جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-29
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4230 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ |
244 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

خبرورزشی – محمدرضا مهدوی، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و همچنین صحبت‌های اخیر ساکت الهامی سرمربی نساجی درباره محمد نوازی اظهاراتی را مطرح کرد. شرایط پرسپولیس برای بازگشت به لیگ را چطور […]

خبرورزشی –

محمدرضا مهدوی، بازیکن اسبق تیم ملی و باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره دیدار پیش روی پرسپولیس مقابل پیکان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر و همچنین صحبت‌های اخیر ساکت الهامی سرمربی نساجی درباره محمد نوازی اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط پرسپولیس برای بازگشت به لیگ را چطور ارزیابی می‌کنید؟

متاسفانه پرسپولیس در بازی جام حذفی نتیجه مورد نظر را کسب نکرد که البته این شرایط برای استقلال هم به وجود آمد. جام حذفی جام شگفتی‌هاست و دیدیم که چطور دو تیم دسته دومی و دسته اولی تا مرحله نیمه نهایی بالا آمدند. در کل پرسپولیس قبل از این بازی هم مقابل هوادار (در لیگ) متوقف شده بود و از این نظر فکر می‌کنم تعطیلات لیگ فرصت خوبی بود تا پرسپولیس به یک ریکاوری درست و حسابی دست بزند.

بازی با پیکان را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعاً بازی آسانی نیست. پیکان یک تیم دونده و تاکتیکی است. تیم مجتبی حسینی همیشه در مسابقاتش بسته به شرایط تیم مقابل به میدان می‌رود، اما پرسپولیس باید بداند این بازی برایش سرنوشت ساز است.

از چه نظر؟

با در نظر گرفتن بازی حساس اصفهان بین استقلال و سپاهان که احتمال زیاد می‌رود در آن دیدار سپاهان بتواند استقلال را متوقف کند.

یعنی استقلال مساوی کند؟

احتمالش زیاد است که سپاهان بتواند استقلال را با شکست یا تساوی متوقف کند. به هر حال هر کدام از این دو نتایج می‌توانند در صورت پیروزی پرسپولیس، وضعیت جدول را تا حد زیادی جذابتر کنند. اگر پرسپولیس برنده شود، سه امتیاز می‌گیرد و پرسپولیس به امتیاز ۵۳ می‌رسد و فاصله اش با استقلال را کمتر می‌کند.

پرسپولیس باید آرامش استقلال را به هم بزند/ دیسیپلین تیم از مهدی عبدی مهمتر است/ به نوازی بی احترامی کنید فوتبالی ها جوابتان را می دهند

این وضعیت چه فایده‌ای برای پرسپولیس خواهد داشت؟

قطعاً تیمی‌که در صدر جدول است و از حاشیه امنیت شش امتیازی برخوردار بوده وقتی ببیند تیم تعقیب کننده، نزدیکش شده آرامشش را از دست خواهد داد. بنابراین استرس برای بازی‌های بعدی روی استقلال بیشتر می‌شود و برعکس، پرسپولیس که امتیاز گرفته و خودش را به استقلال نزدیکتر می‌بیند در بازی‌های بعدی با قدرت تر به میدان می‌رود. در کل فکر می‌کنم سرنوشت سازترین بازی پرسپولیس همین بازی با پیکان است.

چه روش بازی را برای تیم پرسپولیس توصیه می‌کنید؟

قطعا کادر فنی مجرب پرسپولیس برای این بازی برنامه‌های خودشان را خواهند داشت. اما حتما یک فوتبال هجومی‌با در نظر گرفتن شرایط دفاعی خوب، می‌تواند پرسپولیس را برنده کند. ما پیکان را جلوی استقلال دیدیم، البته استقلال ۱۰ نفره شده بود ولی پیکان نشان داد در فاز حمله یک تیم فوق العاده خطرناک است و میتواند تیم روبرو را آزار بدهد. پرسپولیس باید این بازی را ببرد. هر طور شده باید برنده شود.

درباره تنبیه مهدی عبدی از سوی گل محمدی صحبتی دارید؟

این مسائل کاملاً به کادرفنی برمی‌گردد و باید به تصمیمات سرمربی تیم احترام گذاشت ما از بیرون به مسائل تیم پرسپولیس نگاه می‌کنیم و فقط می‌توانیم درباره بازی‌هایش نظر بدهیم ولی آنها درون تیم، یک خانواده هستند که هر روز با هم زندگی می‌کنند. قطعاً یحیی گل محمدی برای تنبیه مهدی عبدی دلایل خودش را دارد و باید به دیسیپلین تیمی‌اش احترام گذاشت چون از هر چیزی مهمتر است.

حرف باقیمانده؟

نکته‌ای در رابطه با اتفاقات فینال جام حذفی وجود دارد که باید حتما بگویم.

لابد درباره حاشیه های پایان بازی؟

بله! صحبت هایی درباره محمد نوازی دوست و رفیق ۳۰ ساله من مطرح شده که واقعاً باعث تاسف است.

پرسپولیس باید آرامش استقلال را به هم بزند/ دیسیپلین تیم از مهدی عبدی مهمتر است/ به نوازی بی احترامی کنید فوتبالی ها جوابتان را می دهند

چطور؟

محمد نوازی را از زمانی که در بهمن فوتبال بازی میکردیم می‌شناسم. ما با هم، در استقلال و تیم ملی هم فوتبال بازی کرده ایم. او یکی از فوتبالیستهای به‎ نام ایران در جناح راست است که شاید اگر بخواهیم در این سالها ۵ نفر را در پست هافبک راست اسم ببریم نوازی قطعاً یکی از آنهاست. چنین بازیکنی حالا در کسوت مربیگری قطعاً باید مورد احترام باشد. به ویژه اینکه من او را می‌شناسم و می‌دانم که اهل بی احترامی‌نیست.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

آنهایی که به هر طریقی، وارد فضای فوتبال شده اند از این بستر استفاده کنند و هیچکس نمی‌تواند مانع آنها شود، اما اگر بخواهند به اهالی این ورزش بی احترامی‌کنند برایشان گران تمام می‌شود. کسی که بخواهد به نوازی و نوازی ها بی حرمتی کند فوتبالی ها جوابش را میدهند. شاید ما فوتبالی ها در خیلی از موارد با هم اتفاق نظر نداشته باشیم، مثلا برخی آبی، برخی قرمز، تعدادی زرد و غیره باشند ولی در یک موضوع هیچ وقت پشت هم را خالی نمی‌‎کنیم و آن این است که کسی بیرون از فضای فوتبال بخواهد به فوتبالی ها بی احترامی‌کند. مانند ماجرای اخیر درباره حمید استیلی. این افراد در این قبیل موارد، پاسخ سختی از اهالی فوتبال خواهند گرفت. بنابراین آنهایی که به هر روشی وارد فوتبال شده‌اند و شغلی برای خودشان دست و پا کرده اند احترام شان را دست خودشان نگه دارند.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!