شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4328 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ |
526 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، ماموستا محمد واوی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی علما و روحانیون که با محوریت ‌نقش علما در ‌جهاد تبیین و اتحاد امت اسلامی برگزار شد، افزود: دشمنان در طول سالیان گذشته همواره در پی ضربه زدن و خدشه دار کردن دین مبین اسلام بوده اند که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان همیشه […]

به گزارش ایرنا، ماموستا محمد واوی عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی علما و روحانیون که با محوریت ‌نقش علما در ‌جهاد تبیین و اتحاد امت اسلامی برگزار شد، افزود: دشمنان در طول سالیان گذشته همواره در پی ضربه زدن و خدشه دار کردن دین مبین اسلام بوده اند که اتحاد و یکپارچگی مسلمانان همیشه نقشه های شوم آنها را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه علمای بزرگ اسلام می‌توانند نقش پراهمیتی را در خصوص مساله وحدت ایفا کنند، گفت: علما می‌توانند با منّویات و سخنان وحدت بخش خویش گام موثری در تقریب مذاهب اسلامی بردارند و حیله و نیرنگ دولت‌های استبدادی و استعماری را به خودشان برگردانند.

امام جمعه سردشت با بیان اینکه غرب به دنبال جدایی امت اسلام و انشقاق میان دولت‌های اسلامی است، اظهار کرد: آنچه امروز نیاز به قوت و قدرت دارد مساله اتحاد و وحدت است، اختلاف نظر و سلیقه همیشه و در همه جا وجود دارد ولی آنچه امت اسلام را از آسیب‌ها و آفت‌ها مصون نگه می‌دارد وحدت و انسجام اسلامی است.

وی یادآور شد: بسیاری از مسلمانان و فرق اسلامی پیام وحدت میان خود را درک کردند و آن را سرلوحه کار خود قراردادند، اما برخی دیگر نظیر وهابیت وتکفیری‌ها به این پیام توجهی نکردند.

ماموستا واوی بصیرت و خردمندی بزرگان جهان اسلام را ضامن و عامل وحدت بخش میان امت اسلام توصیف کرد و گفت: وحدت مؤلفه اصلی عزت و اقتدار مسلمانان بوده و باید با همه امکانات خود از این مؤلفه هویت بخش دفاع کنیم.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه سردشت نیز در این نشست گفت: جامعه روحانیت از سال های پیش از انقلاب اسلامی همواره در صحنه بوده و به دلیل جایگاه ویژه در میان مردم و شبکه ارتباطی وسیع چهره به چهره ای که در اختیار داشته در راهبری رخدادهای انقلاب اسلامی نقش آفرینی مستقیم کرده است و هر روز وظیفه این قشر در حراست از ارزش های انقلاب سنگین تر می‌شود.

حجت الاسلام حمزه صحیحی افزود: انقلاب اسلامی ایران براساس مبانی و شاخص های دینی پایه‌گذاری شد و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری و کلیدی در شکل گیری و صیانت از آن بر عهده داشته و دارند.

وی اظهار کرد: دشمنان همیشه در صدد ایجاد تفرقه و نفاق بین مسامانان بوده اند و بصیرت افزایی راه مقابله با این دسیسه شوم است.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه سردشت اضافه کرد: دشمن می کوشد با بزرگ نمایی مشکلات اجتماعی، ناامیدی را در روح جامعه بدمد که راه مقابله با این توطئه آگاه سازی جامعه و انتقال دستاوردهای نظام اسلامی به لایه های جمعیتی است و در این راستا جامعه روحانیت رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی یادآور شد: خدمت بی منت، ساده زیستی، قناعت و اخلاص در عمل، اساس روحیه انقلابی است که باید به دست توانمند علمای اسلام در جامعه نهادینه شود.

در ادامه از خدمات و تلاش‌های ۷۷ نفر از امامان جمعه و جماعت و روحانی اهل تشیع تجلیل به عمل آمد.

سرهنگ قاسم نصیری فرمانده سپاه سردشت نیز در نشست صمیمانه با امامان جمعه و جماعت، ضمن پیگیری و بررسی مسایل و مشکلات آنان، قول مساعد برای رفع برخی از مسایل آنان داد.

به گزارش ایرنا، شهرستان سردشت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر، سه بخش ربط، مرکزی و وزینه با۶ دهستان و ۲۴۶ روستا و جمعیت ۱۲۰ هزار نفر است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!