پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-03-28
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4336 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ |
300 بازدید
۰
3
ارسال به دوستان
پ

به گزارش ایرنا، فریدون حامدی شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: طی فراخوانی که برای پوستر این جشنواره اعلام کردیم، ۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت به نظر صاحب نظران و هنرمندان اثر فواد حامدی بعنوان پوستر این جشنواره انتخاب شد. […]

به گزارش ایرنا، فریدون حامدی شامگاه یکشنبه در آیین رونمایی از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز اظهار داشت: طی فراخوانی که برای پوستر این جشنواره اعلام کردیم، ۱۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت به نظر صاحب نظران و هنرمندان اثر فواد حامدی بعنوان پوستر این جشنواره انتخاب شد.

وی به اهمیت این جشنواره در میان کُرد زبانان اشاره کرد و افزود: تمام هنرمندان کُردنشین جهان به این جشنواره امید دارند و تداوم و برگزاری ۱۷ دوره از این جشنواره مدیون تلاش و زحمات پیشکسوتان و هنرمندان کردستان است.

حامدی با بیان اینکه این جشنواره روز ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود، اضافه کرد: ۱۱ گروه نمایش شامل هفت اثر داخلی و چهار اثر خارجی در این جشنواره حضور دارند.

رییس شورای اسلامی شهر سقز نیز در این آیین گفت: جشنواره تئاتر کُردی سقز بخشی از هویت و شناسنامه فرهنگی هنری شهرستان سقز است و امیدواریم برگزاری این جشنواره هر سال بهتر از دوره قبل آن برگزار شود.

کیوان بهرامی بر حمایت اعضای شورا و شهرداری سقز از هنرمندان سقزی در راستای برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر کُردی امسال تاکید کرد و گفت: امیدواریم در طول برگزاری جشنواره میزبان خوبی برای هنرمندان خارجی و داخلی ایران باشیم.

ارسطو گویلی شهردار سقز نیز در این آیین با اشاره به اینکه امروزه شهرهای جهان به دنبال یک برند هستند تا تأثیرگذاری خود را به نمایش بگذارند، اظهار داشت: یکی از جذابیت ها و برندهای سقز تئاتر کُردی است که باید مسوولان، هنرمندان و اصحاب رسانه آن را به جهان معرفی کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!