شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4188 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰ |
300 بازدید
۰
5
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در دیدار با حافظان برتر قرآن کریم افزود: آثار، برکات و نیت های خالص حافظان قرانی در سطح جامعه‌ پیداست و در همین راستا باید تلاش شود تا این فرهنگ در جامعه بیش از پیش ترویج یابد. وی با بیان اینکه جامعه قابل توجهی از جمعیت […]

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد مهدی اعلایی روز یکشنبه در دیدار با حافظان برتر قرآن کریم افزود: آثار، برکات و نیت های خالص حافظان قرانی در سطح جامعه‌ پیداست و در همین راستا باید تلاش شود تا این فرهنگ در جامعه بیش از پیش ترویج یابد.

وی با بیان اینکه جامعه قابل توجهی از جمعیت استان قزوین، درگیر با مفاهیم قرآنی هستند، اظهار داشت: توجه به توسعه فرهنگ قرآنی و باورهای اصیل اعتقادی باید از جایگاه ویژه ای در این دولت برخوردار باشد. 

وی همچنین گفت: برای ترویج فرهنگ و باورهای قرآنی برنامه های زیادی داریم. 

استاندار قزوین گفت : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از متولیان امر فرهنگ سازی در تبیین و ترویج فرهنگ قرآن است و  اداره کل ارشاد قزوین برای ارائه خدمات به مهد قرآن اعلام آمادگی کرده است. 

وی همچنین از تشکیل کمیته ای در راستای پیگیری مشکلات و معضلات حافظان قرآن، خبر داد و گفت: رفع دغدغه حافظان قرآن و قرآن دوستان باید مرتفع شود. 

مشاور و دستیار ارشد استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت : مهد قرآن کریم از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را اغاز کرده و با افتتاح این مجموعه برکات بسیار زیادی شامل حال استان شده است. 

مجید وفاپور با بیان اینکه، در دهه ابتدایی هفتاد، یک حافظ کل قرآن در استان قزوین وجود نداشت، اظهار داشت: در آن برهه، یک آقا از استان قم برای شرکت در مسابقات حفظ قرآن از سهمیه استان قزوین استفاده می کردنو تنها حافظ کل ما در استان همان یک آقا بود.

وی ادامه داد: امروز به برکت مهد قرآن، هزاران نفر در حوزه حفظ قرآن فعالیت دارند که از این تعداد استان دارای ۳۲۰ حافظ کل است.

در ادامه این نشست از ۱۸ نفر از حافظان کل قرآن کریم تجلیل شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!