شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-20
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4340 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۸ |
541 بازدید
۰
می پسندم
ارسال به دوستان
پ

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و روز شوراها، با اشاره به اینکه تبعیت از قانون یک وظیفه است، اظهار کرد: باید برخی کارهای موروثی در شهرداری ریشه‌کن شود و نباید کسانی که در حال ساخت و ساز هستند با استفاده از اهرم فشار برای اعضای […]

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی پیام روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر و روز شوراها، با اشاره به اینکه تبعیت از قانون یک وظیفه است، اظهار کرد: باید برخی کارهای موروثی در شهرداری ریشه‌کن شود و نباید کسانی که در حال ساخت و ساز هستند با استفاده از اهرم فشار برای اعضای شورا در قبال فعالیت در ستاد انتخاباتی آنان خواستار کاهش عوارض باشند که در این صورت شهرداری با مشکل مالی مواجه می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه شهرداری میاندوآب درآمد پایدار ندارد، افزود: در دوره‌ قبلی شورای شهر میاندوآب به احداث کارخانه آسفالت اقدام شده ولی برای راه‌اندازی دستگاه سنگ شکن آن به ۳۰ میلیارد ریال نیاز است و اکنون که مردم از وضعیت آسفالت معابر و مبلمان شهری نارضایتی دارند و به شوراها رای داده‌اند تا به عنوان نماینده آنان برای عمران و آبادانی شهر فعالیت کنند، آن را مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهردار و شورای دور ششم تازه مدیریت شهری را تحویل گرفته‌اند، گفت: در ۲ ماهی که در این شهر هستم، شهردار و اعضای شورای شهر با تمام توان و قدرت تلاش می‌کنند تا در جهت توسعه و پیشرفت شهر کارهایی انجام دهند که جای قدردانی دارد ولی بعضی بدعت‌های غیرقانونی که از گذشته در شهرداری حاکم است و انتظارات غیرمعقول که برخی افراد از شورای شهر دارند مشکلاتی در روند اجرای کارهای شهرداری ایجاد می‌کند.

فرماندار ویژه میاندوآب با بیان اینکه رای دادن به اعضای شورای شهر و فعالیت در ستادهای انتخاباتی آنان باید با تصور پیشرفت و توسعه شهر همراه باشد، افزود: باید به جای مدنظر قرار دادن منافع شخصی، منافع شهر و مردم را در نظر گرفت و نباید اعضای شورا را تحت فشار قرار داد که در برابر خواسته آنان کوتاه بیایند.

پیام، با بیان اینکه صرف تصویب شورای شهر ملاک نیست و باید به تایید هیات تطبیق فرمانداری نیز برسد، گفت: شورای شهر نمی‌تواند غیرقانونی طرحی را تصویب کند و باید بی‌قانونی در شهر میاندوآب برای همیشه از بین برود چراکه دولت آقای رییسی دولت قانونمند و مبارزه با فساد و رانت و سوءاستفاده کنندگان از شهرداری است.  

وی با بیان اینکه عموم مردم پایبند به قانون هستند، افزود: عده‌ای خاص که تعداد آنان در میاندوآب به یک درصد نیز نمی رسد انتظار نداشته باشند که شورای شهر و شهرداری به درخواست غیرمنطقی آنان تمکین کنند چراکه وظیفه شورای شهر و شهرداری در گام اول اداره بهتر شهر است تا به پیشرفت و ایجاد امکانات رفاهی برای شهروندان منجر شود.

فرماندار میاندوآب: قانون و تبعیت از آن ملاک عمل شهرداری است

وی افزود: مردم رسیدگی به وضعیت ترمینال مسافربری، میدان میوه و تره بار و جلوگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز را مطالبه می‌کنند، اظهار کرد: در یک معبر هشت متری ساختمان ۱۱ طبقه بدون پارکینگ احداث شده و این مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و همچنین به جهت اینکه کارمند شهرداری متوجه نشده و یا تحت فشار قرار گرفته باید برای دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشد و عده‌ای هم با ساخت و ساز غیرمجاز به منافع خود دست می‌یابند.

وی همچنین با بیان اینکه شهردار با تمام قدرت به کار خود ادامه دهد، افزود: پرداخت به موقع حقوق و تکریم کارکنان در اولویت شهرداری باشد.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران و کارکنان شهرداری چند ماه به تعویق افتاده بود، اظهار کرد: شهردار و شورای شهر تمام تلاش خود را برای پرداخت بخشی از حقوق بکار بستند ولی باز ۲ ماه است که به تاخیر افتاده که برای پرداخت آن نیز اهتمام جدی دارند.

فرماندار ویژه میاندوآب کارکنان شهرداری نیز خواست که در برابر سختی ها و اینکه ماه‌های زیادی حقوق نگرفته اند. انگیزه خود را از دست ندهند، گفت: این شهر متعلق به همه است و در پیشرفت آن لحظه‌ای نباید کوتاهی کرد.

وی با بیان اینکه از مردم میاندوآب نیز می‌خواهم در پاکیزه نگهداشت شهر اهتمام داشته و با پاکبانان شهرداری همکاری کنند، اظهار کرد: میاندوآب نباید در توسعه و آبادانی از شهرهای همجوار خود عقب بماند چرا که در این شهر به لحاظ موقعیت جغرافیایی روزانه مسافران زیادی تردد می‌کنند و باید از هر نظر به ویژه مسایل زیست محیطی در بهترین شکل باشد.

وی با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان خیابان شریعتی گفت: با اینکه شهروندان از وضعیت و سدمعبر خیابان شریعتی گله‌مند بوده و خیلی‌ها ساماندهی آن را سخت می‌دانستند ولی در بازدیدی که از آن محل داشتیم، مغازه‌داران قبول کردند در مغازه خود فعالیت کنند و دستفروشان نیز در محلی که شهرداری در حال آماده سازی است در آن تجمیع شوند.

‌وی با قدردانی از مردم و بازاریان مردم در همراهی دولت گفت: اگر برخی هم در صدد قانون شکنی باشند طبق قانون با آنان برخورد خواهیم کرد تا حقوق شهروندان دیگر تضییع نشود.

فرماندار ویژه میاندوآب کارکنان شهرداری را به تکریم شهروندان و ارباب رجوع در مراجعه به این نهاد توصیه کرد و گفت: با قدرت تمام از مدیر شهردار و شورای شهر پشتیبانی کرده و نباید مسایل گذشته تکرار شود و اینکه اکنون شهرداری زمین‌گیر شده و پولی برای لکه‌گیری معابر و پرداخت حقوق کارگران را ندارد بررسی شود.

پیام با بیان اینکه به جایگاه‌ها اهمیت داده نشده است، گفت: عدم ثبات مدیریتی در راس شهرداری میاندوآب در گذشته موجب این مشکلات شده و اگر مدیریت شهری قوی وجود داشته باشد و برای پیشرفت شهر کار کند، به یقین همه کارکنان نیز قوی و قدرتمند خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر افرادی درصدد تنزل جایگاه شهرداری باشند، با آنان برخورد خواهیم کرد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر در مواجهه با برخی افراد که از آنان خواسته‌ای مبنی بر کاهش عوارض دارند به خاطر شهر و شهروندان و پیشبرد اهداف شهرداری آن را قبول نکنند.

فرماندار میاندوآب: قانون و تبعیت از آن ملاک عمل شهرداری است

وی اضافه کرد: باید تمام قوانین حاکم در نهاد شهرداری اجرا شود و این موارد از سوی فرمانداری به صورت مستقیم و نامحسوس رصد خواهد شد و اگر کسی مصمم برای پرداخت عوارض شهرداری باشد و عده‌ای با قول کاهش آن مانع پرداخت آن از سوی شهروندان باشند، در واقع به کارگران و به شهرداری خیانت می‌کنند.

وی با بیان این‌که قانون ساخت و ساز در تمام شهرها رعایت می‌شود، اضافه کرد: این در حالیست که ارزش افزوده ساختمان‌ها در میاندوآب نسبت به شهرهای دیگر بیشتر است و ایجاد دوگانگی در شهر قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: مردم باید تکلیف خود را بدانند و براساس قانون کارهای خود را پیش ببرند و برخی کارشناسان‌ شهرداری هم این موارد را مدنظر قرار دهند.

وی همچنین گفت: شهرداری اجرای طرح‌های خود را براساس برنامه زمانبندی شده به مردم اعلام کند و منابع درآمدی خود را شفاف کند و برای تحقق و ایجاد درآمد منابع پایدار تعریف شود.

وی با بیان اینکه تعرفه ماده ۱۰۰ شهرداری افزایش می‌یابد، افزود: براساس قوانین موجود برخی که اقدام به ساخت و ساز می‌کنند و با پرداخت مبلغ جزعی از طریق ماده ۱۰۰ کار خود را انجام می‌هند که جلو تخلف را نگرفته و نتیجه‌ قابل ملموسی هم برای شهرداری ندارد و اینکه مردم کار می‌خواهند باید درآمد پایدار داشت.

فرماندار میاندوآب در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند تا مردم با این فرصت در امورات شهری و روستایی در برطرف کردن کاستی‌ها دخالت داشته باشند.

پیام همچنین افزود: کارگران با عرق پیشانی و پینه دستان خود در جهت تنظیف شهر تلاش می‌کنند و هیچ درآمدی به غیر از حقوق ندارند و ما مسوولان در سخنرانی خود به انواع روایات و احادیث در مورد جایگاه کارگر اشاره می‌کنیم و باید با تاسی از آنها حق و حقوق آنان را به موقع پرداخت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر میاندوآب نیز در این مراسم اظهار کرد: کارگران به عنوان سربازان جبهه کار و تلاش در دفاع مقدس نیز نقش آفرینی کردند و در این راه شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کردند.

فیروز تقوی افزود: در بین قشر کارگران شهرداری صدای برخی از آنان شنیده نمی‌شود که آنان کارگران شرکت‌های پیمانکاری در واحدهای فضای سبز و خدمات شهری هستند که حتی برای دریافت حقوق و بیمه خود دستشان به جایی بند نبوده و نیست.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های پیمانکاری به ویژه پیمانکاران شهرداری در این زمینه ناعدالتی می‌کنند، اظهار کرد: پیمانکاران برای استفاده از نیروهای ضعیف دستشان باز است و با زیر پا گذاشتن قوانین، با محول کارهای زیادی، کمترین حقوق را به کارگران می‌دهند.

فرماندار میاندوآب: قانون و تبعیت از آن ملاک عمل شهرداری است

وی ادامه داد: در دوران شیوع کرونا که کارمندان از دورکاری بهره‌مند می‌شدند، کارگران خدمات شهری بدون هیچ چشم‌داشتی و داشتن تجهیزات بهداشتی فعالیت می‌کردند و حتی به موقع ویا هیچ وقت حقوق دریافت نکرده بیمه‌ای برای آنان پرداخت نمی‌شد.

وی با بیان قشر کارگران در دوران مختلف با تغییر شهرداران و پیمانکاران اخراج و کار خود را از دست می‌دادند، گفت: ما باید قدردان زحمات این قشر باشیم و از شهردار بابت ترتیب این مراسم قدردانی می. کنم.

وی با بیان اینکه شروع دوره ششم شورای شهر مشکلات مالی گریبانگیر مدیریت شهری شد، اظهار کرد: بیمه و حقوق کارگران شهرداری به تعویق افتاد ولی تمام توان خود را بکار بستیم تا حدودی پرداخت حقوق‌ها را بروزرسانی کنیم.

بابک قدیمی شهردار میاندوآب نیز با اشاره به اینکه بیشتر کارگران شهرداری بدون اینکه قراردادی در دست داشته باشند و نمی‌دانستند حق و حقوق خود را بر چه ملاکی دریافت می‌کنند، گفت: بنده بعد از حضورم در شهرداری از قرارداد آنان یک نسخه به خودشان و یک نسخه هم به اداره کار تحویل دادم تا بتوانند حقوق و مزایای خود را بدون اینکه ضایع شود طبق قانون کار دریافت کنند.

تجلیل از کارگران شهرداری و اعضای شورای شهر بخش پایانی این مراسم بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!