پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-18
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4184 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ |
278 بازدید
۰
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، امیر رضا نقش در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید با اشاره به اینکه ۱۱ درصد ارزش افزوده کشور در استان اصفهان در بخش صنعت اتفاق می افتد، اظهار داشت: در راس همه تصمیم گیری های استان اشتغال و رفع بیکاری قرار دارد که رفع آن […]

به گزارش ایرنا، امیر رضا نقش در سی و سومین جشنواره استانی امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید با اشاره به اینکه ۱۱ درصد ارزش افزوده کشور در استان اصفهان در بخش صنعت اتفاق می افتد، اظهار داشت: در راس همه تصمیم گیری های استان اشتغال و رفع بیکاری قرار دارد که رفع آن همواره مورد توجه دولت بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام دوم را در صنعت دارد، افزود: تعهد ایجاد اشتغال امسال یک میلیون نفر در کشور مطرح شده که سهم استان اصفهان ۸۰ هزار شغل جدید است که رقم بسیار بالایی می باشد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سال گذشته از تعهد ۶۰ هزار شغل، ۴۲ هزار مورد فرصت شغلی رقم خورد، تصریح کرد: ما صددرصد امیدواریم میزان اشتغال امسال با وحدت بین فعالان اقتصادی، کارفرمایان و نیز افسران جبهه جنگ اقتصادی و رزمندگان اقتصادی افزایش یابد.

نقش از چهار برابر شدن تسهیلات تبصره ۱۸ شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: این پیشنهاد به تهران شده که انتظار داریم تا تیر ماه جاری انجام شود، زیرا بزرگترین مشکل در توسعه دانش بنیان، نحوه پشتیبانی از شرکت هایی است که اینگونه هستند.

وی اضافه کرد:ما سرمایه گذاری را باید تسهیل و امنیت کسب و کار را فعال کنیم؛ به عنوان مثال ۵۰۰ میلیون سرمایه گذاری به ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه درگردش نیاز دارد و این در حالی است که ۴۰ درصد صنایع استان اکنون با زیر ۶۰ درصد ظرفیت خود فعال و نیاز به سرمایه در گردش دارند.

نقش گفت: در ۶ ماه گذشته ۵هزار میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۸ و سرمایه در گردش؛ تسهیلات بانکی در اختیار صنایع قرار دادیم و این آمادگی را داریم که در سفر رییس جمهور رقم بالاتری را برای سرمایه در گردش استان به تصویب برسانیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید از این فراز و نشیب عبور و تامین مالی که مهمترین چالش است را به حداقل برسانیم، گفت: انتظار داریم که اثر آن روی ظرفیت شغلی استان موثر باشد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: رفع موانع تولید در استان به طور جدی دنبال و پرونده ها بررسی می شود که در همین راستا در پنج ماه گذشته ۶۷۰ پرونده بررسی و تقریبا بخشی از هدفگداری استان محقق شده است.

 وی بیان داشت:خوشبختانه ۱۷۲ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال صنعتی در طول ۵ ماه گذشته به وضعیت قبل خود بازگشتتد و نرخ بیکاری ۱۱.۴ درصدی آذر ماه در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۹.۵ رسید یعنی دو درصد کاهش نرخ آمار بیکاری در اسفند ماه رسید.

۱۱ هزار کارگر شهرداری اصفهان طبقه بندی شغلی می شوند

 میثم مداحی سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم اقتصاد پیشرفته، پر رونق ومستقل داشته باشیم باید به قشرکارگر اهمیت دهیم، اظهارداشت: ستون کار؛ کارگران هستند و برای تبیین این جایگاه توافقاتی صورت پذیرفته که اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها بخشی از آن است که شهردار اصفهان با ۱۱ هزار کارگر تحت پوشش قول دادند تا ۶ ماه آینده طرح طبقه بندی کارگران در همه زیر مجموعه شهرداری انجام دهند.

وی افزود: اقدامات مطلوبی برای حمایت از کار در دولت سیزدهم انجام شده که برخی از این عناوین و اقدامات اکنون درمسیر در پیش گرفته شده که ایجاد ۵۲۰ هزار فرصت شغلی،راه اندازی سامانه ساماندهی ملی اشتغال و کسب و کار کشور، جذب ۶۰ هزار دانش آموخته دانشگاهی در ۲۱ هزار طرح پذیرنده در اجرای طرح کارورزی،انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی وعملیات ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، تشکیل یک هزار و ۲۰۰ تعاونی با ۳هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و فرصت شغلی بخشی از آن است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تصریح کرد:حداقل دستمزد کارگران هر ساله بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین و ابلاغ می شود و امسال نیز در جهت رضایت کارگران افزایش ۵۷.۴ درصدی ابلاغ شده که امید داریم شرایط بهتری برای کارگران ایجاد شده باشد.

وی ادامه داد: ما انتظار داریم کارگران نسبت به موقعیت خود افتخار وآن را بشناسند زیرا اهمیت کار و کارگر به عنوان ارزش شناخته می شود و همه کارگران و کارآفرینان باید صیانت را بر این اساس بگذارند.

حسین رحمانی دبیر اسلامی جامعه کارگران استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی حقوق کارگران گفت: خوشبختانه این میزان افزایش حقوق کارگری بی سابقه بوده اما این در حالی است که نرخ تورم از افزایش حقوق در حال پیشی گرفتن و تلخ شدن کام کارگران دارد.

سید عبد الوهاب سهل آبادی نماینده تشکل های کارگری گفت: کارگران از بابت مسکن دچار مشکل هستند و این در حالی است که اجاره خانه ها بسیار بالا رفته و در توان قشر کارگری نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه انواع مصالح ساختمانی در استان تولید می شود انتظار می رود در کنار شهرک های صنعتی با کمک اداره مسکن و شهرسازی و نیز دولت برای قشر کارگر مسکن تهیه شود.

مشکل بیمه های کارگری، تدوین آیین نامه قانون کار توسط وزارت کار، عدم تحت پوشش بیمه بودن ۳۰ درصد جمعیت اصفهان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در این آیین از کارگران نمونه گروه کار نمونه، واحد اقتصادی نمونه، کارفرمای سلامت محور، بهداشت کارگری برتر تقدیر و ۳۳ خانه بهداشت کارگری سال ۱۴۰۱ افتتاح شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!