پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4114 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱ |
253 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

اصغر نورمحمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۵ پایگاه روستایی و ۲۵ پایگاه شهری است که در امر جمع آوری فطریه و کفارات، ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی با این نهاد همکاری می کنند. وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل پایگاه های جمع آوری فطریه این شهرستان […]

اصغر نورمحمدیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۱۰۵ پایگاه روستایی و ۲۵ پایگاه شهری است که در امر جمع آوری فطریه و کفارات، ۱۲۰ نفر عوامل اجرایی با این نهاد همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع کل پایگاه های جمع آوری فطریه این شهرستان ۲۵ پایگاه شهری زیرنظر کمیته امداد، ۲۵ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری و ۸۰ پایگاه روستایی هستند که زیر نظر دبیرخانه شورای زکات خراسان شمالی فعالیت و مشارکت دارند.

نورمحمدیان با بیان اینکه سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال فطریه در این شهرستان جمع آوری شد اضافه کرد: کمک به نیازمندان، بازسازی منازل محرومان و نیازمندان، توزیع بسته معیشتی در بین مستمندان و ازجمله نمودهای عینی زکات در جامعه هستند که می‌توانند تأثیرگذاری ویژه‌ای برای ترویج بیشتر این فریضه الهی داشته باشند.

مبلغ زکات فطره برای هر نفر ۳۶ هزار تومان و کفاره غیر عمد و عمد نیز به ترتیب ۱۰ و ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌شود.

همچنین مبلغ زکات فطره برای کسانی که قوت غالب آن‌ها برنج است، برای مصرف برنج خارجی ۱۰۰ هزار تومان و برنج ایرانی ۲۰۰ هزار تومان تعیین و اعلام شده است.

هم اکنون ۱۷ هزار و ۲۹۲ نفر مشتمل  بر ۹ هزار و ۳۰۷ خانوار در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان زیر پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!