جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-04-19
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 4615 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۱۷ |
328 بازدید
۰
1
ارسال به دوستان
پ

خوزستان نخستین و کرمان آخرین استانی هستند که سکانداران آنها طی فرآیند تعیین استانداران دولت سیزدهم از  ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱  مشخص شدند.  حال با تکمیل فهرست، فصل جدیدی در مدیریت واحدهای مختلف تقسیمات کشوری آغاز شده است، دوره ای که برای استانداران جدید همچون پیشینیان آنها به سرعت می‌گذرد و این مسوولان برای رفع چالش‌ها و […]

خوزستان نخستین و کرمان آخرین استانی هستند که سکانداران آنها طی فرآیند تعیین استانداران دولت سیزدهم از  ۱۴ شهریور ماه ۱۴۰۰ تا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱  مشخص شدند. 

حال با تکمیل فهرست، فصل جدیدی در مدیریت واحدهای مختلف تقسیمات کشوری آغاز شده است، دوره ای که برای استانداران جدید همچون پیشینیان آنها به سرعت می‌گذرد و این مسوولان برای رفع چالش‌ها و مشکلات مردم به خصوص در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی، باید فرصت خدمتگزاری را غنیمت بشمارند و با رونق‌بخشی به مسیر توسعه، اثری ماندگار از مدیریت خود به یادگار بگذارند. 

به واقع، ۳۱ استان کشور شامل  ۴۶۹ شهرستان، ۱۱۵۷ بخش، ۱۴۲۴ شهر، ۲۷۱۹ دهستان و ۳۹ فرمانداری ویژه  در مسیر توسعه پایدار، گرفتار طیف کم و بیش گسترده‌ای از مسائل و آسیب های کلان هستند که رفع آنها در کنار اتحاد و همدلی، عزم و تدبیر مدیرانی جهادگر، خدمتگزار، متخصص و کارآمد را می‌طلبد.

به بیان وزیر کشور، حفظ همبستگی، فعال کردن ظرفیت‌های خفته در استان و هم‌جهت کردن آنها به سمت پیشرفت، همراه با فسادستیزی، مردم‌داری و اخلاق‌مداری از مهمترین مسوولیت‌های استانداران است.

احمد وحیدی همچنین اعلام کرده است که وزارت کشور به عنوان یک راهبرد به دنبال تقویت اقتصاد مرزی با محوریت بازارچه‌هاست و در این زمینه، استانداران از اختیارات کامل برخوردار هستند تا پیشرفت پایدار مناطق مرزی محقق شود.

در این راستا و براساس دغدغه‌هایی برای بهبود حکمرانی در دو سطح ملی و استانی، مقرر شده است که در قالب راهبرد تمرکززدایی، از طریق واگذاری اختیارات بیشتر به استانداران سراسر کشور ، الگوی حکمرانی در استان‌ها متحول شود.

استانداران در فرآیند انتخاب تا رای اعتماد

طبق قانون استانداران براساس پیشنهاد وزیر کشور، پس از بررسی سوابق و برنامه‌هایشان و اخذ رای اعتماد هیات وزیران، با حکم رئیس جمهور منصوب شدند، فرآیندی که برای برخی استان‌ها اندکی طولانی شد و وزیر کشور درباره آن توضیح داد که اصل بر تغییر نیست بلکه بر  شایسته سالاری است.

وحیدی درباره شاخص‌های انتخاب استانداران هم صراحت دارد: باید افرادی کارآمد، قانون‌مدار، پیگیر پیشرفت همه‌جانبه استان‌ها و تقویت‌کننده مشارکت سیاسی و اجتماعی باشند، عقلانیت انقلابی داشته باشند و بتوانند در استان وفاق ایجاد کرده و سازگار با مردم باشند. 

وی همچنین گفته است: انتخاب استانداران  طی فرآیندی تخصصی و متناسب با گفتمان دولت مردمی صورت گرفته است.

در تعیین استانداران، علاوه بر شاخص های ذکر شده، بومی بودن  به عنوان مزیت در نظر گرفته شد، به طوری که ۲۱نفراز نمایندگان عالی دولت در استان‌ها بومی هستند. 

در میان این مدیران ارشد، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی تنها فردی از استانداران دولت دوازدهم است که اعتماد دولت سیزدهم را نیز برای همراهی اخذ کرده‌است.

اما نمایندگان عالی دولت سیزدهم در استان‌ها که مجری تحول مدیریتی مورد نظر این دولت و پیگیر توسعه متوازن و همه جانبه شده‌اند، چه افرادی هستند؟  

آذربایجان شرقی
زین‌العابدین خرم رضوی پانزدهمین استاندار آذربایجان شرقی و جانشین محمدرضا پورمحمدی، متولد سال ۱۳۴۵ در شهرستان شاهین‌دژ است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

او  مدرک کارشناسی ارشد مدیریت و کارشناسی مدیریت برنامه ریزی دارد و پیش از این به عنوان فرمانده در یگان های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس فعالیت داشته است و فرماندهی لشکر عاشورا، آخرین مسوولیت خرم رضوی بود.

استاندار جدید آذربایجان شرقی که ۲۵ مهرماه اعتماد هیات وزیران را اخذ کرد، می‌گوید چالش‌ها و عوامل موثر بر توسعه آذربایجان‌شرقی را می‌شناسد، تامین امنیت در حد اعلا برای سرمایه‌گذاران، اقدام جهت تکمیل بیش از ۹۵۰ پروژه نیمه‌تمام زیرساختی و جلب همراهی و همکاری نخبگان، فرهیختگان، هنرمندان، اهالی فرهنگ، مبتکران و فناوران استان را نوید داده است. 

آذربایجان شرقی در گوشه شمال غربی کشور  با ۲۱ شهرستان، معادل ۴۵۴۹۱ کیلومتر مربع وسعت و ۴ میلیون نفر جمعیت دارد. 

آذربایجان غربی
محمدصادق معتمدیان‌  زاده ۱۳۴۹ در کرمانشاه به عنوان پانزدهمین استاندار آذربایجان غربی در ۲۵ مهرماه مورد تایید وزیران دولت سیزدهم قرر گرفت و جانشین محمدمهدی شهریاری شد.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

او مدرک کارشناسی ارشد در رشته مدیریت و کارشناسی اقتصاد دارد و از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی ‌اش می توان به استاندار خراسان جنوبی (از آذرماه ۱۳۹۷ تا مهر ۱۳۹۹) و استاندار خراسان رضوی (از مهرماه ۱۳۹۹) اشاره کرد.

معتمدیان می‌گوید که احیای دریاچه ارومیه، اتمام پروژه های نیمه تمام با توجه به همه راهکارهای سرمایه گذاری، اجرای مگاپروژه هایی در راستای توسعه استان، استفاده از ظرفیت مرزی و تجاری و همچنین تبدیل استان به هاب لجستیک و البته ایجاد ارتباط بین منطقه قفقاز و خلیج فارس از جمله برنامه‌هایش برای آذربایجان غربی است، استانی در شمال غربی کشور با ۱۹ شهرستان که ۳۷۴۳۷ کیلومتر مربع وسعت و حدود سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. 

اردبیل
سید حامد عاملی در پی اخذ رای اعتماد از دولت در چهارم مهرماه، دهمین استاندار اردبیل و جانشین اکبر بهنامجو شد. او متولد ۱۳۵۶ در اردبیل است و دکترای علوم ارتباطات دارد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

عاملی  پیش از این در سِمَت‌هایی همچون مشاور استاندار و دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاران استان اردبیل، معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل و معاون برنامه ریزی و عضو موظف هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعالیت داشته است.

وی درباره اردبیل  که با ۱۲ شهرستان، ۱۷۹۵۳ کیلومتر مربع وسعت و یک میلیون و ۲۴۹ هزار نفر جمعیت در شمالی‌ترین نقطه کشور قرار دارد، گوید: توسعه همه‌جانبه و متوازن استان در اولویت برنامه‌های دولت است و برنامه‌های توسعه‌ای برای رسیدن به اهداف مورد نظر به جد پیگیری می‌شود.

اصفهان
نماینده عالی دولت در استان سیدرضا مرتضوی متولد سال ۱۳۵۶ در شهر اصفهان، دانش آموخته دکتری مهندسی مواد و عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان است که جانشین عباس رضایی شد. او ۱۱ مهرماه اعتماد دولت را کسب کرد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

استاندار جدید پیش از این به عنوان مدیر مرکز توسعه خوشه‌های صنعتی استان اصفهان، قائم‌مقام مدیرعامل و معاون صنایع کوچک و عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مشاور استاندار اصفهان و مشاور بنیاد نخبگان و مدیر طرح توانمندسازی، مسئولیت داشته است.

مرتضوی می‌گوید: با توجه به اینکه آب اولویت همه مسائل و مشکلات استان است، این مهم در اولویت پیگیری نماینده عالی دولت در اصفهان قرار دارد.

استان اصفهان در مرکز ایران با ۲۸ شهرستان، ۱۰۷٬۰۲۷ کیلومتر مربع مساحت، حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد. 

البرز
مجتبی عبداللهی متولد سال ۱۳۴۵ در تهران هفتمین استاندار البرز  است که با رای اعتماد دولت در ۱۶ آبان، جانشین عزیزاله شهبازی شد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

شهردار مناطق ۷ و ۲۰ تهران، معاون شهردار تهران در امور اجتماعی و فرهنگی و نیز حوزه خدمات شهری و محیط زیست و مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در سوابق اجرایی عبداللهی دیده می شود. 

عبداللهی گفته است: در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تجربیات فراوانی دارم؛ می توانیم با استفاده از ظرفیت های مردمی و معتمدان محلی و جوانان انقلابی و دستگاه های مرتبط در راستای ساماندهی مناطق آسیب‌پذیر و مقابله با آسیب های اجتماعی دستاوردهای ارزشمندی را رقم بزنیم.

البرز با ۵٬۸۳۳ کیلومترمربع، ۷ شهرستان و  بیش از سه میلیون نفر جمعیت، سی و یکمین استان کشور است. 

ایلام   
حسن بهرام‌نیا استاندار جدید ایلام و جانشین محمد نوذری، متولد ۱۳۴۳ در نهاوند است. او دارای مدرک تحصیلی دکتری تخصصی برنامه ریزی شهری، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری و لیسانس مهندسی عمران است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

از سوابق اجرایی و مدیریتی بیست و یکمین استاندار ایلام که ۳۰ آبان رای اعتماد وزیران را کسب کرد، می توان به نمایندگی مردم شهرستان نهاوند در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، معاونت سیاسی امنیتی استان ایلام در دولت دهم و فرمانداری شهرستان تویسرکان از توابع استان همدان در دولت نهم اشاره کرد.

بهرام نیا ابراز امیدواری کرده است که بتواند با همراهی و تعامل تمامی نخبگان، فعالان سیاسی، ایلات، طوایف و بزرگان این ایلام،  این استان را به جایگاهی که شایسته آن است، برساند.

وی می گوید: خوشبختانه شناخت خوبی از ویژگی های این استان دارم و امیدوارم در دوره مسوولیت بتوانم منشا خیر و برکت برای پیشرفت و استفاده بهینه از ظرفیت های استان باشم.

ایلام با مساحت ۲۰٬۱۳۳کیلومتر مربع، دارای ۱۲ شهرستان و حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب کشور واقع است. 

بوشهر
احمد محمدی‌زاده متولد ۱۳۴۰ در گناوه  به عنوان استاندار بوشهر و نماینده عالی دولت سیزدهم در این استان جانشین عبدالکریم گراوند شده است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

 محمدی‌زاده که ۳۱ شهریور به عنوان استاندار مورد اعتماد دولت قرار گرفت، پیش از این به عنوان فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه پاسداران و دستیار و مشاور عالی وزیر نفت در دولت دهم فعالیت داشته است.

او می گوید: پس از بهبود شرایط کرونایی و تثبیت وضعیت در استان با همدلی و بهره گیری از همه ظرفیت ها به حوزه های اصلی نظیر فرهنگ، تربیت و تعلیم و توسعه امور زیربنایی برای توسعه و پیشرفت استان اقدام خواهد شد. همچنین سعی بر حرکت رو به جلو برای حوزه‌‏های تولیدی، صنعتی و کشاوزی در دستور کار است تا استان رونق اقتصادی خود را بازیابد.

هفدهمین استان بزرگ کشور با ۱۰ شهرستان، ۲۲٬۷۴۲ کیلومترمربع وسعت  و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت، در جنوب نقشه ایران قرار دارد. 

تهران
محسن منصوری به عنوان یکی از جوان‌ترین استانداران، با رای دولت سیزدهم در ۱۸ مهرماه، جانشین انوشیروان محسنی بندپی شد.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

او متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است.

وی پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره بنیاد علوی و مدیرعامل و عضو مؤسس و هیات مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده است.

استان تهران با۱۶ شهرستان، ۱۲٬۹۸۱  کیلومتر مربع ، ۱۴ میلیون جمعیت دارد و منصوری معتقد است که مشکلات آن را باید در داخل استان و با ابتکار خلاقانه و جامعه دانشگاهی حل کرد. 

خراسان رضوی
یعقوبعلی نظری که به عنوان استاندار جانشین محمدصادق معتمدیان شده، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان فریمان است و مدرک کارشناسی ارشد امور دفاعی و کارشناسی جغرافیا دارد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

نظری که ۲۵ مهرماه اعتماد هیات وزیران را کسب کرد، عضویت در شورای تأمین استان و ستاد ویژه تدابیر اقتصادی خراسان رضوی را در کارنامه دارد  و می گوید: می خواهیم آنچه در ذات مقدس جمهوری اسلامی وجود دارد، یعنی اسلامیت و جمهوریت را پیاده کنیم و در این راستا با حضور گسترده مردم و جوانان زمان زیاد برای روشن شدن افقها و ریل گذاری صرف نخواهیم کرد؛ لذا  از بخش‌های مردمی و اقتصادی می خواهیم به دنبال ارائه پیشنهاد و برنامه باشند و ما را تحت فشار پیگیری های خود قرار دهند. موضوع مهم دیگر این است که بخشهای معطل را فعال کنیم،  اگر کارخانه ای در بخش صنعتی نیمه فعال یا تعطیل است، ابتدا باید فعال شوند.

خراسان رضوی با وسعت  ۱۱۸٬۸۵۴ کیلومتر مربع با ۳۳ شهرستان و حدود ۶ و نیم میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور قرار دارد. 

خراسان جنوبی 
جواد قناعت سوم آذرماه به عنوان استاندار خراسان جنوبی از دولت رأی اعتماد گرفت و جانشین حمید ملانوری شد. نهمین استاندار  خراسان جنوبی متولد سال ۱۳۴۴، اهل آمل، جانبار ۳۵ درصد و دارای مدرک دکتری شیمی آلی، کارشناسی ارشد شیمی تجزیه و کارشناسی شیمی محض است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

وی از سال ۱۳۹۸ تاکنون به عنوان معاون امور توسعه مدیریت و منابع بنیاد مستضعفان فعالیت داشته و پیش از آن نیز دارای مسئولیت هایی همچون استاندار گلستان (۱۳۹۲-۱۳۸۸)، معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران (۱۳۸۸-۱۳۸۴) بوده است.

قناعت ارتقای شاخص‌های اقتصادی استان را در اولویت برنامه‌های کاری خود اعلام کرده و پیگیری مشکلات اقتصادی، تکمیل زنجیره فرآوری معادن، استفاده از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی، کادرسازی برای استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و پیگیری انتقال آب به استان را از جمله برنامه های مدیریتی اش خوانده است. 

استان مرزی خراسان جنوبی با ۱۵۱٬۱۹۳ کیلومترمربع،  دارای۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق کشور است. 

خراسان شمالی 
محمدرضا حسین‌نژاد دهم آذرماه به عنوان یازدهمین استاندار خراسان شمالی از هیات وزیران رای اعتماد گرفت و جانشین  محمدعلی شجاعی شد

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

حسین‌نژاد متولد اول فروردین ماه ١٣۴۴ در شهرستان شیروان، دارای مدرک فوق لیسانس عمران از دانشگاه فردوسی مشهد و دکترای برنامه ریزی شهری از پژوهشگاه بحران های طبیعی اصفهان است. 

وی مسوولیت های مختلفی را در حوزه های مختلف اجرایی و عمرانی در استان های خراسان‌های رضوی و شمالی تجربه کرده است و در هشتمین دوره  انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده مردم شیروان در مجلس انتخاب شد که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این دوره بود.

پانزدهمین استاندار خراسان شمالی معتقد است: مردم، سرمایه اصلی نظام هستند به گونه ای که اگر با همکاری و همدلی بتوانیم امید و انگیزه را بین آنها ایجاد کنیم، موفق عمل کرده ایم.
به بیان حسین‌نژاد، برای توسعه استان نباید از تجارب استانداران گذشته غافل شویم زیرا هر فردی نقاط قوت و ضعف هایی دارد که نگاه به این تجارب می تواند راهگشای بسیاری از مسائل باشد.
حراسان شمالی با  ۲۸٬۱۷۹ کیلومتر مربع، ۸ شهرستان و حدود ۹۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور است. 

خوزستان
صادق خلیلیان که ۱۴ شهریور ماه با رای دولت استاندار جدید خوزستان شد، متولد ۱۳۳۸ در اهواز، دانش آموحته کارشناسی خاک‌شناسی از دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد کشاورزی و دکترای اقتصاد منابع طبیعی از دانشگاه تربیت مدرس است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

از سوابق مدیریتی و اجرایی خلیلیان گه جانشین قاسم سلیمانی دشتکی است، می‌توان به معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و عضو شورای بیمه مرکزی کشور به عنوان نماینده این وزارتخانه در دولت نهم و نیز وزیر جهاد کشاورزی و عضو شورای پول و اعتبار در دولت دهم اشاره کرد.

شاید بتوان شاه‌بیت ظهارات خلیلیان را برخورد با صنایع بزرگ استان ذکر کرد که به گفته وی، نقدینگی و درآمد خودرا به تهران منتقل می کنند و مردم استان خیر چندانی ازوجود این صنایع آلوده زا نمی برند.
او می گوید که به دنبال تغییر رفتار اقتصادی صنایع بزرگ استان خواهد بود تا این صنایع نقش خود را در توسعه استان ایفا کنند.

کنترل بیماری کرونا و نرخ بالای بیکاری، تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام، توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی و نگاه به بازارهای ملی ، منطقه ای و بین المللی از دیگر اولویت کاری خلیلیان در استانی است که واقع در جنوب غرب کشور نزدیک به ۵ میلیون نفر جمعیت، ۲۹ شهرستان و ۶۴٬۰۵۷ کیلومتر مربع وسعت دارد. 

چهارمحال و بختیاری 
غلامعلی حیدری سودجانی  بیست و سومین استاندار چهار محال و بختیاری و جانشین اقبال عباسی،  متولد ۱۳۴۲ در سودجان شهر کرد است. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

چهارمین استاندار بومی چهارمحال و بختیاری  فرزند شهید است، مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دارد و مسئولیت‌های اجرایی گوناگونی را در دوران دفاع مقدس برعهده داشته و بارها در حوزه‌های مختلف به عنوان مدیر و فرمانده نمونه کشوری برگزیده شده است. وی پیش از این در سازمان پدافند غیر عامل کشور بعنوان جانشین این سازمان خدمت می کرد.

حیدری که ۳۰ آبان رای اعتماد دولت سیزدهم را اخذ کرد، بیکاری را از زخم‌های استان می داند و از مردم می خواهد در کاهش مشکلات و بیکاری کمک کنند.

چهار محال و بختیاری با گستره ای برابر با ۱۶٬۴۲۱ کیلومترمربع و ۱۰ شهرستان، ۹۴۷۷۶۳ نفر جمعیت دارد. 

زنجان
محسن افشارچی استاندار هجدهم زنجان که متولد سال ۱۳۴۹ در شهر زنجان است، دارای مدرک دکتری در رشته مهندسی کامپیوتر – هوش مصنوعی از دانشگاه کلگری کانادا، کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه علم و صنعت ایران و کارشناسی مهندسی کامپیوتر – سخت افزار از دانشگاه اصفهان است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

ریاست دانشگاه زنجان (۱۳۹۳-۱۳۸۹) و دانشکده مهندسی دانشگاه زنجان (۱۳۸۹-۱۳۸۶)، فعالیت در ستادهای انتخاباتی‌آیت‌الله رئیسی و سعید جلیلی در کارنامه افشارچی دیده می شود.

سومین استاندار بومی زنجان که در پی رای اعتماد وزیران در هفتم مهر جانشین فتح‌الله حقیقی شده است، تلاش برای افزایش تولید ناخالص داخلی استان و  تسهیلگری، کارگشایی و همراهی برای جذب و توسعه سرمایه را از اولویت‌های برنامه خود ذکر کرده است. 

استان زنجان با ۲۱٬۷۷۳ کیلومترمربع وسعت، هشت شهرستان و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت در شمال غرب کشور قرار دارد. 

سمنان 
سید محمدرضا هاشمی بیستمین استاندار سمنان متولد ۱۳۴۹در شیروان و جانشین علیرضا آشناگر  است. هیات دولت در چهارم مهر ماه به او رای اعتماد داد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

هاشمی پیش از این به عنوان معاون استاندار و فرماندار مشهد، سرپرست استانداری قم و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی این استان، مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خراسان شمالی فعالیت داشته است. وی همچنین در سال ۱۳۹۰ به عنوان فرماندار نمونه استان خراسان شمالی، در سال های ۹۳ و ۹۵ به عنوان فرماندار برتر استان سمنان و در سال ۱۳۹۸ به عنوان فرماندار برتر استان خراسان رضوی انتخاب شد.

او با بیان این که “ژن من کار جهادی، ولایی و انقلابی و حرکت در مسیر ولایت است”، معتقد است: در شرایط کنونی کشور، هیچ موضوعی مانند اقتصاد حائز اهمیت نیست زیرا در دل رشد اقتصادی، مشکلات فرهنگ، اشتغال، رفاه و آسیب‌های اجتماعی نیز مرتفع می‌شود.

سمنان با  ۹۷٬۴۹۱ کیلومتر مربع مساحت و هشت شهرستان، کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد و در یک چهارم شمال شرقی نقشه کشورمان وقع است. 

سیستان و بلوچستان
حسین مدرس خیابانی متولد ۱۳۴۷ در تهران، با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی صنایع و دوره دکترای مدیریت استراتژیک، نوزدهمین استاندار سیستان و بلوچستان پس از انقلاب و جانشین احمدعلی موهبتی است. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

مدرس خیابانی پیش از این در سِمت هایی همچون سرپرستی و قائم مقامی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مسئول لجستیک و عضو ستاد ملی کرونا، عضو ستاد اقتصادی دولت و دبیر ستاد تنظیم بازار کشور فعالیت داشته است.

وی می گوید: برنامه اجرایی ما جهاد سازندگی تمام عیار با بسیج تمام امکانات در سیستان و بلوچستان و حوزه‌های ملی است تا این استان عقب‌ماندگی، کمبودها، کاستی‌ها و ضعف‌هایش را جبران کند البته این ظرفیت را در همه‌ی حوزه‌ها صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد.

سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور، ۱۸۰٬۷۲۶ کیلومترمربع وسعت ، ۲۶ شهرستان و سه میلیون جمعیت دارد.

فارس
محمدهادی ایمانیه  در پی رای اعتماد هیات وزیران به وی در هفتم مهرماه، به عنوان بیست و یکمین استاندار فارس پس از انقلاب، سکان مدیریت استان را از  عنایت‌الله رحیمی تحویل گرفت. او زاده ۱۳۴۱ در شیراز،  پزشک و دانش‌آموخته فوق تخصص گوارش کودکان از دانشگاه کینگز لندن است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ریاست بیمارستان نمازی و سرپرستی شاخه درمان کمیته امنیت اجتماعی استان برخی از مسوولیت های قبلی ایمانیه است. 

ایمانیه که رییس جمهوری در حکم استاندار انتصابش بر مجاهدت برای توسعه و نوسازی زیرساخت‌ها و پشتیبانی و مانع زدایی از امر تولید در استان تاکید کرده است،  می گوید: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اهمیت دادن به جوانان، نیروهای جهادی، پاکدست و تلاشگر، بتوانیم زمینه را برای مدیریت نسل جوان فراهم کنیم.

 تکمیل حدود پنج هزار پروژه نیمه تمام فارس و توجه به بحث گردشگری از دیگر محورهای اصلی در برنامه کاری ایمانیه است که متولی اداره استان فارس با ۱۲۲٬۶۰۸ کیلومترمربع وسعت، ۳۶ شهرستان و حدود ۵ میلیون نفر جمعیت است. 

قزوین 
محمدمهدی اعلایی یازدهمین استاندار قزوین و جانشین هدایت الله جمالی پور،متولد ۱۳۵۶ در ابهر است. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

استاندار جدید قزوین که هیات دولت در ۱۶ آبان به او رای اعتماد داد، پیش از این عضو هیأت مدیره و معاون اداری و مالی شرکت سهامی بیمه ایران، معاون استاندار خراسان و مدیر کل تعاون استان آذربایجان شرقی و زنجان بوده است، می گوید که استان را با انقلابی‌گری توام با عقلانیت مدیریت خواهد کرد و بهبود مستمر شاخصه ارزیابی مدیران در دوره جدید خواهد بود. 

قزوین با ۱۸٬۵۴۹ کیلومترمربع، وسعت، ۶ شهرستان و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت، در یک چهارم شمال غربی نقشه  واقع است. 

قم
سید محمدتقی شاهچراغی متولد ۱۳۴۰ در شهر  قم، مسند استانداری را از بهرام سرمست تحویل گرفته است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

در سوابق یازدهمین استاندار قم  آمده است که وی بعد از اتمام دوره دبیرستان و اخذ دیپلم وارد حوزه علمیه قم و با آغاز جنگ تحمیلی، راهی جبهه‌ شد که و پس از مدت کوتاهی بعنوان یکی از فرماندهان لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) به دفاع از کشور پرداخت. وی سابقه فرماندهی سپاه‌ استان‌های سمنان، گلستان، مرکزی، مازندران و استان تهران را در کارنامه دارد و از مهرماه ۱۳۹۷ نیز فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم را بر عهده داشت.

شاهچراغی که دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و ۱۲ آبان به عنوان استاندار مورد تایید دولت واقع شد، گفته است: اقدامات مطلوب استاندار سابق قم دنبال خواهد شد و در کنار آن صفحات جدیدی نیز در مدیریت قم گشوده می شود.

قم  با  ۱۱۲۴۰ کیلومترمربع وسعت، ۳ شهرستان و نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت، از استان های مرکزی کشور محسوب می شود. 

کردستان
هیات وزیران پس از بررسی برنامه‌ها و سوابق اسماعیل زارعی کوشا ، او را به عنوان استاندار هجدهم کردستان و جانشین بهمن مرادنیا تعیین کرد. زارعی کوشا متولد ۱۳۵۷ در شهرستان قروه و کارشناس ارشد و دانشجوی دکتری در رشته فقه و مبانی حقوق و کارشناس حسابداری است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

وی پیش از این مسئولیت‌هایی چون مشاور و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام، فرماندار و قائم مقام شهرداری کلانشهر قم، فرماندار شهرستان نهاوند، قائم مقام صدا و سیمای مرکز خوزستان و همدان و مدیر طرح و نظارت مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته است.

زارعی کوشا قول داده است که هر آنچه در توانم باشد برای خدمت به مردم کردستان و رفع مشکلات آنان بکار می گیرم و با دلسوزی و اتحاد مدیران و دستگاه‌های مختلف، استان را به جایگاه واقعی و تعالی خود خواهیم رساند.

کردستان با مساحت  ۲۹٬۱۳۷ کیلومتر مربع ،  ۱۰ شهرستان   و نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت در شمالغرب کشور قرار دارد. 

کرمان
«محمدمهدی فداکار» آخرین استانداری بود که در جلسه شامگاه یازدهم اردیبهشت هیأت دولت، به عنوان استاندار جدید کرمان انتخاب و جایگزین «علی زینی‌وند» شد.

 با رأی اعتماد اعضای کابینه آیت‌الله رئیسی به «محمدمهدی فداکار داورانی» به عنوان استاندار جدید کرمان در جلسه بعد از ظهر امروز هیأت دولت، لیست استانداران دولت سیزدهم به‌روزرسانی‌ و کامل شد.

«فداکار» که پیش از این معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی بوده، دارای سوابق متعدد اجرایی و فرهنگی است که از مهم ترین آنها می‌توان به معاونت اداری و مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اشاره کرد.

عضویت در هیأت امنای بنیادهای فارابی و رودکی، عضویت در هیأت امنای چندین دانشگاه، معاونت طرح و توسعه دانشگاه پیام نور و ریاست هیات مدیره بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) از دیگر سوابق کاری فداکار است.

استاندار جدید کرمان ۵۵ ساله که از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ ثارالله است، اهل شهرستان رفسنجان‌ و دارای دکترای جامعه‌شناسی توسعه‌ است.

پیش از این «علی زینی‌وند»  از ۲۱ آبان ۱۳۹۹ عهده‌دار مسئولیت استانداری کرمان بوده است‌.

کرمان با حدود ۱۸۳۱۹۳ کیلومتر مربع؛ ۲۳ شهرستان و نزدیک به سه و نیم میلیون نفر جمعیت در جنوب شرق کشور است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

کرمانشاه 

هیات وزیران ۱۵ دیماه به بهمن امیری مقدم به عنوان هفدهمین استاندار کرمانشاه و جانشین هوشنگ بازوند رای اعتماد داد. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

از جمله سوابق مدیریتی و اجرایی «امیری‌مقدم» می‌توان به دبیری ستاد پشتیبانی جنگ در دوران دفاع مقدس، فرماندهی سپاه پاسداران کنگاور و رییس ستاد سپاه پاسداران استان کرمانشاه، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان های گیلان و خراسان رضوی و عضویت در شورای فرهنگی استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی اشاره کرد.

امیری مقدم با اشاره به ظرفیت های فراوان زیرساختی توسعه در استان، بیان کرده است: تبدیل کرمانشاه به قطب توسعه غرب کشور یکی از مهمترین برنامه‌هایم است.

استاندار کرمانشاه داشتن دیدگاه و نگاه عدالت محور به موضوعات، اقشار و سطوح مختلف جامعه را از راهبردهای خود دانسته است. 

کرمانشاه با مساحت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع،  ۱۴ شهرستان و دو میلیون نفر جمعیت از استان های غربی است. 

کهگیلویه و بویراحمد
سید علی احمدزاده متولد ۱۳۴۳ در گچساران است و پس از رای اعتماد هیات دولت به وی در ۳۱ شهریور، متولی اداره  استانی شد که حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع مساحت، ۹ شهرستان و نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد و جانشین حسین کلانتری، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکتری در رشته حقوق خصوصی از دانشگاه های قم و تربیت مدرس و نیز کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی و کارشناسی حقوق قضایی به ترتیب از مرکز مدیریتی دولتی و دانشگاه قم است. 

وی پیش از این معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور، معاون برنامه ریزی، اقتصادی و اداری و مالی استانداری قم، فرماندار شهرستان گچساران، عضو هیات امنا و هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و عضو هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان قم بوده است.

احمدزاده بر بهره برداری از توان و ظرفیت جمعیت ۶۸ درصدی جوان کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه این استان،فراهم شدن امکان توسعه سرمایه گذاری در بخش های مختلف و کاهش بروکراسی تاکید کرده است. 

گلستان
علی محمد زنگانه استاندار جدید گلستان و جانشین هادی حق‌شناس، متولد ۱۳۵۰ در شهرستان علی‌آباد و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی (mph) از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری PHD مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی تهران است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

هیات دولت ۲۸ مهر ماه کرسی استانداری گلستان را در اختیار زنگانه قرار داد، چهره ای که مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ، مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ،عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت های بین بخشی و پویش های مردمی ستاد، قائم مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب های اجتماعی این سازمان و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی قوه قضائیه از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی اوست.

توسعه استان در قالب یک برنامه جهادی و هم‌افزا،استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان و مردم، بحث تعارض منافع، نظارت بر بازار و کنترل گرانی،  توزیع عدالت و توجه به اقتصاد خانواده های محروم، راه اندازی بندر، آسان سازی خدمات درمانی و همچنین شناخت حقوق مردم و روستائیان گلستان برای حل مشکلات از موضوعات مورد تاکید زنگانه است. 

گلستان با ۲۰۳۶۷ کیلومترمربع و ۱۴ شهرستان، حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد.

گیلان
اسدالله عباسی‌ متولد ۱۳۴۰ در یکی از توابع چابکسر است و مسوولیت اداره استان را از ارسلان زارع تحویل گرفته است، 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

عضویت در هیئت امنای دائمی دانشگاه گیلان، شورای راهبردی ستاد تحول بنیادین آموزش و پرورش، شورای راهبردی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، عضویت در دوره هفتم و هشم مجلس شورای اسلامی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را می توان از سوابق کاری استاندار جدید گیلان نام برد.

عباسی که ۲۸ مهرماه به عنوان استاندار مورد تایید هیات دولت قرار گرفت،  گفته است که باندبازی و فساد ستیزی یکی از برنامه‌هایش در گیلان و راه‌اندازی سامانه متمرکز مجوزها و سرمایه گذاری نیز از دیگر اولویت هایش است. 

گیلان با ۱۴٬۰۴۴ کیلومترمربع و ۱۷ شهرستان، بیش از دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

لرستان
فرهاد زیویار نخستین استاندار بومی لرستان که جانشین سیدموسی خادمی شده، متولد سال ۱۳۴۸ و دارای مدرک دکترا در رشته علوم سیاسی است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

زیویار که هفتم مهرماه موفق به کسب اعتماد دولت سیزدهم شد، سابقه خدمت از جمله به عنوان رئیس بسیج اساتید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دبیر هیات بازرسی انتخابات شوراهای کشور، معاونت مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، مدیر کلی امور سیاسی و امنیتی ریاست جمهوری  و ریاست مرکز پژوهش و اسناد ریاست جمهوری ۱۳۸۹ را در کارنامه دارد. 

وی با لحاظ  اولویت احصای مسایل و مشکلات لرستان گفته است: با تعامل مدیران ارشد، ارتباط مستقیم با مردم و اولویت گذاری بر اساس ظرفیت ها در راستای رسیدگی مشکلات قدم خواهیم برداشت.

لرستان با ۲۹٬۳۰۸ کیلومترمربع و ۱۱ شهرستان، نزدیک به دو میلیون نفر جمعیت دارد.

مازندران
بیست و چهارمین استاندار مازندران سیدمحمود حسینی‌پور نوری اهل منطقه بلده شهرستان نور است که با رای اعتماد وزیران دولت سیزدهم در ۱۶ آبان، جانشین احمد حسین‌زادگان شده است. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

حسینی‌پور که کارشناسی ارشد حقوق عمومی دارد، پیش از این دستیار ویژه رئیس سازمان بازرسی کل کشور و دبیر شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی کشور بوده است. 

جوانگرایی، شکستن حصار مدیران و استفاده از اندیشه نخبگان در تمام سطوح از وعده های حسینی پور به مردم   استان مازندران است، استانی که  ۲۳٬۷۵۶ کیلومترمربع، ۲۲ شهرستان و نزدیک به سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. 

مازندران ۲۳٬۷۵۶ کیلومترمربع وسعت، ۲۲ شهرستان و نزدیک سه و نیم میلیون نفر جمعیت دارد. 

مرکزی

فرزاد مخلص‌الائمه با رای اعتماد هیات وزیران ذز ۱۲ آبانماه به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت سیزدهم در استان مرکزی منصوب و اداره استان را از سید علی آقازاده تحویل گرفت. 

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

مخلص‌الائمه متولد سال ۱۳۵۱ در شهرستان اراک دارای مدرک دکتری در رشته مدیریت و آینده پژوهی است که پیش از این در مسئولیت‌های مختلفی در سازمان بازرسی کشور از جمله معاون برنامه‌ریزی و امور مجلس سازمان بازرسی فعالیت داشته است.

اجرای سند راهبردی حکمرانی این استان در افق گام دوم انقلاب، اهمیت بارور شدن تمامی ظرفیت های استان، جوان‌گرایی، نخبه‌گزینی و استفاده از ظرفیت‌های بومی بخشی از محورهای مورد تاکید استاندار جدید  مرکزی است. 

استان مرکزی با ۲۹٬۵۳۰ کیلومترمربع، دارای ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است. 

هرمزگان
بیست و دومین استاندار هرمزگان و جانشین فریدون همتی، مهدی دوستی متولد سال ۱۳۵۸ در شهر اهواز است که مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی سهند تبریز را دارد و رای اعتماد دولت را در ۱۱ مهرماه اخذ کرد.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

معاونت فنی و مهندسی و عضو هیات رئیسه هلدینگ تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سه دوره مشاور نمایندگان مجلس در حوزه انرژی و مجری حدود ۲۰ پروژه محرومیت‌زدایی در خوزستان و هرمزگان، از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی دوستی به شمار می‌رود.

استاندار جدید هرمزگان بر توسعه این منطقه مرزی بر مبنای دریا محوری و اقتصاد دریا و مردم پایه تاکید کرده است. وی همچنین بحث های محیط زیستی و توسعه ورزش هرمزگان را مد نظر دارد، استانی که با حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع وسعت، ۱۳ شهرستان و نزدیک به دو میلیون نفر در جنوب کشور قرار دارد.

همدان
علیرضا قاسمی فرزاد که با رای اعتماد هیات دولت در ۲۸ مهرماه، بعنوان شانزدهمین استاندار همدان پس از انقلاب و جانشین سید سعید شاهرخی شده، متولد ۱۳۴۵ در همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه ای است.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

 سوابق اجرایی متعددی همچون فرماندار شهرستان دماوند، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، فرماندار شهرستان پاکدشت و مدیرکل امور توسعه ای منطقه ای استانداری تهران در کارنامه قاسمی فرزاد دیده می شود که جانبار دفاع مقدس با ۶۶ ماه سابقه آزادگی است. 

 اهمیت برخورداری تمام بخش ها از پیوست فرهنگی، به کارگیری مطلوب ظرفیت های استان در عرصه صنعت، گردشگری و کشاورزی، استفاده از توان جوانان انقلابی در رده های مدیریتی از محورهای مورد تاکید شانزدهمین استاندار همدان است.  

همدان یا جمعیت نزدیک به دو میلیون نفر و ۲۰٬۱۷۳ کیلومتر مربع وسعت ،  ۱۰ شهرستان دارد.

یزد
مهران فاطمی زادهٔ ۱۳۵۷ در ابرکوه، پانزدهمین استاندار یزد و جانشین محمدعلی طالبی است. او مدرک دکتری در رشته آب و هواشناسی (مخاطرات آب و هوایی) دارد.

پرونده انتخاب استانداران بسته شد/نگاهی نو در مدیریت

از سوابق مدیریتی و اجرایی فاطمی گه چهارم مهر ماه از دولت رای اعتماد گرفت، می‌توان به مشاور و مدیرکل حوزه استاندار یزد در دولت های نهم و دهم، مدیر راه اندازی دفتر نخبگان استان به عنوان نخستین دفتر استانی کشور، عضو هیأت مدیره بنیاد توسعه تعاون و کارآفرینی، رئیس شورای هماهنگی تشکل های سراسری مردم نهاد استان یزد و عضو شورای برنامه ریزی و توسعه این استان اشاره کرد.

استاندار یزد مقابله با رانت و فساد در استان، تقویت فرهنگی دینی، تکمیل روند واکسیناسیون، پیگیری تکمیل طرح های ناتمام به خصوص ابرپروژه های آب استان، بسترسازی برای ساخت مسکن و تسهیل ازدواج جوانان ، استفاده از ظرفیت های گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان برای توسعه متوازن همه شهرستان ها  و حمایت از تولیدکنندگان به عنوان ایثارگران عرصه اقتصادی را مهمترین رویکردهایش در مدیریت استان برشمرده است. 

استان یزد با ۷۶٬۴۶۹ کیلومترمربع مساحت، حدود یک میلیون و ۱۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۱ شهرستان در مرکز کشور است.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ادراك خبر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!