جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4126 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ |
253 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه طی دو سال گذشته هر بار که موج بیماری کرونا و همه‌گیری آن فروکش کرد، یک نوع عادی‌انگاری در کشور به وجود آمد و باعث شد تا موج‌های جدید، سلامتی مردم را در […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن اردستانی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: متأسفانه طی دو سال گذشته هر بار که موج بیماری کرونا و همه‌گیری آن فروکش کرد، یک نوع عادی‌انگاری در کشور به وجود آمد و باعث شد تا موج‌های جدید، سلامتی مردم را در خطر جدی قرار دهد.

وی اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از مردم با وجود تمامی اطلاع رسانی‌ها و یادآوری ضرورت تزریق نوبت سوم، نسبت به این امر اقدام نکرده‌اند و پوشش ۴۰ درصدی جمعیت  هدف پاکدشت در تزریق این نوبت، نشان از عادی شدن شرایط برای بسیاری ازمردم دارد در صورتی که امروز شاهدیم در کشور چین، بار دیگر قرنطینه برخی از شهرها به دلیل خطر شیوع موج جدید این بیماری آغاز شده است.

اردستانی افزود: باهماهنگی‌های به عمل آمده، شهرستان آماده تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا به افراد سالمند و گروه‌های هدف است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه استانی ستاد کرونا به ریاست استاندار تهران و لزوم توجه به ورودی بیماران کرونایی به مراکز درمانی گفت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی استاندار تهران، تعداد مراجعات و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در پاکدشت نسبت به سایر شهرستان‌ها رشد داشته که باید نسبت به بررسی علل شکل گیری چنین مورد اقدام شود.

سرپرست فرمانداری پاکدشت تأکید کرد: بیماری ویروسی درمان ندارد و تنها راه مقابله با آن، پیشگیری از طریق تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک است.
وی افزود: تمامی اصناف موظف به نصب کد ” کیو آر” تأئید سلامت و تزریق واکسن توسط متصدی در واحد صنفی خود هستند در غیر این صورت، متخلفین به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
دو هفته بدون فوتی در پاکدشت
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاکدشت نیز در این جلسه گفت:  شهرستان پاکدشت طی دو هفته گذشته هیچ فوتی ناشی از ابتلا افراد به بیماری کرونا نداشت و با واکسیناسیون سراسری انجام شده، میزان مرگ و میر به شدت کاهش یافته است.

دکتر رجب زینی‌وند افزود: شهرستان پاکدشت طی دو سال گذشته با تجربیات کسب کرده در مواجهه با بیماری کرونا، موفقیت‌های چشمگیری را به دست آورده که دریافت نشان زرین شبکه بهره‌وری توسط شبکه بهداشت و بیمارستان شهدای پاکدشت که دو بخش از موارد ارزیابی مربوط به مدیریت بیماری کرونا و واکسیناسیون است، نتیجه به ثمر رسیدن گوشه‌ای از تلاش‌های کادر درمان است.

وی اظهار داشت: با وجود آن که روند شیوع و ابتلای کرونا در شهرستان پاکدشت نگران کننده نیست ولی همه موظفند تا سطح هشدار خود را در حد آمادگی کامل نگاه دارند چرا که ممکن است هر لحظه این بیماری چهره ناشناخته خود را بار دیگر به نمایش گذارد .

زینی‌وند افزود: میزان مبتلایان شهرستان پاکدشت طی هفته‌های اخیر تنها ۵ درصد رشد داشته که قطعا طی هفته جاری این رقم کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های پاکدشت بستری هستند که دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه و ۷ نفر در بخش‌ عادی، تحت درمان قرار دارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان پاکدشت با اشاره به بازگشایی مدارس و لزوم ثبت وضعیت سلامتی دانش‌آموزان در سامانه توسط مدیران مدارس گفت: از مجموع ۳۲۴ مدرسه شهرستان پاکدشت، ۲۹۰ مدرسه به طور مستمر اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی دانش‌آموزان مشکوک به بیماری را ثبت می‌کنند که لازم است باقی مدارس نیز تا پایان هفته نسبت به این مهم اقدام کنند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!