کارهای خرد به کسب و کارهای نیمه کارگاهی تبدیل شوند. 

وی همچنین گفت: حوزه اجتماع محور تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان برای کارگاه های خرد خانگی و تا سقف ۱۰۰ میلیون با سود ۴ درصد و تا سیصد میلیون تومان برای ۵ تا ۱۰ نفر و بیش از این تعداد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح در ۱۶ روستای هدف در سال جاری اجرایی می‌شود، گفت:  تلاش خواهیم کرد تا این سهمیه افزایش یابد. 
خدایاری با بیان اینکه در حوزه بنگاه محور نیز از ۵۰۰ میلیون تا ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می شود،گفت: این میزان تسهیلات به کارخانه هایی که فعال هستند و در حال تکمیل و اضافه کردن خط تولید هستند، تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!